Vyhledat na webu
zavřít
EN / DE / PL / FR
Vyhledávat na webu
fr pl de en ua

Co se nevešlo do čísla 11/2011



Kultura: Českomoravské pomezí získalo Cenu poroty na festivalu v Karlových Varech

Ve dnech 6. – 8. října se v Karlových Varech uskutečnil již 44. ročník mezinárodního filmového festivalu Tourfilm. V letošním roce se této ve světě nejstarší soutěžní přehlídky filmů s turistickou tématikou zúčastnil rekordní počet snímků. Celkem soutěžilo 500 filmů a spotů a 352 multimediálních prezentací ze 135 zemí celého světa.

V průběhu všech tří festivalových dnů probíhaly projekce přihlášených snímků v hotelu Thermal, odborné přednášky a prezentace zaměřené na problematiku cestovního ruchu, ale také doprovodný program, který se letos nesl ve znamení Tibetu a Himalájí. Hlavním hostem festivalu byl světoznámý švýcarský dobrodruh, vzduchoplavec a uznávaný psychiatr Bertrand Piccard, který se proslavil prvním obletem zeměkoule v balónu bez mezipřistání či projektem Solar Impulse, zaměřeným na konstrukci letadel poháněných sluneční energií.

Ve čtvrtek večer byla ve velkém sále Grandhotelu Pupp slavnostně předána ocenění nejlepším snímkům v rámci národní části soutěže nazvané Tour Region Film, které se zúčastnilo celkem 150 filmů a spotů a 66 multimédií. V silné konkurenci dosáhl velkého úspěchu spot turistické oblasti Českomoravské pomezí, cílený na rodiny s dětmi, který získal Cenu poroty „Prix Jury“ v kategorii krátkých propagačních spotů.

Spot, zachycující Českomoravské pomezí jako destinaci atraktivní pro rodinu s dětmi, vznikl společně se spotem zaměřeným na architektonické památky, propagačním filmem a rozhlasovým spotem v loňském roce v rámci projektu „Českomoravské pomezí hraje všemi barvami“. Za filmem i všemi třemi spoty stojí autorský tým společnosti KLUCIvespolek z Kolína.

Oceněný spot vidělo v rámci reklamní kampaně turistické oblasti vymezené historickými městy Litomyšl, Polička, Svitavy, Moravská Třebová a Vysoké Mýto již více než 100 tisíc návštěvníků multikin po celé České republice. Spoty a film prezentující atraktivní místa Českomoravského pomezí jsou distribuovány během veletrhů cestovního ruchu, prezentací a dalších akcí pro odborníky i širokou veřejnost, k dispozici jsou také v informačních centrech regionu. Uživatelé internetu mohou spoty i film zhlédnout na webových portálech www.ceskomoravskepomezi.cz nebo www.youtube.com.

Ing. Jiří Zámečník, marketingový manažer cestovního ruchu

 
Odběr novinek Youtube Litomyšl