Vyhledat na webu
zavřít
EN / DE / PL / FR
Vyhledávat na webu
fr pl de en ua

Starostova odpovědna Odpověď starosty

dne 27. 12. 2009 16:17:06 se dotazoval Pavel Prouza

Zastřešení autobusového nádraží

Dobrý den, pane starosto.
Často si při čekání na autobus na litomyšlském autobusovém nádraží povzdychnu, když si vzpomenu na původní, staré nádraží a nebo také na návrh, který však nakonec bohužel nebyl realizován. Co mě trápí, je fakt, že při čekání v dešti, nebo ve sněhu, se na odjezdových stání č. 5 - 8, opravdu jen velmi těžko čeká a nastupuje... Zkrátka tu viditelně chybí zastřešené druhé nástupiště!!!!! Celé nádraží je jinak velice pěkně řešené, ale čekat pod jednou střechou a pak rychle přeběhnout na ostrůvek, ke kterému přijíždí autobus, je opravdu hloupé a nesmyslné. Na ostrůvku přeci mají lidé čekat v dostatečném pohodlí a ne na něj koukat z protějšího, často zaplněněného nástupiště a potom se komplikovaně proplétat mezi přijíždějícími či odjíždějícími autobusy a samozřejmě také cestujícími. Podle mě je to nedodělaný projekt, na který si lidé již bohužel zvykli, neboť jim ani nic jiného nezbylo, ale co se týče bezpečí a pohodlí, pak zde bych si dovolil dát známku 4-! Přitom by stačilo poměrně málo: přidat dalších cca 10 pilířů do země (možná i mnohem méně), které by držely jednu jedinou střechu v podobě té stávající a tím by bylo dílo ucelené a hlavně dokončené!!! Vím, co mi odpovíte (např. že se stavba osvědčila, všichni jsou spokojeni, dílo je chváleno významnými architekty nejen v ČR, ale také v zahraničí..., zkrátka že jste na něj i vy sám pyšný). Já si ale myslím něco úplně jiného. A asi nejezdíte autobusem, protože pak byste mluvil jinak. Možná se vám bude zdát moje reakce trochu opožděná, když už nádraží stojí od roku 2007, ale možnost využít vaši odpovědnu máme jen několik málo měsíců a na moje reakce krátce po jeho dokončení nikdo nereagoval... Bohužel...
Hezký den přeje
Pavel Prouza z Litomyšle


Odpověď ze dne 22. 01. 2010 15:21:46:

Vážený pane Prouzo,

naším dlouhodobým cílem je mít zorganizované odjezdy z první zastřešené nástupní hrany. Cestující by měli využívat nabízené služby a v pohodlí čekat na odjezd. Podle našeho názoru je grafikon odjezdů naprosto nesmyslně předimenzován ve dvou denních špičkách, kdy na nádraží není k hnutí a zbytek dne zívá prostor prázdnotou. Posun několika spojů v průběhu 5ti až 7mi minut vpřed či vzad nemůže být nepřekonatelným problémem ani pro dopravce, ani pro cestující. Vámi zmiňovaný ostrůvek se nepodařilo zastřešit nejen z finančních důvodů - s ohledem na potřebné rozměry jízdních pruhů jeho výsledná šířka neumožňuje umístění sloupů v souladu s normami. Z tohoto důvodu nebyly v průběhu výstavby nádraží ani zrealizovány základy pro budoucí sloupky.


Jisté řešení by bylo, ale musíme vše nechat posoudit odborníkům (dodržení všech norem, průchodnosti, průjezdnosti apod.) a architektům. Budeme informovat prostřednictvím LILIE


S pozdravem
Michal Kortyš
starosta města

 
Odběr novinek Youtube Litomyšl