Vyhledat na webu
zavřít
EN / DE / PL / FR
Vyhledávat na webu
fr pl de en ua

Starostova odpovědna Odpověď starosty

dne 26. 08. 2010 00:49:23 se dotazoval Klára Hricová

Dopravní dostupnost

Dobrý den,pane starosto. Od prosince minulého roku došlo k většímu omezení zastavění mezinárodních vlaků ve stanici Česká Třebová. Na Slovensko a tudíž směr Budapešť - EC z Německa už stojí pouze 1ranní vlak. Není to škoda pro Litomyšl, že během roku a i léta přichází město o mnoho zahraničních turistů, kteří nevlastní auta v ČR a nejbližší stanice pro ně jsou Pardubice a Brno a to už podle mě Litomyšl nenavštíví.
Došlo k zhoršení dopravní dostupnosti pro lidi bydlících v Litomyšli, kteří chtějí cestovat a nemají auta. Autobusy a vlaky na sebe nenavazují a pokud se podíváte na harmonogram spojů, tak si všimnete,že po tom, co EC nebo IC přijede do ČT, tak i 2hodiny neexistuje spojení do Litomyšle.
Neplánuje město Litomyšl zasadit se o to, aby v České Třebové stavělo víc vlaků od nového roku???
Proč na lince ČT-Litomyšl není víc autobus.spojů? Bylo by ekonomiččejší nasadit mikrobusy pro 10-15lidí, které by ale byli častější...
Děkuji za odpověd.


Odpověď ze dne 07. 09. 2010 10:42:07:

Vážená paní Hricová,

bohužel se jedná o problémy, které může město Litomyšl ovlivnit jen ve velice malé míře. Spoje EC a IC nepatří ani do základní obslužnosti a nejsou řízeny ani dotovány krajským úřadem. Rozhodnutí o jízdním řádu a jeho návaznosti je čistě věcí jeho provozovatele. Bohužel se v poslední době zavádí obecně platné pravidlo EU, že takovéto mezinárodní spoje staví na zastávkách ve vzdálenosti nad 100 km. O problematice bylo nedávno jednáno v České Třebové za účasti představitelů provozovatele a Pardubického kraje.
Věřím, že do budoucna provozovatel (České dráhy) i objednavatel (Pardubický kraj) plán dopravy vypilují, aby byly pokryty potřeby široké veřejnosti. Já osobně tuto myšlenku podporuji a mojí snahou je, aby v České Třebové stavělo co nejvíce mezinárodních vlaků. Stejnou iniciativu vyvíjí i starosta České Třebové p. Zedník, ale zatím se mu příliš nedaří rozhodnutí provozovatele (České dráhy) změnit . 
Nasazení mikrobusů na lince Česká Třebová - Litomyšl by rozhodně ekonomičtější nebylo, neboť jejich pořizovací cena (odpisy), spotřeba i mzda řidiče jsou v podstatě stejně velké jako u autobusů standardních. Pokud by jejich počet vzrostl, bude to znamenat razantní zvýšení nákladů.   Projednávání této problematiky věnuje vedení města i MěÚ podle mého názoru dostatečnou pozornost adekvátní možné rozhodovací pravomoci.

S pozdravem
Michal Kortyš
starosta města

 
Odběr novinek Youtube Litomyšl