Litomyšl: Kronika města 2023

125 Smetanova poetická Litomyšl poetické intervence do veřejného prostoru autorské recitace poezie ve Festivalových zahradách 5x slam poetry Smetanova výtvarná Litomyšl 19 výstav a plenérů Mediální kampaň, televizní a rozhlasové vysílání: Mediální pokrytí 65. ročníku Národního festivalu Smetanova Litomyšl proběhlo především prostřednictvím mediálních partnerů. Česká televize, generální mediální partner, odvysílala 45x reklamní spot se zásahem GRP 17,8 %, Reach 10,45 %, spot vidělo 857.980 diváků. V přímém přenosu na ČT art vysílala zahajovací koncert, průměrná sledovanost byla 59 000 diváků (0,7 %), v kategorii 15+, při podílu na publiku 1,86 %. O přestávce přenosu byla vysílán 26minutový dokument „Smetanova Litomyšl v proměnách času“, který ČT ve spolupráci s festivalem v režii Martina Kubaly natočila během jara 2023. Mapuje přípravu Festivalové haly a připomíná zlomové události v průběhu let konání festivalu. Festival se objevoval ve zpravodajství, v pořadu Události v kultuře a ve vysílání Dobrého rána. Hlavní mediální partner Český rozhlas zaznamenal koncert Drážďanského komorního sboru a písňový recitál Jana Martiníka. Uspořádal také svůj den ve Festivalových zahradách, během něj proběhlo živé hodinové vysílání na stanici ČRo Pardubice. Český rozhlas odvysílal festivalový spot 108x, z toho 32x na ČRo Radiožurnál, 24x na ČRo Dvojka, 36x na ČRo Vltava a 16x n a stanici ČRo Pardubice. Redakční spolupráce v počtu 101 příspěvků proběhla na všech celoplošných stanicích a také v regionech na ČRo Pardubice, ČRo Hradec králové a ČRo Region. Hlavní mediální partner mediální skupina Economia, do níž patří Hospodářské noviny a Respekt, zveřejnil 24 tištěných inzerátů v celostátních vydáních s čteností 3 590 000 čtenářů , v online kampani byl festival prezentován na stránkách Aktuálně.cz a v dalších platformách mediálního domu prostřednictvím PR článků a reklamních bannerů. Mediální spolupráce pokračovala s odborným časopisem Harmonie a portálem KlasikaPlus. Každodenní bylo zpravodajství na sociálních sítích, včetně video sestřihů z pořadů a doprovodných akcí. Vizuál: Pro 65. ročník byl vytvořen litomyšlským studiem wwworks vizuál vycházející z tématu Belle Époque. Sestavením počátečních písmen (S jako Smetanova Litomyšl, Z jako Festivalové zahrady, V jako Smetanova výtvarná Litomyšl a P jako Smetanova poetická Litomyšl) vznikly geometrické vzory, připomínající oblíbenou grafiku období přelomu 19. a 20. století (Wiener Wärkstätte). Parentaly byly využívány v propagační kampani, na suvenýrech, při výzdobě míst konání jednotlivých projektů, dokonce i jako městské navigační značení na silnicích a chodnících. Jednotná grafika předchozího ročníku od stejného studia byla oceněna světovou cenou za design C- IDEA Bronze Award, vizuál roku 2023 již získal první místo v kategorii grafický design na Zagreb Design Week Award.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDc5MjU=