Třída 9.A

  Třídní učitelka:  Mgr. Ivana Ptáčková

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MATEMATIKA

23. - 27. 3.

Tento týden procvičíme slovní úlohy řešené pomocí jedné nebo dvou neznámých. Je možné, že některé úlohy jsme řešili. Věřím však, že budete poctivě pracovat.

PO: PS: cv. 6 a / str. 14, cv. 1, 2, 3 / str. 16

ÚT: PS: cv. 6b / str. 14, cv. 4, 5, 6 / str. 16

ST: PS: cv. 6c / str. 14, cv. 7, 8, 11 / str. 17

ČT: PS: cv. 6d / str. 14, cv.12 / str. 17, cv. 13, 14 / str. 18

PÁ: PS: cv. 6e / str. 14, cv. 15, 16, 18 / str. 18

 

16. - 22. 3. 2020

- PS: cv. 6 - 10 / str. 51 - zapsat do školních sešitů

- PS: cv. 11 - 16 / str. 52

 

Hodně sil. Pokud budete potřebovat pomoc, obraťte se na mě emailem nebo telefonicky.

Lenka Ondráčková

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

NĚMECKÝ JAZYK

23. - 27. 3.

- do cvičných sešitů sepsat deset vět v minulém čase

- nezapomeňte dodržet slovosled, např. Am Montag habe ich Karate gemacht.

- věty nebudou úplně jednoduché, aby byl vidět slovosled.

- LB: cv. 2 / str. 38 - přečíst a přeložit, cv. 3 / str. 38 - písemně zodpovědět do sešitu

 

16. - 22. 3. 

 

LB: cv. 7a / str. 36 - přečíst text a přeložit,  cv. 7b / str. 37 doplnit chybějící slova na základě textu a přepsat do Deutsche Übungen

LB: cv. 9 / str. 37 - do Deutsche Übungen

AH: cv. 10, 11, 12 / str. 47

Neustále procvičovat slovíčka. Již celá str. 50

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ČESKÝ JAZYK

 

30.3. – 3. 4.

Chválím všechny, kteří mi poslali vypracovaná cvičení. Ty, kteří ještě neposlali nic, prosím, aby se polepšili!!!

Stále žádám o zpětnou vazbu.

Literatura – zopakujte si z ofoceného papíru literární teorie část: Lyrika, epika a drama (Podle obsahu)

-          V čítance s. 78 – 80 si přečtěte ukázku „Druhý den“ a do literárního sešitu odpovězte na otázky za textem

-          Do sešitu s „tlustými deskami“ si zapište o autorovi, s.80

-          Hotové odešlete ke kontrole. Do předmětu:  9.A – jméno a příjmení – lit.1

-          Ofoťte i  čtenářský deník                                                               - ČD

Sloh – vyberte si jeden citát dle vlastního výběru, nebo téma, které vás zajímá a napište úvahu

        Do předmětu: 9.A – jméno a příjmení – sloh3

MluvniceVěta jednoduchá – PS do s.18, (Uč. do s.76), je tam test č.9

-          https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/67189

-          https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/73918

Jednoduché doplňování čárek

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/59355

Dalšímu procvičování se meze nekladou, využijte nabízené možnosti.

_________________________________________

 

23. – 27. 3.

Literatura – Čtěte, čtěte, čtěte a zapisujte do čtenářského deníku.

-          Četbaposlech: na YouTube si můžete najít audioknihy pro mládež, fantasy audioknihy, apod. a ty si zapisovat do čtenářského deníku.

Pro holky – romantika : Kroniky prachu (Zatím asi jenom knižně.)

Zajímavé - Neal Shusterman  -Smrtka, Nimbus, Sucho

-          Kdyby vám docházely vlastní knížky, mohli byste si něco stáhnout zdarma na

https://www.databazeknih.cz/eknihy-zdarma-ke-stazeni

 

-          Čítanka – zápis rámečků na s. 25 a 67  - Autorská divadla

Pusťte si, není to dlouhé.

