Třída 6.B

6.B 18

Třídní učitel Mgr. Mojmír Bogdan

Individuální konzultace žák-rodič-učitel 19.4.2018 ve 5.B

Čas si můžete nahlásit ve třídě u třídní učitelky nebo přes internet zde: Konzultace

Klikněte na odkaz a v tabulce zaškrtněte termín, který vám vyhovuje. Poté klikněte na Send, aby se hlasování uložilo. Nyní můžete ze stránky odejít pryč.

Procvičování pro páťáky:

OBJEM

OBSAH

Geometrie
ŘEŠENÉ PŘÍKLADY: (rýsuj podle návodu)

16.1. 2018- VLASTIVĚDNÁ EXKURSE

Sraz: na autbusovém nádraží v 6.15 hodin, 6.25 hod odjezd do České Třebové

Program: návštěva Národního muzea- Výstava Fenomén Masaryk, Noemova archa, prcházka po památkách Prahy

S sebou: vhodné oblečení a obuv, jídlo a pití na celý den, drobné kapesné

Příjezd do ČT v 17.17hod, možnost děti odvést auty, jinak autobus v 18.10 hod- v Litomyšli v 18.39 hod

Konzultační hodiny 14.11.2017

14.00-14.50

15.00-15.50

16.00 -.17.00

POZOR!!!!!!!!!!!!!!!!

TŘÍDNÍ rodičovské schůzky v PONDĚLÍ 2.10. OD 16.00 HODIN  v 5.B, společná schůzka školy v jídelně 3.10. od 16.30hodin

Procvičování 5.třída Matematika

Dárky

Desetinná čísla

Římské číslice

Zlomky

Matematika - různé úkoly k procvičování učiva

Procvičování 5.třída Český jazyk

Předložky s,se,  z, ze

Psaní předpon s, z, vz: 1.část   2.část   3.část, testy s vyhodnocením  zde

Kdy píšeme uprostřed slova ú ? Psaní ú/ů

Velká písmena - základní pravidla , názvy ulic  , Váš nebo váš? , Vesmír,   Nový rok x nový rok

Koncovky přídavných jmen

Zájmena ně,mně

O slovesech

Pravopisné cvičení

Vzory podstatných jmen

Ledoborce, slanečci a další ... - pozor na životnost !

Názvosloví - slovní druhy

Zájmena - druhy

Cvičení

Moje čeština: na této stránce najdete spoustu užitečných vysvětlení, rad, návodů,  jen se tím probrat.

Moje čeština: k procvičování

Moje čeština: testy

Co jsou to mnemotechnické pomůcky?

Čeština - testy s tahákem

Ahoj, páťáčci!!! 2017-2018

Prázdniny utekly jako voda a 4.září se znovu sejdeme ve třídě v 8hod.  V 8.15 hod bude tradiční krátké přivítání před školou. Moc se na vás všechny těším :-)

3. 10. Třídnické schůzky pro rodiče

Penál: pera, tužky č. 1, 2, a 3, mikrotužka s náhradními tuhami, ořezávátko, pravítka: dlouhé 30cm, 2 trojúhelníky s ryskou, nůžky, kružítko, náhradní tuhy do kružítka, podložky s linkami- malá, velká

Kufřík: štětce -2kulaté(slabší a silnější), 2 štětce ploché ( slabší a silnější), vodové barvy, temperové barvy- velké, lepidlo tuhé vysunovací, hadřík na štětec, hadřík na úklid lavice, igelit na lavici, převlek na VV (postačí staré větší tričko), olejové pastely, herkules, černá tuš a 3 špejle, voskovky

VV:  na ostatní výtvarné potřeby vybírám 100,-

Tělocvik: do tělocvičny- cvičky, šortky, třičko, švihadlo, míček,  na hřistě- teplákovou soupravu, botasky

Školní výlet- Macocha

28.5. vyjely děti z 5.A a 5.B na společný výlet do Punkevních jeskyní. Cesta byla adrenalinová, někomu nedělaly otáčky na silnici vůbec dobře, nicméně jsme dojeli včas. Jeskyně plné krápníků, projížďka lodičkami po ponorné řece Punvě, jízda lanovkou a prohlídka propasti Macocha- to vše bylo super. Na závěr jsme ještě navštívili Kateřinskou jeskyni. Výlet se opravdu povedl.

