Třída 9.A

9.A 18

Třídní učitelka Mgr. Andrea Hanušová

Duben je docela zábavný měsíc. Začíná moc hezky - Aprílem. Na ten jsme se moc těšili.

Dokonce k nám do třídy přišli noví žáci - hned ráno. To bylo pozdvižení ve třídě. I když - někteří žáci nám zase nepřišli. Byli zábavní a tak jsme si hned v angličtině udělali módní přehlídku, při které nám jejich kamarádi popsali, co mají na sobě. Ten den jsme si užili spoustu legrace a podařilo se nám navzájem vyvést se aprílem. Celý den jsme měli aprílovou školu.

Pilně jsme se připravovali také na Velikonoce. Seli jsme osení, vyráběli králíčky a těsně před Velikonocemi jsme zdobili voskem vajíčka a pletli pomlázky. Někomu to šlo pěkně od ruky a všichni jsme se snažili, jak jsme uměli.

Nakonec na Škaredou středu chlapci vyšlehali vlastnoručně upletenými pomlázkami děvčata a děvčata jim na oplátku přinesla koledu. Samozřejmě až když jim ji chlapci odříkali. Je pěkné, že na sebe všichni mysleli.

Byla to pěkná legrace. A také generálka na Velikonoční pondělí.

Pak už jsme se všichni jen těšili na krásné velikonoční prázdniny.

Společně s prvňáčky v Klášterkách

24.6.2019 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Je to paráda, lehnout si na záda a číst si... nám dnes četli prvňáčci..
V Klášterních zahradách jsme se zaposlouchali do pohádek a příběhů a tak trochu si zavzpomínali na naše léta v první třídě...
Prvňáčkům děkujeme, moc se nám to líbilo.

Návštěva Zemědělského družstva v Dolním Újezdě

24.6.2019 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Jak to vypadá v zemědělském družstvu a co práce obnáší jsme se dozvěděli na dnu otevřených dveří v Dolním Újezdě a Vidlaté Seči. Exkurze to byla zajímavá a zároveň přínosná. Seznámili jsme se s technikou i zvířaty - některá byla tak roztomilá, že mnozí z nás zvažují pořízení nového domácího mazlíčka :-)

ŠKOLNÍ VÝLET 9.A

20.6.2019 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

V první polovině června jsme vyrazili na třídenní výlet. Nejeli jsme daleko, naší cílovou destinací se stal Brandýs nad Orlicí.Bydleli jsme v budově a přilehlých chatkách. První den jsme prozkoumali krásy Brandýsa – navštívili zříceninu hradu, Labyrint i město a večer strávili u táboráku.Druhý den jsme uskutečnili celodenní výlet do Litic, horký den zakončili na koupališti v Chocni.Třetí den jsme uvařili společně oběd a vyrazili k domovu. Bylo to fajn. Škoda, že to byl výlet poslední..

Od semínka po niť aneb jak jsme tkali…

8.3.2019 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Ve čtvrtek se naše třída 9.A vypravila na exkurzi do Trstěnic, konkrétně na Mikšův statek. Paní Kmošková nás provedla po statku, ukázala zahradu, přilehlou stodolu i sušírnu ovoce a seznámila nás s historií. Následně jsme se přesunuli do velké seknice, kde jsme se dozvěděli, jak zpracovat vlnu a len, jak se předlo na kolovratu a co je třeba udělat, aby se mohl ušít nějaký kousek oblečení. Zatím jsme si vyzkoušeli tkaní. Každý z nás si sám vymyslel vzor, zkombinoval barvy a vytvořil si na památku originální kousek. Byla to pro nás opravdu zajímavá zkušenost.

KANADA A ALJAŠKA

25.2.2019 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Velmi zajímavou přednášku dnes prezentoval na naší škole pan učitel a cestovatel Karel Kocůrek. Představil žákům krásy Kanady a Aljašky, tamní flóru a faunu a připomenul české osobnosti známé právě v těchto zemích. Celá přednáška proběhla v anglickém jazyce a tak žáci už od čtvrté třídy měli možnost prověřit a zároveň zdokonalit své znalosti.

Mladý chemik

20.11.2018 / Martina Pazourová / Třídy 9.A

Žáci 9.třídy se zúčastnili soutěže Mladý chemik. Úspěšným řešitelům gratulujeme.

Den laskavosti

14.11.2018 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

S laskavostí nejdál dojdeš…
naše 9. třída došla se sbírkou oblečení do Charitního šatníku v Litomyšli a následně ušla pěkných 10 kilometrů. Cestou jsme posbírali odpadky v blízkém okolí Litomyšle, a že se jich objevilo dost. Doufáme, že se nám někoho podařilo potěšit :-)

Letem světem do 9.A

24.10.2018 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Září uteklo jako voda a i říjen se chýlí ke konci. Kromě toho, že se pilně učíme a zodpovědně se začínáme připravovat na přijímačky, stíháme i jiné věci. Více po rozkliknutí této novinky…

Výlet na vodě i ve vodě

19.6.2018 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Chcete vědět, jak si 8.A užila svůj školní výlet?
Čtěte více v detailu zprávy!