Werich:

https://www.youtube.com/watch?v=icvF4GRG1hs      Recept na štěstí

https://www.youtube.com/watch?v=SMhaDdO5VfI     O přátelství

https://www.youtube.com/watch?v=1nzLa44lOF4      KRUPP ESSEN…

https://www.youtube.com/watch?v=wUbRTBhomiA    O knihách a optimismu nakladatelů…

Šimek – Grossman

https://www.youtube.com/watch?v=OExVESAJ14Q   Moje první taneční

Divadlo Járy Cimrmana

https://www.youtube.com/watch?v=bncaMUcDLqs    Dlouhý, Široký a Krátkozraký

Jestli to nechcete sledovat celé, pusťte si to od 17:48.

 

Sloh  -   zamyslete nad tím, „Jak se ze dne na den změnil můj život?“  Úvahu zašlete jako přílohu

do pátku 27. 3.             Do předmětu : 9.A - sloh 2 – jméno a příjmení

Mluvnice

Zvláštnosti větné stavby – „Od 6 do 9“ s. 63 – 64, uč. s.73 – 75, PS s. 19 -21

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/87464

Pokud můžete, vytiskněte si to a vyplňte. Řešení dodám později.

Poměry a druhy Vv

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/20080

V učebnicích online od nakladatelství Nová škola jsem bohužel nenašla 9. ročník, ale navrhuji pracovat s učebnicí pro 8. roč.  Zvláštnosti větné stavby tam jsou také  - od s. 44.

 Můžete ale opakovat cokoli. Všude je řešení!!!

 

Byla bych moc ráda, kdybyste mi dali při odesílání úkolů vědět, jak se vám daří, jak rozumíte zadání, jak se vám pracuje, jestli se vám otevírají soubory apod.

Opět se moc přimlouvám za cílevědomou práci. I když se vám nechce, sestavte si režim dne. Pokud můžete, vytiskněte si toto zadání, odškrtávejte si povinnosti a napište mi po pravdě o tom, jak teď žijete, viz úkol.

Pěkné dny všem. Ptáčková I.

________________________________________________________________________________________________________________

 16. - 20. 3.

Připojuji pokyny na další dny.

Zašlete mi prosím do pátku 20. 3. jako přílohu vypracovanou úvahu. Zašlete ji na ptackova@skoluskol.cz. Do předmětu napište:  9.A – sloh 1 – jméno a příjmení

Také od vás potřebuji zpětnou vazbu, jak se vám vede, jak zvládáte, rozumíte a plníte zadanou práci.

                                                                                    9.A – „Poslušně hlásím…“

Pro opakování a procvičování :

1)       Scio do odvolání uzavření škol zpřístupnilo zdarma přes 500 online testů z matematiky a češtiny. Testy jsou určeny pro žáky 3. až 9. tříd a zaberou 10 až 20 minut.
https://www.scio.cz/pro-deti-a-rodice/procvicovaci-testy.asp

Je nutné se zaregistrovat a objednat přístup. I když chtějí platbu, je to zdarma!!! Přijde vám potvrzení a po chvíli i email s přístupovými údaji. Je tam mnoho kratších testíků, takže jich zvládnete více za den.

2)      Češtinu a matematiku pro 1. a 2. stupeň základní školy jde procvičovat i na Onlinecvičení.cz.
https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php

Není potřeba přihlášení. Jen si vyhledejte třídu a co vás zajímá.

3)      Nakladatelství NOVÁ ŠKOLA kvůli uzavření škol také volně zpřístupnilo své interaktivní učebnice (obsahují materiály pro první i druhý stupeň). Máme od něj tištěné učebnice a PS.
https://www.nns.cz/…/pomoc-s-domaci-vyukou-zaku-miuc-a-vy…/… 

 Zde je nutné přihlášení, ale to zvládnete.

Test s řešením

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/19983

 Čárka v souvětí

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/13218

Po/VvPo

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/80063

Př/VvPř

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/80062

Vv příslovečné

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/80795

Více Vv

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/80061

 

____________________________________________________________________________________________________________

 

Zdravím všechny deváťáky,

přeji poklidný a studijní domácí pobyt !!!

 

 

Úkoly z českého jazyka

- naučit se básničku  - intimní pocitová, spíše lyrická (dle svého výběru), délka vhodná vašemu věku

 - literární teorie - okopírovaný papír a na konci čítanky

 

- úvaha do slohových sešitů - Sám mezi miliony-, začátek máte v učebnici

 

- teorie - skladba - věta jednoduchá a souvětí souřadné a podřadné - v učebnici je teorie trochu jinak - POZOR!!!