Cyklovýlet na Kozlov

25.6.2019 / Mojmír Bogdan / Třídy 6.B

Dne 20. června 2019 se byla 6.B podívat na Kozlovský kopec. Nejeli jsme autobusem, ani nešli pěšky, ale cestu jsme si vyšlapali na kole. Bylo to hodně namáhavé, ale náramně jsme si to užili. Dost jsme se u toho ušpinili, když jsme projížděli bahnitou lesní cestou. To nám nevadilo. Byl to vážně úchvatný výlet a myslím, že všem kteří jeli, se to také líbilo.

Tkali jsme

17.6.2019 / Mojmír Bogdan / Třídy 6.B

V úterý 11.6. jsme jeli do Trstěnice na Mikšíkův statek. V rámci programu Práce se lnem jsme měli možnost se seznámit se zpracováním přadného lnu od semínka k niti. Povídali jsme si o výrobě textilu a řemeslech s tím spojenými. Viděli jsme kolovrat a přeslen. Měli jsme možnost vyrobit si drobný výrobek na tkacím rámu, který jsme si odnesli domů. Byla to pro nás zajímavá zkušenost a už se těšíme, až Mikšíkův statek opět navštívíme při některém podobném programu.

Školní výlet na Dolní Moravu

5.6.2019 / Mojmír Bogdan / Třídy 6.B

Ráno dne 30. 5. 2019 jsme se s naší třídou, 6. B, sešli před školou na parkovišti, kde nás vyzvedl minibus a odvezl na Dolní Moravu. Abychom si mohli prohlédnout Stezku v oblacích, museli jsme vyjít pod vrchol Slamníku. Čekal na nás úžasný výhled. Někteří překonali strach z výšek a odvážlivci sjeli dolů po skluzavce. Když jsme sešli dolů ze Slamníku, navštívili bobovou dráhu, kterou skoro každý sjel alespoň jednou.

Třída 6.B uklízela Česko

8.4.2019 / Mojmír Bogdan / Třídy 6.B

Ve dnech 3. 4. - 5. 4. 2019 se postupně celá naše škola zúčastnila akce "Ukliďme Česko, ukliďme svět".
Třídy z naší školy chodily po celé Litomyšli dle vybraných lokalit.
Naše třída se zaměřila konkrétně na kopec "Wembley".
Bohužel jsme dostali k dispozici jen tři modré pytle, takže jsme nemohli mnoho dalšího odpadu uklidit. Navzdory těmto nedostatkům jsme odklidili poměrně velkou část odpadu.
Větší předměty jsme odnést nemohli. Mezi větší předměty patřil domeček pána bez domova, dřevěné krabice nebo železné trubky.
Pytle jsme odnesli k nejbližší silnici, aby v pondělí 8. 4. mohly technické služby tento odpad odvézt.
Uklízení přírody nás bavilo a byli jsme rádi, že jsme se 2 hodiny neučili.

Lukáš Milde
žák 6.B

Slavnostní vánoční mše pro hnutí Na vlastních nohou - Stonožka v Praze již poosmé

12.12.2018 / Ludmila Drobná / Třídy 6.B

Každoroční slavnostní vánoční mše pro hnutí Na vlastních nohou - Stonožka je určena všem, kteří svou obětavostí a laskavostí pomáhají dělat náš svět lepším. Naše škola je součástí tohoto jediného mezinárodního dětského hnutí již 24 let.
Pod vedením pana učitele Bogdana a paní učitelky Drobné jsme se tedy do Prahy vypravili i my, žáci 6.B a s námi i několik žáků ze 4.B.
Zažít slavnostní mši spojenou s koncertem dětských sborů ze stonožkových škol v Katedrále sv. Víta, Václava a Vojtěcha pro nás bylo opravdovým zážitkem. Také jsme se zde setkali s prezidentkou našeho hnutí paní Bělou Gran Jensen, s generály AČR a dalšími významnými osobnostmi, které práci nás, stonožkových dětí, oceňují. Dojemným okamžikem bylo i to, když varhany zahrály obě dvě části naší státní hymny.
Po mši jsme se vydali do pražských ulic, abychom si užili i trochu té vánoční atmosféry...Společné foto pod rozzářeným vánočním stromem nesmělo chybět. Tak snad zase za rok...