Olympijská cesta za vysvědčením...

31.1.2018 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

…tak proběhl náš dnešní den společně s prvňáčky. Poslední leden tradičně přináší všem školákům pololetní vysvědčení. Pro naše malé kamarády to bylo jejich úplně první. Takže se na rozdíl od nás ´velkých a zkušených´ na tento den opravdu těšili. A protože jsme chtěli, aby si tento významný den opravdu užili, plnili jsme s nimi různé úkoly v duchu blížících se Olympijských her. Odborníky na sport sice úplně nejsme, ale společně jsme všechno zvládli.
Žáci 8.A

Vypravili jsme se do Betléma…

12.12.2017 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

…a nebylo to tak daleko. V pondělí 11.12. se naše třída 8.A vydala společně se 7.A do Třebechovic pod Orebem na slavný Proboštův betlém, který byl jako jediný prohlášený v roce 1999 za národní kulturní památku. Tento dřevěný mechanický betlém pochází z 19. století a je tvořen 351 postavičkami. Měli jsme tak jedinečnou příležitost celý systém prozkoumat. A protože jsme byli jedinými návštěvníky v tomto muzeu, mohli jsme si také spoustu věcí vyzkoušet na vlastní kůži. Po této velice zajímavé návštěvě jsme pokračovali do Hradce Králové na vánoční trhy. Počasí nám přálo a my jsme si tak mohli naplno užít vánoční atmosféru.

Naše první počtení s prvňáčky

10.9.2017 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Minulý týden jsme podnikli s malými prvňáčky naše první počtení. Vypravili jsme se do Klášterních zahrad. Nejprve jsme připravili trasu městem. Prvňáčci museli cestou splnit pět úkolů a v zahradách najít schovaný poklad. Potom jsme si s nimi společně přečetli úryvky z našich oblíbených dětských knížek. A nakonec jsme si zahráli různé hry. Naše první společná akce se všem moc líbila a už se těšíme, až se naši malí kamarádi naučí číst.
Žáci z 8.A

Výlet 7.A do Českého ráje

25.6.2017 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Do Českého ráje, cesta příjemná je…
Ve středu 14.6. brzy ráno jsme se společně sešli na autobusovém nádraží. Všichni jsme byli natěšení na dvoudenní výlet, včetně paní učitelek. Když jsme dojeli do Chocně, přestoupili jsme na vlak do Hradce Králové a poté jsme pokračovali do Jinolic. V Hořicích ale byla výluka, tak jsme museli přestoupit do autobusu a pak zase zpátky do vlaku. Tady nastaly malé potíže s batohem a spacákem, ale vše se vyřešilo a my jsme si mohli po příchodu do kempu postavit stany. Po obědě a následném krátkém odpočinku jsme šli prozkoumat Prachovské skály. Po návratu ze skal jsme se vykoupali v místním rybníce, zahráli si fotbal a nohejbal. Někteří z nás sehnali dříví na táborák, abychom si mohli opéct buřty a v noci nám nebyla zima. Pak jsme zalezli do stanů a spali až do rána. Druhý den jsme po snídani pobalili stany a vydali se na vlak do Jičína. Vylezli jsme na jičínskou věž, poobědvali pizzu a jiné dobroty. Při loučení v Litomyšli jsme si uvědomili, jak rychle nám výlet utekl. A proto se už teď těšíme na další.

Paddleboarding na Košíři

23.6.2017 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

1.6. jsme oslavili Den dětí u Velkého Košíře. Vyzkoušeli jsme si paddleboarding na „suchu“ i na vodě, zahráli si fotbal a povídali si. Spousta z nás se při pádlování vymáchala ve vodě, ale byl to pro nás nový a skvělý zážitek. Protože bylo velké vedro, zašli jsme na zmrzlinu a pomalu jsme se vrátili zpátky ke škole. Všichni se už těšíme na příští rok!

Exkurze do VDA v České Třebové

23.5.2017 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

V pátek 19.5. se 7.A podívala do VDA v České Třebové. Nejprve jsme se rozdělili do třech skupin a každá si šla vyzkoušet jeden z těchto oborů - dřevozpracování, elektrotechniku nebo elektroniku. Po první hodině jsme se vyměnili, takže si všichni vyzkoušeli všechno. U dřevozpracování nám ukázali, jaká nářadí používají žáci v 1. ročníku nebo s jakými stroji pracují starší žáci. Také jsme se podívali na kuchyň vyrobenou na zakázku žákem 4. ročníku. Vyzkoušeli jsme si práci s vrtačkou i šroubovákem. Při elektronice jsme si povídali o bezpečnosti při práci s elektrikou nebo o elektrárnách a vyzkoušeli jsme si na čas sestavit jednoduchý elektrický obvod podle schématu. U elektrotechniky jsme si sestavili podle schématu obvod se zvonkem a podívali se do praktické učebny elektrotechniky. Vyrobili jsme si vodič a viděli jsme, na čem žáci při hodině pracují. Zjistili jsme, že se jejich výuka podobá jejich budoucímu zaměstnání. Potom jsme zašli na oběd do jídelny a počkali na autobus, který nás odvezl zpět do Litomyšle. Exkurze byla zajímavá a možná, že do této školy bude někdo z nás za dva roky podávat přihlášku….