                                                                                                      Zůstaňte u toho, co jsme si říkali ve škole.

                                                                                                   - Od šestky do devítky !!!

                                                                                                   - PS2 - rámečky

 

- cvičení PS2 - udělejte co nejvíce, klidně celý sešit. Vzadu máte klíč.

 

- domácí četba vlastních knih - zapisovat do čtenářského deníku

 

 

Zkontrolujte si všechny sešity, udělejte opravy, slepte poničené, obalte.

Kdo píše jako kocour - zaměřte se na krasopis!!!

SLEDUJTE WEB ŠKOLY PRO PŘÍPADNÉ DALŠÍ INSTRUKCE. NENECHÁVEJTE SI NIC NA POSLEDNÍ CHVÍLI A UČTE SE KAŽDÝ DEN.

JE TO NA VÁS.

OPRAVDU DĚLEJTE A NETRAPTE RODIČE ŘEČMI, ŽE SE VÁM NECHCE A JE TOHO HODNĚ !!!  

Myslete pozitivně, vše dobře dopadne, jste na tom  v ČR všichni stejně.

Budete mi chybět!!!

 

Pokud si nebudete vědět rady, pište a volejte. 

 

=====================================================================================

 ENGLISH

 30.3.-3.4.2020

 Online lesson in Teams - Mon 30th March, 10:30 a.m.

 Rewrite grammar notes into your blue ex. book /see below/

 Grammar notes - the passive voice - past tense - trpný rod v minulém čase

 Není to nic složitého, určitě na to přijdete sami….musíme udělat změnu pouze u slovesa být – použijeme tvary v minulém čase – jsou pouze dva - was, were a ostatní je stejné jako v přít.čase, zápor samozřejmě wasn´t, weren´t

 Translate:  Tato auta byla vyráběna v ČR.  Emaily byly poslány minulý týden.  Večeře byla podávána  v 8 p.m.

 Škola byla postavena v minulém století. Já jsem nebyl pozván na jeho narozeninovou oslavu.

 Workbook p.35 – 37

 Write down and learn new vocabulary U4B, p.68

 Read and study in textbook p.50-53, use dictionary if you find words that you do not know

 Test yourself 

English

Czech

English

Czech

Shopping list

 

seafood

 

 

pozie

 

přísada

tonne

 

 

téměř

whose

 

 

skvrna

butterfly

 

cyberbullying

 

 

návštěvník

 

nadšený

 

donutit

anonymous

 

 Translate with passive voice/přelož trpným rodem

 1.Škola se zavírá v 5 hodin. 2.Oběd se podává ve 12 hodin. 3.Olympijské hry se konají každé 4 roky. 4.Okno je rozbité. 5.Z čeho je vyrábí čokoláda?

Read in Gate /March/ p.18 – money and shopping – (go to online listening http://www.bridge-online.cz/casopis-gate/gate-march-2020/  (audio 10 and audio 11)

More information in teams

Looking forward to seeing you there :-)

AH

19.3.-26.3.

Grammar notes – rewrite in your small blue exercise book

The passive voice – trpný rod v přítomném čase

-          Auta jsou vyráběna v ČR. Emaily jsou posílány každý den. Anglicky se mluví po celém světě. Oběd se podává vždy od 12-14 hodin…

To jsou příklady trpného rodu, který se v angličtině používá mnohem více než v češtině. Všimli jste si, že nás vlastně nezajímá, kdo je vyrábí, posílá, mluví, podává…?

Jak se tvoří? Podmět – sloveso být – příčestí trpné – Some cars are made in the Czech Republic. Emails are sent every day. Lunch is served from 12 – 2 p.m.

