Třída 6.B

DĚJEPIS

Učivo do 3.4.:

Projet si tyto zábavné hry a soutěže s tematikou Starověkého Řecka

https://www.umimefakta.cz/otazky-recko-2-uroven?source=explicitKC

https://www.umimefakta.cz/otazky-recko-2-uroven?source=explicitKChttps://www.umimefakta.cz/index.php?

p=tymovka&ps=3094&source=exerciseExplicit&createGame=1&joinGame=1


https://www.umimefakta.cz/rozhodovacka-staroveke-recko-2-uroven/21203

 

opakování Řecka učebnice str.71-98 + vypracovat pracovní listy ( dle učebnice, zápisků v sešitě a nebo pomocí internetu). Pracovní listy najdete v sekci bakaláři, přílohy.

Možné pracovní listy vytisknout a přinést vyplněné po karanténě, či elektronicky stáhnout a poslat na školní mail.
Díky a všichni se opatrujte!!!!! M. Míková

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ČESKÝ JAZYK   

30.3.-3.4.

Chválím všechny, kteří mi poslali vypracovaná cvičení. Ty, kteří ještě neposlali nic, prosím, aby se polepšili!!!

Literatura

-          Přečtěte si v čítance s. 136-138 článek „(Ne)obyčejný kluk“ a do tenkého sešitu na literární výchovu zkuste odpovědět na otázky:

 1. Jaké děti vystupují v ukázce?

 2. Kdo se k Augustovi choval nejhůře? A jak?

3. Jakou anomálií trpěl August?

4.  Jak se k takovým lidem máme chovat a proč?

Odešlete do pátku 3.4.  Do předmětu napište:6.A/B – jméno a příjmení - lit3

Sloh Popis pracovního postupu

-          Z učebnice s. 132 si do „tlustého sešitu“ udělejte zápis modrého rámečku

-          Do sešitu sloh napište recept na jednoduché jídlo, které jste spolu doma vařili v posledních dnech.

Osnova: I. Úvod

            II. 1) Pomůcky

                 2) Ingredience

                 3) Postup práce – může mít 1 a více odstavců podle složitosti pokrmu

           III. Zhodnocení práce, využití

Odešlete do středy 1.4. Do předmětu napište: 6.A/B – jméno a příjmení – sloh3  

Mluvnice – zopakujte si přídavná jména v G I.-III., skloňujte vzory

-          Kdo nestihl - dokončí si cv. v PS do s. 10 a rozklikněte si odkazy a pracujte s nimi

-          Šikulové a rychlíci mohou využít k procvičování:

-          https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php

-          www.ucebnice-online.cz

____________________________________

 

23. – 27. 3.

Literatura – Do tlustého sešitu si udělejte zápis o spisovatelích: čítanka s. 118, 121, 123 (zelené rámečky)

-          Přečtěte si článek „ Alan onemocněl dětskou obrnou“ s. 116-118, přemýšlejte nad otázkami

v modrých rámečcích a napište si do tenkého literárního sešitu, jak příběh asi dopadl.

-          Do stejného sešitu se zamyslete nad tím, „Jak se ze dne na den změnil můj život?“

Pište čitelně!!! Oboje zase ofoťte a odešlete do středy 25.3.

 Do předmětu: 6.A/B- jméno a příjmení,lit.1

-          Seznam knížek  na A4 si někde schovejte a neztraťte, ale současně ho pošlete :

6.A/B- jméno a příjmení, lit.2 do pondělí 23.3

-          Četbaposlech: na YouTube si můžete najít audioknihy pro mládež, fantasy audioknihy, apod.  a ty si zapisovat do čtenářského deníku. Př.David Walliams- Příšerná teta, Ďábelská zubařka, Pan Smraďoch, Babička drsňačka …

Karlík a továrna na čokoládu, Lichožrouti, Moje ségra je upír…

-          Kdyby vám docházely vlastní knížky, mohli by vám rodiče něco stáhnout zdarma na

https://www.databazeknih.cz/eknihy-zdarma-ke-stazeni

 

SlohDo sešitu sloh napište popis osoby vám blízké (maminka, tatínek, babička, dědeček, sourozenec…) podle naší osnovy, ofoťte a zašlete do pátku 27.3.