Děti on-line

6.4.2017 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Dnes 6.4. jsme se vydali do kina na projekt Jeden svět na školách. Zhlédli jsme dokumentární filmy o dětech a dospívajících, kteří mají nějaký životní příběh, něco, kvůli čemu žijí jinak než my.
První film byl o 12-letém youtuberovi Zakym. Dozvěděli jsme se, že být youtuberem není jen legrace, točení, střihání nebo komentáře…
Druhý dokumentární film byl o Oskarovi – vášnivém hráči počítačových her. Novinou pro nás bylo, že existují počítačové tábory a že za závislost se dá považovat až čas, kdy nestíháme plnit své povinnosti.
V posledním, třetím filmu, jsme zjistili, k čemu až může vést komunikace na Facebooku s někým, koho neznáme, a že to vždy nemusí skončit dobře.
Filmy pro nás byly poučením a diskuse na konci s redaktorem a novinářem byla velmi zajímavá. Projekt jsme si užili a už se těšíme na další.

Napříč Austrálií

28.2.2017 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

V úterý 28.2. navštívil naši školu pan Karel Kocůrek s přednáškou o Austrálii. Společně s ním jsme projeli velmi zajímavá místa, od velkých měst po národní parky. Dokonce jsme se dostali i do džungle, a k pobřeží oceánu. On sám Austrálii procestoval. Mohl se tedy s námi podělit nejen o své osobní zážitky, ale také zkušenosti. V jeho vyprávění nechyběli klokani, krokodýli ani papoušci. Starší žáci si tuto přednášku vyslechli v angličtině, těm mladším byl výklad doplněn češtinou. Tento výlet do Austrálie byl pro všechny velmi inspirativní. Austrálie určitě stojí za návštěvu :-)

Praha, bowling, besídka - takový byl prosinec v 7.A

8.1.2017 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Začátkem prosince jsme vyrazili vlakem z České Třebové do Prahy. Prohlédli jsme si voskové figuríny v Grévinu a prošli si vánoční stánky na Staroměstském a Václavském náměstí. Počasí nám přálo, byl to krásný zimní slunečný den.
Před vánočními prázdninami jsme získali povolení spát ve škole. Neodradila nás ani velká zima. V předvečer jsme se sešli před školou, odložili jsme tu naše věci a vyrazili na bowling. Pak jsme si dali pizzu a vrátili se zpět do školy. Ve třídě jsme všichni zpívali koledy a rozbalili si dárky. Pak nám spolužák na počítači pouštěl písničky a skoro všichni jsme tancovali. Po diskotéce někteří usnuli, jiní si ještě povídali. Druhý den nás čekala besídka a malování v tělocvičně. Byly to moc pěkné dny a všem se moc líbily.
Marek Hošek, 7.A

Halloween - October 31st

7.11.2016 / Andrea Hanušová / Třídy 9.A

Halloween se u nás neslaví, ale všichni víme, co k tomuto svátku patří – vyřezávané dýně i strašidelné kostýmy. My jsme si v hodinách angličtiny připomněli, kdy se v Anglii a USA slaví, jaké jídlo se tam připravuje, jaké hry se hrají, jaké převleky jsou obvyklé a co se říká u dveří. Kostýmy nám slušely a lovení jablek pobavilo. Happy spooky Halloween!

Volby v 7.A

Ve dnech 19. a 20. října v naší třídě probíhala výuka trochu jinak. Měli jsme průřezové téma s názvem Naše volby. První dvě hodiny jsme si povídali o volbách, seznámili se s pojmy jako třeba koalice nebo opozice. Potom jsme utvořili skupiny po 4 nebo 5 členech a začali jsme vymýšlet názvy svých volebních stran - Červené čepičky, Reálná 4, OMG, Rebelky a Enduro Team. Vymýšleli jsme transparenty s návrhy změn týkajících se naší školy. Druhý den jsme v práci pokračovali. Úkolem bylo prezentovat naše volební programy v jednotlivých třídách a získat co nejvíce voličů pro volební strany. Na základě prezentací měli žáci zvolit stranu, která je nejvíce zaujala. Nakonec vyhrála strana Reálná 4. Další v pořadí skončily Rebelky, pak OMG, Červené čepičky a Enduro Team. Téma voleb nás opravdu zaujalo, dozvěděli jsme se mnoho nových informací a získali další zkušenosti a dovednosti.