Co musíte umět? Vyčasovat sloveso být v přítomném čase - /I am, you, we they are, he she it is/ a 3.tvary nepravidelných sloves, u pravidelných je koncovka –ed

A co zápor a otázka? – zápor dáte ke slovesu být - /I´m not, you  we  they aren´t, he she it isn´t/ a opět 3.tv. nebo –ed, v otázce změníte slovosled - dáte sloveso být před podmět  

Co to pro vás znamená? Zopakovat nepravidelná slovesa a vyzkoušet cvičení z PS str.32 -34 , pročíst v učebnici články a cvičení str. 46-49 a zapsat a naučit se slovíčka 4A

V bakalářích máte domácí úkoly napsané souhrnně až do konce měsíce. Nenechte si je na poslední chvíli, procvičujte průběžně. Bude fajn, když do čtvrtku 26.3. stihnete tento list, dále pracovní sešit a učebnici i vocabulary - viz výše.

Practise online - dále procvičujte online – čím více, tím lépe, the more the better :-)

Online tips for you

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/content - start with the test to find out your level and then choose what you want to practise… it´s interesting and fun, too.. Good luck!

Kdo by nerozuměl, zkuste nižší úroveň https://learnenglishkids.britishcouncil.org/?_ga=2.151330810.211056147.1584451064-164221634.1584451064 na liště si vyberte, co chcete a procvičujte, poslouchejte atd….

You can also practise on www.skolasnadhledem.cz – online cvičení - cizí jazyky, druhý stupeň, pro koho by to bylo moc easy, zkuste střední školy

Easy learning on https://www.gamestolearnenglish.com/

For advanced on https://www.learning-english-online.net/

Aimed at speaking and listening - https://www.talkenglish.com/video/english-conversation-video.aspx

Také jsou zpřístupněny online poslechy k časopisu GATE na http://www.bridge-online.cz/casopis-gate/gate-march-2020/

Good luck!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

PŘÍRODOPIS

Domácí příprava 30. 3. - 3. 4.

Na str. 91 - 93 přečíst nerostné suroviny. Do sešitu si opište zelený rámeček a dozadu do sešitu vypracujte otázky 1 - 4 ze str. 93.

 

Domácí příprava do 27.3.

V učebnici na str. 86 - 90 si přečtěte téma Atmosféra a Látkové toky mezi svrchními vrstvami Země.

Do sešitu si opište zelený rámeček ze str. 88 a 90.

Hezký den

Pazourová

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

CHEMIE

Domácí příprava 30. 3.- 3. 4.

Tento týden budete pouze opakovat. V 1. odkazu Vám zasílám prezentaci ke karbonylovým sloučeninám pro zopakování učiva. Ve škole si vše zopakujeme a vysvětlíme.

https://dum.rvp.cz/materialy/karbonylove-slouceniny.html

V. 2. odkazu Vám zasílám k vypracování pracovní list, který si okopírujte nebo opište do sešitu (součástí je i správné řešení). Ve 3. cvičení je sloučenina CH3CH2COCH2CH3 - vždy je nutné do vzorce napsat, na jakém uhlíku se nachází skupina CO, CO je keton, koncovka je on, vzorec bude pentan-3-on.

U 4. cvičení si přepište methylpropylketon za pentan-2-on.

http://dumy.cz/stahnout/30793

 

Na email pazourova@skoluskol.cz mi zašlete vypracované tyto sloučeniny:

1) methan

2) benzen

3) methyl

4) C4H10

5) C2H4

6) CH4

 

Domácí příprava do 27.3.

 

Dozadu do sešitu si zopakujte tyto otázky:

1. Napiš, co to jsou deriváty uhlovodíků?

2. Napiš strukturní vzorce následujících sloučenin:

a) chlorpropan

b) cyklobutan

c) 1,2- dibromhexan

 V učebnici si přečtěte kapitolu Karbonylové kyseliny na str. 50-51. Do sešitu si zapište následující text:

 

KARBONYLOVÉ SLOUČENINY

  • obsahují karbonylovou skupinu 

 

Aldehydy

-koncovka al

-vzorec -CH=O

Acetaldehyd

-páchnoucí kapalina, pro výrobu tuhého lihu /palivo/, barviv a léčiv

Formaldehyd

-štiplavý plyn

-40%= formalín- konzervační látka, desinfekce, výroba plastů

 

Ketony

-koncovka on

- vzorec -CO-

Aceton

-těkavá kapalina

-rozpouštědlo barev a laků, výroba léčiv, plastů, barev

-páry se vzduchem jsou výbušné a jedovaté

Hezký den

Pazourová

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FYZIKA

Domácí příprava v týdnu 30.3. - 3.4.