 Do předmětu: 6.A/B, jméno a příjmení, sloh2

Mluvnice

Přídavná jména

-          PS 2 – s.3-7 (Každý den si udělejte jednu stránku.) Kontrolujte si podle klíče vzadu, až budete mít hotovo. Neopisujte!!!

-          Příloha – Přehled gramatiky s. I.-III. – podtrhejte si, zvýrazněte, apod.

Z webu DUMY.cz jsem vám vybrala ke shlédnutí toto:

Př. j. opakování

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/40676

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/37321

Na řešení používejte ŠS, nebo pracujte ústně, poté teprve kontrolujte správnost. U křížovky se tvoří

 2. stupeň – není to tam napsáno.

Př. j. opakování - cvičení

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/20767

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/47286

Př. j. přivlastňovací

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/40676

Stupňování

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/13156

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/92708

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/47548

Jmenné tvary

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/50260

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/92715

 

Byla bych moc ráda, kdybyste mi dali při odesílání úkolů vědět, jak se vám daří, jak rozumíte zadání, jak se vám pracuje, jestli se vám otevírají soubory apod. Jestli někdo chce psát úkoly na počítači, může, ale odesílejte je jako přílohu.

Opět se moc přimlouvám za cílevědomou práci. I když se vám nechce, sestavte si režim dne. Pokud můžete, vytiskněte si toto zadání, odškrtávejte si povinnosti a napište mi po pravdě o tom, jak teď žijete, viz úkol.

Pěkné dny všem. Ptáčková I.

__________________________________

16. -20. 3.

Milé děti,

-můžete zdarma využívat přístup ke všem interaktivním učebnicím MIUč+, stačí, když se zaregistrujete jako studenti na www.ucebnice-online.cz.

Najdete tam učebnici Čj6, kterou máte v tištěné podobě doma. Vyhledáte si kapitolku podstatná jména a procvičíte si je na cvičeních. Vpravo „vyskakují“ Bonusy, které obsahují další cvičení . Všude máte řešení. Taktéž budete postupovat i u PS (s38-45).  Je jiný, než používáme, ale to nevadí.

-Tento odkaz funguje bez přihlašování https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php  Najděte si jen správnou třídu a zvolte cvičení na pod. j.

-Z webu DUMY.cz jsem vám vybrala 4 odkazy, které si určitě projděte!!!:

Střední rod:

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/47276

Mužský rod:

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/47721

Ženský rod:

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/47719

Nepravidelnosti ve skloňování:

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/42820

 

V učebnici (s.48-49,52-53) jsou tabulky se skloňováním – učte se tato pod. jm. zpaměti. Byla bych ráda, kdybychom látku zvládli do konce týdne.

Obě slohové práce ofoťte a zašlete do pátku 20.3. na ptackova@skoluskol.cz, do předmětu napište: 6.A/B, jméno a příjmení, sloh

20. 3. vám zašlu další instrukce.

____________________________________

Do 16.3.

- naučit se básničku od J. Seiferta ( z čítanky, nebo dle svého výběru)

 - 2 popisy osoby do domácího sešitu podle ofoceného listu (chlapec a dívka). Domyslete si podle svého.

                 Osnova: I.      Uvedení postavy, základní informace

                             II. 1) Celkový vzhled, typ postavy, stavba těla

                                 2) Jednotlivé části těla - začínáme od hlavy   

                                 3) Povaha, vlastnosti

                                 4) Zájmy, zvláštnosti a výjimečnosti

                             III. Zhodnocení, vztah k osobě

 

- teorie - gramatická příloha z PS s. VI. a VII.

 - teorie a cvičení z učebnice - podstatná jména - s. 46 - 54

 - PS1 - dokončit celý sešit 

- ofocený list A4 - celý 

- ofocený list A3 - celý

 

- domácí četba vlastních knih - zapisovat do čtenářského deníku 

- seznam knížek z domácí knihovničky, nebo těch, které se mi líbily z městské knihovny ap.

   Název a jméno autora, na papír A4, čitelně, nebo vytištěné na počítači. Nejméně 10. 

