Vyhledat na webu
zavřít
EN / DE / PL / FR
Vyhledávat na webu
fr pl de en ua

Co se nevešlo do čísla 6/2011



Turisté více míří do Pardubického kraje

Zájem o Pardubický kraj jako zajímavou turistickou destinaci roste. Podle nyní zveřejněných údajů Českého statistického úřadu za první čtvrtletí 2011 patří v meziročním nárůstu počtu hostů dokonce mezi nejlepší v republice. Počet hostů se oproti stejnému období roku 2010 zvýšil o 15 procent, zatímco tradiční turistické destinace jako je Jižní Morava nebo Královéhradecký kraj měly navýšení počtu hostů jen o 4 až 5 procent.

„Je to velmi potěšující zpráva a důležitá zpětná vazba pro to, zda jsme se v cestovním ruchu vydali správným směrem,“ říká krajský radní zodpovědný za cestovní ruch Miroslav Stejskal a pokračuje: „Na navýšení počtu turistů má vliv několik faktorů – jednak infrastrukturní projekty realizované z regionálních operačních programů, dále masivní a promyšlená propagace regionu a v neposlední řadě i dobré sněhové podmínky na našich horách. Jistě přílivu turistů v zimě pomohlo i otevření Skiparku v Červené Vodě a rostoucí význam lyžařského centra na Dolní Moravě v oblasti Králického Sněžníku a nárůst kvalitních ubytovacích kapacit.“

Marketing a propagaci cestovního ruchu v Pardubickém kraji má od roku 2008 v plné kompetenci Destinační společnost Východní Čechy. Tu založil Pardubický kraj spolu s dalšími deseti subjekty a tímto způsobem se kraj lépe a jednotně prezentuje.

„Máme to štěstí, že máme turisticky velmi rozmanitý kraj s bohatou historií a víme, že je co nabízet. Díky penězům z Regionálního operačního programu můžeme používat i účinné a moderní marketingové nástroje. Propagujeme prostřednictvím spotů v multikinech, celoplošných i regionálních rádiích, proběhla billboardová kampaň v celé republice, inzerujeme v časopisech a novinách. Pravidelně prezentujeme možnosti trávení dovolené v kraji na veletrzích u nás i v zahraničí. Největším pomocníkem v účinném marketingu je pro nás internet a Facebook. Náš turistický portál www.vychodnicechy.info je základním pomocníkem pro každého návštěvníka, i pro toho zahraničního, neboť je v devíti jazykových mutacích,“ říká Alena Horáková, ředitelka Destinační společnosti Východní Čechy.

V Pardubickém kraji se bude ještě v následujících letech investovat z prostředků   Regionálního operačního programu do několika dalších už schválených projektů v cestovním ruchu, které jsou nyní ve stadiu příprav. Je to například revitalizace zámku Pardubice, dále rozšíření kongresového centra Bohemia v Chrudimi, keltský archeopark v Nasavrkách nebo centrum turistického ruchu Dolní Morava.

Magdalena Navrátilová, tisková mluvčí Pardubického kraje

 
Odběr novinek Youtube Litomyšl