V učebnici si přečtěte kapitolu Země a vesmír na str. 78 - 91, do sešitu si velice stručně zapište, co to je světelný rok, rozdělení planet (zemského typu a velké planety, vypište si, které to jsou), dále si také stručně napište, co to je kometa, meteoroid, meteor a meteorit,Galaxie (je soustava hvězd, hvězdných zbytků, mezihvězdné hmoty, kosmického prachu a temné hmoty),  slunečná soustava, hvězda a souhvězdí.

Domácí příprava v týdnu 23. - 27.3.

V učebnici si přečtěte na str. 64 - 77 kapitolu Počasí kolem nás. Něco z toho pro Vás bude již opakování, něco bude nové. Do sešitu si nic opisovat nemusíte. Společně si to potom ve škole projdeme.

V případě jakýchkoliv nejasností mě neváhejte kontaktovat na e-mail: bogdan@skoluskol.cz

Mějte se pěkně, pracujte a držte se.

 16. - 20.3.

- v učebnici si přečtěte článek Jaderný reaktor na str. 47 - 49, do sešitu si opište modrý rámeček ze str. 49 a nakreslete si a popište obrázek 3.7     ze  str. 48 Princip dvouokruhové jaderné elektrárny, projděte si otázky za článkem v učebnici na str. 49

- přečtěte si článek Jaderná elektrárna na str. 50 - 52 a do sešitu si přepište modrý rámeček na str. 52

- přečtěte si článek Ochrana před zářením na str. 52 - 55 a do sešitu si přepište modrý rámeček ze str, 55

- posílám Vám ještě odkaz, kde se můžete zdarma zaregistrovat a procvičovat fyziku

  https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/32024/3619ee9943906ecfa842e83a6071632e

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ZEMĚPIS

Domácí příprava do 5.4.

 

Hospodářský zeměpis – úkoly


1. Opakování - zemědělství, učebnice str. 49
2. Průmysl - přečíst text v učebnici na str. 50 - 65
3. Opakování - průmysl, naučit se otázky v učebnici na str. 65

4. Vytvořit prezentaci na zvolené téma ( například: zemědělství, průmysl, turistika a cestovní ruch, ochrana přírody, globální problémy světa, stát, orientace na mapě, doprava, obyvatelstvo....)
5. Orientace na mapě světa

 

 

 

 

 

 

 

 


Třídní učitel/ka: Mgr. Ivana Ptáčková


TECHNOhrátky Vysoké Mýto

26.10.2018 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

8.A na TECHNOhrátkách ve Vysokém Mýtě


Vítězství v soutěži...FRANCIE

25.6.2018 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

Jako odměnu za vítězství v soutěži Festival vědy a techniky pro děti a mláděž v Pardubickém kraji jsme se od 27.5.-1.6.2018 zúčastnili krátkodobé stáže ve Francii. Této cesty se zúčastnily žákyně 7.A Míša Pelcová a Áďa Karásková společně s paní učitelkou Zavřelovou. Ve Francii jsme navštívili nejkrásnější památky Francie, a to muzeum Louvre, katedrálu Notre Dame, Eiffelovu věž. baziliku Sacré Coeur a Palác objevů. Město Paříž jsme si prohlédli během dvou dnů. Na další dva dny jsme přejížděli do města Poitiers. Zde jsme navštívili zámek Amboise a nádherný zábavný park Futuroscope. Celý program cesty byl velmi bohatý, moc hezky připravený a všechno jsme si náramně užili a přijeli jsme nadšení, plni krásných vzpomínek.


Školní výlet 7.A

25.6.2018 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

Dne 21.6.2018 se třída 7.A vydala na školní výlet do Zoologické zahrady do Prahy. I přes tropické počasí jsme si všichni výlet moc užili. Žáci se dočkali i návštěvy McDonaldu, bez kterého by si výlet nedokázali představit:)


Školní výlet 6.A

1.6.2017 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

Ve středu 31. 5. 2017 se třída 6. A vydala, společně s paní učitelkou Zavřelovou a Hanušovou, na školní výlet do Brna. Jako první jsme navštívili zábavné centrum Vida, kde jsme si vyzkoušeli celou řadu různých pokusů. Poté jsme se vydali na hrad Špilberk, kde jsme se podívali na zdejší kasematy z dob minulých. Netrpělivě jsme vyhlíželi naši poslední zastávku, a to McDonald. Zde jsme si uspokojili své chuťové buňky a spokojeně jsme odcházeli na vlak směřující k domovu. Díky pěknému počasí a dobré náladě jsme si výlet užili.


