Vážená paní Profousová, vážený pane Čarku,
problém, který popisujete, se bohužel táhne již velmi dlouho. Radnice se mu nepřestává věnovat. Naráží ovšem nejen na judikaturu, která si sama není jistá ve vymezení podsíní, ale také na nepochopení obchodníků. Do celé záležitosti se zapojilo i občanské sdružení Generace 89 s výzvou Za podsíň krásnější.
Obchodníci, kteří mají své zboží vystavené před prodejnami, respektují tržní řád. Měli jsme několik jednání s městskou policií a ta se snaží dodržování vyhlášky kontrolovat. Řešením by mohla být změna tržního řádu, na které úředníci na radnici pracují. Je na stole několik variant, ale každá má své pro a proti. Snažíme se poučit z jiných měst, která mají rovněž podsíně a stejné problémy. Věřte, že ani jeden tržní řád nemůže být použit jako nejlepší šablona. Nový tržní řád by mohl vstoupit v platnost v příštím roce a mimo jiné by omezoval vystavovaného zboží i zabíraný prostor. Nechceme však problém řešit restrikcemi, osobně preferuji dohodu. V minulém roce městská policie obešla obchodníky a tlumočila mou prosbu o lepší zprůchodnění podsíní a přesunutí vystavovaného zboží na jednu stranu podsíně. Chvíli to fungovalo a bylo vidět, že to jde. Byl to ale jen malý krůček k lepšímu.
Reklamní tabule jsou kapitola sama o sobě. Je na každém, aby si sám určil, co je za hranicí vkusu. Obchodník se snaží zboží prodat a volí k tomu různé způsoby, které se nemusejí všem zamlouvat. Město hodlá v příštím roce na své náklady podsíně vymalovat, třeba by pak na oplátku mohlo vyjednat méně agresivní a vkusné reklamní poutače.
Michal Kortyš, starosta