Vyhledat na webu
zavřít
EN / DE / PL / FR
Vyhledávat na webu
fr pl de en ua
kalendář

Stanovisko města k mimoúrovňově křižovatce

Hejtman Martin Netolický v květnu jednal s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic ČR Radkem Mátlem a ředitelem pardubické správy ŘSD Bohumilem Vebrem o postupu stavby dálnice D35 a také o navazujících úsecích okolo Litomyšle včetně napojení Orlickoústecka.

„Takzvaná mimoúrovňová křižovatka Litomyšl není v tuto chvíli u ledu a bude se na ní nadále pracovat tak, aby bylo možné ji případně bez zásahů do samotného tělesa dálnice dobudovat a její součástí byl obchvat Němčic a Zhoře, a to mimo samotná sídla,“ uvedl k jednání hejtman Martin Netolický. „Toto řešení je důležité nejen pro napojení Orlickoústecka, ale také pro samotnou Litomyšl, protože pokud by nedošlo k napojení, tak by nejen osobní, ale především nákladní automobily směřoval po dálnici středem města kolem zámku, což samozřejmě nikdo z nás nechce,“ řekl hejtman, kterého zástupci ŘSD informovali, že v tuto chvíli disponují čtyřmi ze šesti územních rozhodnutí pro výstavbu dálnice D35. První úsek dálnice by měl být dokončen v únoru 2022, druhý pak pravděpodobně v červenci.

Radní nejsou proti
Rada města v prosinci 2019 projednávala stanovisko k případné výstavbě mimoúrovňové křižovatky na podnět občanů žijících v lokalitě Na Prokopu a schválila usnesení, v němž stojí, že radní podporují záměr města Česká Třebová v přímém napojení na dálnici křižovatkou ve tvaru „T" tak, aby se občané České Třebové a okolí napojili na dálnici přímo, bez nutnosti projíždět obydlenou oblastí Prokop, kolem historického zámeckého areálu a největší litomyšlské základní školy. 

„Osobně jsem strávil jednáním o D35 hodně času a ještě mnoho schůzek pravděpodobně proběhne. Za Litomyšl mohu prohlásit to, že chceme a podporujeme co nejrychlejší výstavbu dálnice D35. Máme zde námitky účastníků územního řízení, které musí posoudit odborníci z krajského úřadu. Osobně jsem rád, že ŘSD na minulé schůzce v Litomyšli nabídlo vstřícné kroky vůči dotčeným obcím, kterým se plány na výstavbu dálnice nelíbí. Snad dojdeme ke shodě a kompromisu, v tuto chvíli to ale není na nás,“ sdělil starosta Daniel Brýdl a dodal, že prvořadým cílem by mělo být postavení tělesa dálnice: „Co se křižovatky týče, její případné vybudování se určitě nebude líbit Němčicím a dalším obcím. ŘSD opakovaně řeklo, že se sjezdem u Kornic v tuto chvíli nepočítá, a velmi se obávám, že pokud se ještě začne bojovat o toto, tak to může opět dálnici zpozdit a přes Litomyšl budou jezdit desetitisíce aut po průtahu navíc. Takže já osobně mám za to, že bychom měli co nejdříve postavit dálnici, a pak se bavit o případném sjezdu, který na základě našich připomínek zůstal v územním plánu kraje, a tedy může být kdykoliv dobudován. Každopádně jsem rád, že jsme na radě schválili náš souhlas s možným přímým napojením České Třebové na dálnici.“

Odběr novinek Youtube Litomyšl