Imaginárium

15.2.2017 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

Dne 15. 2. 2017 jsme se byli podívat na výstavu v Regionálním muzeu s názvem Imaginárium. Výstava oživuje výtvarné objekty, loutky, obrázky a divadelní dekorace. Mohli jsme se všeho dotýkat, hrát si a vše prozkoumávat. Všichni jsme si to užili.


Bowling 21. 12. 2016

21.12.2016 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

Bowling


Vánoční Praha

6.12.2016 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

Dne 6. 12. 2016 se třída 6.A společně se třídou 7.A vydali na výlet do Prahy. Podívali jsme se do domu voskových figurín, kde se děti mohly podívat do očí známé osobnosti. Poté jsme si prošli adventní trhy na Staroměstském náměstí.
Výlet jsme si moc užili.


Výstava patchworku

23.11.2016 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

Výstava patchworku


Adaptační kurz 6.A

12.9.2016 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

Ve dnech 6.- 7. 9 se třída 6. A účastnila adaptačního kurzu na Budislavi. Velké díky patří panu učiteli Coufalovi, který pro třídu měl připravený bohatý program po celou dobu kurzu, v podobě her a soutěží. Hry se týkaly především spolupráce, důvěry, sebedůvěry, nechyběly ani kontaktní hry, kde jsme se velice zasmáli. Druhý den si děti vyzkoušely vylézt na horolezeckou stěnu. Děti si pochutnaly na výborném jídle připravené panem Coufalem st.
V úterý odpoledne nás přijela navštívit paní ředitelka, paní zástupkyně a paní učitelka Hanušová, kdy děti dostaly překvapení v podobě výborných buchet se švestkami. Adaptační kurz jsme si velmi užili a budeme na něj rádi vzpomínat.


Výlet 5. A

21.6.2016 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

„Proč jsme nejeli do Brna“?


Přírodovědná soutěž v poznávání přírodnin

23.3.2016 / Markéta Vomáčková / Třídy 9.A

V pondělí 21. března se žákyně 5. třídy (Amálka Pakostová, Adélka Karásková, Nikča Rybová, Anička Filipi) zúčastnily soutěže v poznávání přírodnin v Domově dětí a mládeže v Litomyšli.


Plovárna a škola na zámku

16.6.2014 / / Třídy 9.A

V červnu jsme byli my, třeťáci, pozváni na zámek. Při hodině čtení spojené s výtvarnou výchovou jsme se mnohé dozvěděli o tisku knih a také vyzkoušeli výrobu ex libris, kterým můžeme označovat nejenom naše sešity.
O několik málo dní později se k nám nastěhovala úmorná tropická vedra. Proto jsme rádi využili nabídku paní učitelky strávit dopoledne na koupališti v zajetí chladivých vln. Zopakovali jsme si plavecké styly, vyzkoušeli dobrodružnou jízdu na tobogánu," spapkali" něco dobrého na zub a ochutnali výtečného nanuka. Tak takový tělocvik si necháme líbit, podívejte se na foto...... Třeťáci


Majálesové setkání

22.5.2014 / / Třídy 9.A

Víte, kde je nejtajuplnější les plný přívětivých pohádkových postaviček? Květnové dny jsme si se žáky třetí a šesté třídy zpestřili výletem na Černou horu. Byli jsme pozváni studenty pedagogické školy na zábavné odpoledne s významnými postavami z pohádek, plnili jsme netradiční úkoly, opékali buřty, hráli jsme na hřišti hry. Děti na oplátku předvedly své vystoupení s flétničkami, pohybovou pohádku Mrazík a na závěr jsme si všichni zazpívali za doprovodu kytar, klavíru, flétniček a houslí dvě nádherné písničky v podání šesťáků. Opravdu jsme si to užili a naše velké poděkování patří studentům za vřelé přijetí.
Třeťáci a šesťáci


