Litomyšl: Kronika města 2020

41 Během jarní fáze opravy silnice byl vytvořen nový přechod pro chodce na úrovni křížení ulic Lidická a Zámecká. Zároveň došlo k poněkud nepochopitelnému zrušení přechodu pro chodce pod Základní školou Zámecká (přechod se zde nacházel řadu let). Argumentem byl vysoký počet přechodů na krátkém úseku. Na fakt, že v tomto místě děti přecházejí silnici směrem k ZUŠ, nebyl brán zřetel. Celá rekonstrukce byla dokončena v podzimních měsících. I přes obrovská omezení dopravy v letech 2019 a 2020 přinesla zkvalitnění dopravní situace ve městě, díky položení dlažebních kostek ve směru od ZŠ Zámecká až k Jiráskovu náměstí podtrhla historický význam zámku a celého zámeckého návrší. Oprava Partyzánské ulice V roce 2020 došlo k opravě Partyzánské ulice. V úseku mezi světelnou křižovatkou a budovou HZS byla provedena rekonstrukce elektrického vedení, kdy došlo k přesunu vrchního vedení pod zem (akci realizovala společnost ČEZ). V součinnosti s touto akcí město vyměnilo kabelové vedení a lampy veřejného osvětlení. V úsecích, kde ČEZ prováděl opravy směrem do vozovky, měl být dle požadavku města opraven povrch komunikace v celé šíři. Protože se však stavba nevedla pouze vozovkou, nýbrž i po zeleni, byl výsledek neutěšený. Střídala se totiž místa opravená s místy neopravenými. Město se proto rozhodlo zaplatit opravu povrchů těch úseků, kde ČEZ nepracoval. Opraveny byly povrchy v délce opravy elektrického vedení – tedy kolem stávající zástavby rodinných domů. Od společnosti LíhněMach po výjezd na silnici II/360 město provedlo lokální opravy krytu asfaltovou emulzí s kamenivem. Rekonstrukce elektrického vedení v lokalitě Fügnerova čtvrť (Trstěnická – Sadová – Moravská ulice) I v tomto případě se jednalo o koordinaci města a společnosti ČEZ při rekonstrukci elektrického vedení (položení nadzemního vedení do země). Město vyměnilo stávající kabelové vedení a lampy veřejného osvětlení. V ulici Trstěnická pak dofinancovalo opravu celého chodníku do zámkové dlažby). Akce nebyla do konce roku dokončena a bude pokračovat i v roce následujícím. Kamery na světelné křižovatce, úvahy o prodloužení úsekového měření na I/35 Kamery, instalované na světelnou křižovatku v minulých letech, řidiče při jejím průjezdu zklidnily. Těch, kteří jezdili na červenou, výrazně ubylo. Zatímco při spuštění kamerového systému úředníci evidovali klidně i pět set hříšníků za měsíc, v roce 2020 to bylo nejčastěji mezi padesáti a sty případy měsíčně. Řidiči si rovněž zvykli na úsekové měření, které je instalované na silnici I/35 v úseku od Nového kostela až pod čerpací stanici Eurooil. Problém je, že v okamžiku, kdy mnozí řidiči uvidí ceduli označující konec úsekového měření, se snaží předchozí pomalou jízdu vynahradit. Zrychlí běžně i na stovku, byť jsou stále v obci. Sám kronikář měl mnohokrát pocit, že když v této lokalitě jede padesátkou, je řidičům za sebou na obtíž. Zkrátka – za cedulí s koncem úsekového měření začíná závodní dráha. Závodníky by mohlo zkrotit prodloužení úsekového měření až na hranici města. V roce 2020 k němu však nedošlo.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDc5MjU=