Vážená paní Rambousková,
děkuji za Vaši připomínku. Já jsem osobně velmi rád, že se cesta podařila zrealizovat jako alternativa k Zahájské ulici, kde v této části již není chodník. Zejména pro děti (pěšky či na kole) je to mnohem bezpečnější.
Od počátku byla cesta navržena v mlatu - nejen kvůli financím, ale také jako šetrnější k vodě, k vsakování, která se v létě nerozpálí. Po této cestičce nemají jezdit ani traktory, ani nákladní ani osobní auta - má sloužit pro pěší a cyklisty. No a samozřejmě při přívalových deštích se tam může udělat nerovnost, ale podle našeho názoru není potřeba mít všechny cesty z asfaltu. Nejde o cyklostezku, jak píšete - jde o "zkratku", spojení dvou stávajících cest, šetrnější k přírodě. Díky příčným žlabům by se neměla eroze týkat celé cesty, ale vždy nějakého segmentu.
Pokud jde o spojnici Kornice-kravín, tak tam jsme po dohodě se zemědělským družstvem nechali přidat jednu vrstvu asfaltu a to finančně na půl - polovinu nákladů hradí město, polovinu uhradí zemědělci. Jde totiž o zemědělskou cestu (ne cyklostezku, jak se mnozí domnívají) a má sloužit zemědělcům k přístupu na pole. No a protože jejich technika je stále těžší a větší, shodli jsme se, po poradě s odborníky, že jedna vrstva asfaltu navíc by měla výrazně prodloužit životnost nového povrchu.
Pro připomenutí - stejně tak cesta z Litomyšle na Suchou od konce Lidické ulice (říká se jí také eurocesta) je zemědělská cesta, nikoliv cyklostezka. To jenom abychom si uvědomili, když třeba chceme nadávat na zemědělce, že tam po nich občas je bahno, že je to prioritně cesta postavené pro ně. Všichni chceme české potraviny, všichni chceme hezkou obdělávanou krajinu, tak musíme místní zemědělce podporovat a tolerovat je.
Děkuji za pochopení, hezké poslední jarní dny,
Daniel Brýdl, starosta města