Vážená paní Exlerová,
děkuji za Váš dotaz. Nejsem si jistý, zda narážíte na aktuální situaci, nebo jde o obecný dotaz.
Pokud jde o aktuální situaci začátkem tohoto týdne, kdy několik dní jezdila menší dodávka, tak tam určitě patří omluva nás, ale hlavně provozovatele Městské autobusové dopravy (MAD), firmy Zlatovánek. Na standardním autobusu MAD se rozbil motor a vzhledem k tomu, že se nepodařilo obratem sehnat v ČR náhradní na okamžitou výměnu, probíhá jeho oprava. Ta by měla být dokončena do dvou týdnů a "náš" autobus by se měl vrátit na do ulic. Do konce opravy se firma Zlatovánek rozhodla po dohodě s městem nasadit náhradní autobus od výrobce SOR s ještě vyšší kapacitou, než je náš standardní autobus. V danou chvíli po rozbití motoru však nebyl k dispozici a tak narychlo nasadili tu menší dodávku, aby vůbec MAD jezdilo.
Jinak z obecného hlediska lze čerpat měsíční či čtvrtletní slevy na jízdné MAD (viz https://www.litomysl.cz/doprava/mad ) a nebo dokonce MAD využívat zdarma v případě seniorů nad 65 let.
Také si dovolím připomenout, že jsme jedno z opravdu mála měst v republice, které při své "velikosti" cca 10 000 obyvatel provozuje městskou hromadnou dopravu. Bereme to jako službu zejména pro seniory, ale také pro děti při cestě do školy a maminky s kočárky, popřípadě pro spoluobčany se sníženou pohyblivostí. Služba je dotována z rozpočtu města částkou 1 mil. Kč, ale tyto finance považujeme za dobře využité.
Děkuji za pochopení, hezký začátek školního roku všem
Daniel Brýdl, starosta města