Bližší informace na www.stonozka.org

Světový den laskavosti

16.11.2018 / Mojmír Bogdan / Třídy 6.B

13. listopadu se naše škola aktivně zapojila do projektu Světový den laskavosti. Naše třída šla uklízet na Šibeniční vrch. Za dopoledne jsme uklidili okolí odpočívadla a nasbírali mnoho různých odpadků. Našli jsme i kusy osobního automobilu zřejmě po nehodě. Sesbírané pytle s odpadky odvezly Městské služby v Litomyšli, za což jim děkujeme. Den venku na vzduchu jsme si užili a měli hřejivý pocit z toho, že jsme udělali dobrý skutek.

Zuzka Hanusová
žákyně 6.B

Exkurze do NTM v Praze

19.10.2018 / Mojmír Bogdan / Třídy 6.B

Dne 17.10. jsme jeli společně se třídou 6.A na exkurzi do Národního technického muzea v Praze.
Brzy ráno jsme se sešli na autobusovém nádraží a jeli do České Třebové. Tam jsme přestoupili na vlak a pokračovali směr Praha.
V muzeu jsme si prohlédli stálé expozice, např. doprava, architektura, technika v domácnosti, měření času a mnohé další. V muzeu byla k vidění i výstava mapující historii jízdních kol značky Favorit - Fenomén Favorit.
Po prohlídce muzea jsme se prošli Letenskými sady, sešli k Vltavě a přes Čechův most a Pařížskou pokračovali na Staroměstské náměstí. V ulici Na Příkopě jsme se občerstvili v restauraci McDonald's. Prošli jsme Václavské náměstí a spěchali na nádraží, aby nám neujel vlak. Výlet do Prahy se nám vydařil, počasí nám přálo, takže jsme si to všichni pěkně užili.

třída 6.B

Adaptační kurz 6.B

10.9.2018 / Mojmír Bogdan / Třídy 6.B

Začátek nového školního roku si žáci 6.B zpestřili dvoudenním adaptačním kurzem na Budislavi. Během kurzu jsme hráli seznamovací, důvěrové, kooperativní, kontaktní a dramatické hry. Při těchto aktivitách jsme lépe poznali naše nové spolužáky a utužili náš třídní kolektiv. Měli jsme možnost si vyzkoušet i lezeckou stěnu. Velký dík patří paní učitelce Míkové, která pro nás celý program připravila. Dva dny na Budislavi jsme si krásně užili. A do školy se vrací třída, která táhne za jeden provaz.

Výlet na Suchou a fotbal golf 5.B

27.6.2018 / Martina Míková / Třídy 6.B

Poslední školní týden před prázdninami jsme si zpestřili nejen návštěvou kina a pohádkou Ferdinand, ale i výletem na Suchou. Prohlédli jsme si stáje s koníky, seznámili se i s ostatními zvířecími mazlíčky a vyřádili se na dětském hřišti. Potom jsme se pěšky přes Strakov a Černou horu dostali na Primátorskou hráz, kde jsme svedli napínavý souboj ve fotbal golfu. Užili jsme si pohodový a příjemný den.

Školní výlet- Macocha

28.5.2018 / Martina Míková / Třídy 6.B

28.5. vyjela 5.A a 5.B společně na školní výlet do Punkevních jeskyní. Cesta byla adrenalinová, otáčky po cestě někomu nedělaly vůbec dobře, ale naštěstí jsme dojeli včas. Krápníkové jeskyně, projížďka lodičkami po ponorné řece Punkvě, jízda lanovkou- to vše bylo super. Na závěr jsme ještě navštívili Kateřinskou jeskyni. Výlet se opravdu vydařil!!