Po stopách stezky

11.5.2014 / / Třídy 9.A

Květnové události jsme si zpestřili putováním po stopách Trstěnické stezky až k pravěké tvrzi Hrutov. Jeli jsme jako ozbrojená skupina středověkých kupců po starobylé stezce nedbaje ozbrojených lapků, kteří na nás číhali v křovinách klikatící se řeky Loučné. Úspěšně jsme ochránili všechny ženy a děti a ve stínu vysokých rozložitých stromů pod májkou benátských chlapců jsme rozdělali oheň, opekli ulovenou zvěř, posílili tělo a poslali zboží na vorech po řece dál. Zase jeden den" odvážných bojovníků" byl z poloviny za námi....... celá družina třeťáků (a podívejte se dále)......


Den Země

4.5.2014 / / Třídy 9.A

O tom, jak jsme oslavili Den Země v naší třetí třídě, byste mohli hádat. Budete hádat? Správně, je samozřejmé, že tak, jak je nám, šikovným dětem, vlastní- slavili jsme soutěžemi, hrami, sportovním zápolením. Jak se nám dařilo, můžete se podívat dále na tři soubory fotografií. Najdete naše rozesmáté obličeje i to, jak usilovně zvládáme rozmanité úkoly. Lukáš a další provazochodci ze 3. třídy.


Výlet odvážných třeťáků

21.4.2014 / / Třídy 9.A

Velikonoční putování "Hluboko dolů"....
Veselou tečkou za naší bruslařskou sezonou byl březnový velmi vydařený karneval na ledě.
Dubnové zážitky ve škole jsme si zpestřili dvěmi návštěvami Smetanova domu, jedna byla písničkový koncert a druhá návštěva byla pohádková.
Před Velikonocemi nastal ten pravý čas na "Velikonoční putování hluboko dolů" do zámeckého sklepení spojené s návštěvou výstavy o velikonočních tradicích v knihovně. Velikonoční putování předpokládalo notnou dávku odvahy, kterou všichni třeťáci měli a povedlo se nám splnit jeden z největších úkolů a podepsat se na listinu "Odvahy". Po návratu do školy nás čekala velká soutěž pro šikovné holky a kluky, která zahrnovala úkoly jako např. poznávání utajeného symbolu Velikonoc, historie Velikonoc, počítání vajíčkové složené úlohy, velikonoční veršování a kreslení...docela jsme si to užívali a vzpomínali na předvelikonoční úklid ve třídě a na naše veselé úsměvy na "Škaredou středu". Zkuste se dále podívat................
A aby naše zprávičky byly kompletní, musíme se pochlubit, že máme za sebou úspěšnou účast v pěvecké soutěži - Jonýsek Beran z naší třídy plné šikovných dětí se umístil na krásném druhém místě s písničkou Ach, synku, synku....mezi třemi desítkami soutěžících ve své kategorii. Všichni gratulujeme a těšíme se na další soutěžení na Den Země.


Takhle jsme si zasportovali

27.1.2014 / / Třídy 9.A

Děti ze třetí třídy hrály turnaj ve vybíjené


Vánoční besídka ve 3.A

2.1.2014 / / Třídy 9.A

Podívejte se, co všechno jsme prožili ke konci roku 2013 ve 3.A.


Krátké pohyblivé zprávičky ze 3.A

15.10.2013 / / Třídy 9.A

Podívejte se se třeťáky na zprávy za poslední měsíc.


Jak jsme začali ve třetí třídě

6.10.2013 / / Třídy 9.A

Začátek ve třetí třídě byl pro nás ve znamení poutavého putování projektem Základní podmínky života. Načerpali jsme mnoho vědomostí v encyklopediích ve třídě, v knihovně jsme se dozvěděli mnoho o Slunci, průzračné vodě a čistém vzduchu a vyhovující podmínky života u nás ve městě jsme prakticky vyzkoušeli na dětském hřišti. Bylo to putování poučné a zároveň i zábavné. O tom se můžete přesvědčit prohlédnutím foteček i zhlédnutím dokumentu ve školní televizi. Šikovní třeťáci


Kalendář

Březen 2020
Po Út St Čt So Ne
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5