Vlastivědná exkurze v Praze

28.1.2018 / Martina Míková / Třídy 6.B

O tom, zda je v Praze blaze a je opravdu stověžatá, zda měl Noe skutečně archu plnou zvířat, či jak žil T. G. Masaryk, o tom všem se jely přesvědčit i děti z 5.B. Již samotná cesta vlakem byla velkým zážitkem, návštěva Národního muzea též a třešničkou na dortu byla procházka Prahou, krmení holubů a občerstvení v Mac Donaldu. Výlet byl prostě prima.

Předměty s příběhem

10.1.2018 / Martina Míková / Třídy 6.B

V rámci českého jazyka měly děti za úkol najít u prarodičů, rodičů či jiných příbuzných zvláštní předmět, který má svůj příběh a popsat ho. Že tyto retro předměty mají opravdu svou duši vyplynulo z krásných a dojemných slohových prací.

Vánoce

I v 5.B proběhla předvánoční besídka, při které jsme se všichni hezky pobavili, zasmáli, zazpívali koledy a nadělili si společně dárky.

Čertovský bowling

4.12.2017 / Martina Míková / Třídy 6.B

4.12. jste mohli ve Sportcentru Litomyšl potkat čerty a anděly. Nepřišli sem strašit, ale hrát pekelný bowling. Někomu se dařilo lépe, někomu méně, ale rozhodně jsme si všichni užili krásné odpoledne.

5.B se učí nejen etiketě, ale i pečení

Úterý 21.11.měli páťáci opravdu nabité. V dopoledních hodinách stihli lekci etikety ve Smetanově domě v pořadu Míši Dolinové Trapas nepřežiju aneb ten řízek nezvedej. Zde se naučili nejen vybranému chování, ale poslechli si i vystoupení Pavla Calty a Nelly Řehořové. Dále je čekalo pečení vánočních ozdob z vizovického pečiva. To se povedlo na jedničku, přijďte se přesvědčit.

Divadlo ve Smetanově domě 5.B

9.11.2017 / Martina Míková / Třídy 6.B

Po halloweenském dnu plném duchařských historek se ve středu 1.11. vydala 5.B do Smetanova domu na pohádku Čarodějův učeň. Moc se všem líbila, protože byla strašidelná, ale taky legrační.

Výlet 4.B- Brno Vida

7.6.2017 / Martina Míková / Třídy 6.B

7.6. jsme vyrazili do Brna. Jak odpálit vodíkovou raketu, stát se hvězdou zpravodajství o počasí, zmrazit vlastní stín, zažít zemětřesení, rozpoutat tornádo nebo přijít na kloub záhadě Bermudského trojúhelníku, to vše jsme mohli zažít v zábavním vědeckém parku VIDA! Navíc cestovat vlakem je také zábava. Výlet byl prostě super.

Den dětí v Nových Hradech-4.B

4.B podnikla 1.6. výlet do Nových Hradů. Děti nejprve nakrmily daňky, pak navštívily zámek, labyrint a Muzeum cyklistiky. Počasí se vydařilo a nanuk k Mezinárodnímu dni dětí chutnal báječně.

4.B a 4.A beseda s Městskou policií

18.4.2017 / Martina Míková / Třídy 6.B

V úterý 11.4. navštívil děti ze čtvrtých ročníků pan Tomáš Rádek, šéf Městské policie v Litomyšli. Besedovali jsme o bezpečnosti na silnici, o vybavení kola, o dopravních značkách, děti si mohly vyzkoušet policejní pouta a sednout si do policejního auta.

Po stopách litomyšlské architektury- 4.B a 7.A

30.3.2017 / Martina Míková / Třídy 6.B

Víte, ve kterém domě v Litomyšli se narodil Boženě Němcové syn Karel? Nebo který jediný objekt na náměstí má empírovou střechu? Našli byste dům, jehož ochranu zajišťuje obraz Ježíše Krista na fasádě? Rozeznáte barokní sloh, balustrádu, portál či fresku? Víte, že litomyšlský loket je delší než loket v jiných lokalitách? Že hotel Zlatá Hvězda byl původně Modrá Hvězda? Tyto a mnohé další informace získaly děti ze 4.B a 7.A 30.3. na výtvarné vycházce, kterou nás provázela p. ředitelka MěK Jana Kroulíková. Počasí nám přálo, proto jsme si mohli procházku Po stopách litomyšlské architektury náramně užít.