- E.Bass - zápis v tlustém sešitě - kdo neměl

 

Zkontrolujte si všechny sešity, udělejte opravy, slepte poničené, obalte.

Kdo píše jako kocour - zaměřte se na krasopis!!!

SLEDUJTE WEB ŠKOLY PRO PŘÍPADNÉ DALŠÍ INSTRUKCE. NENECHÁVEJTE SI NIC NA POSLEDNÍ CHVÍLI A UČTE SE KAŽDÝ DEN.

JE TO NA VAS.

OPRAVDU DĚLEJTE A NETRAPTE RODIČE ŘEČMI, ŽE SE VÁM NECHCE.

 

Přeji hezké dny      Ptáčková

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PŘÍROPOPIS

Domácí příprava  30. 3.- 3. 4 .

V učebnici na str. 83-85 přečíst vši, ploštice a rovnokřídlé.  Do sešitu napsat následující text:

Vši

-vnější parazité savců – krev

-končetiny s drápky – přichycení na srst

-nemají křídla

-vajíčka = hnidy, lepena na vlasy

-veš dětská

 

Ploštice

-zploštělé tělo

-potrava=> rostlinné šťávy, tělní tekutiny savců

-suchozemské:

-zápach => obrana

-ruměnice, kněžice

-štěnice – bezkřídlá, saje krev, noční

-vodní: znakoplavka, vodoměrky, bruslařky

 

Rovnokřídlí

-končetiny přizpůsobené skákání nebo hrabání

-zástupci:

 kobylka – dlouhá tykadla, dravec

 saranče – krátká tykadla, býložravec

 cvrček

 krtonožka

 

Zopakovat učivo můžete pomocí online testu v odkazu:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1927

 

Vypracujte následující otázky a zašlete je na email pazourova@skoluskol.cz.

1) Jakou funkci mají klepítka u pavoukovců?

2) Vysvětli pojem mimotělní trávení.

3) Čím dýchají korýši?

4) Co jsou to najády?

 

Příjemný den

Pazourová

 

 

Domácí příprava do 27.3.2020

V učebnici si přečíst vážky a stejnokřídlé na str. 80-83.

Do sešitu si zapsat následující text:

Vážky

•Dobří letci
•Velké nápadné oči
•U vody
•Dravci
•Dravé larvy – najády
•Zástupci: vážka ploská, šídlo, motýlice, šidélko
 
Stejnokřídlí
•2 stejné páry blanitých křídel
•Sosák – rostlinné šťávy
•Častí parazité rostlin
•Zástupci:
–Křísy: cikády (teplé oblasti), pěnodějky
–Mšice, vlnatka, puklice, motýlice - škůdci
 
Hezký den
Pazourová

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 MATEMATIKA

Domácí příprava v týdnu 30.3 - 3.4. 

Do školního sešitu vypracujte z učebnice aritmetiky cvičení na procvičení dělitelnosti ze str. 119/10, 11 (největší společný dělitel, nejmenší společný násobek) a cvičení na procvičení desetinných čísel ze str. 119/4,6,7,8

Pro zájemce přidávám pět otázek na procvičení bystrosti:

1) Na smrku je 32 šišek. Na jedli je 13 šišek. Kolik šišek visí na obou stromech dohromady?

2)Myslím si dvě čísla. Jedno z nich je o 5 větší než druhé. Jejich součet je 19. Jaký je jejich rozdíl?

3) Pokud 3 kočky sežerou 3 myši během 3 minut, za kolik minut 100 koček sežere 100 myší?

4) Na šňůře visí 6 stejných ponožek. Jedna ponožka uschne za půl hodiny. Za kolik minut uschne všech šest ponožek?

5) Součet všech Matějových známek na vysvědčení je 22. Petr měl kromě matematiky úplně stejné známky a součet všech jeho známek je 18.        Jakou známku dostal Matěj z matematiky?

Domácí příprava v týdnu 23. - 27.3.

 

 Vše vypracovávejte do školního sešitu nebo na papír, až se zase  sejdeme ve škole, všechno si společně projdeme.

Vypočítejte následující příklady, u dělení udělejte zkoušku násobením.

5 824 : 16 =                    12 864 : 49 =

16 608 :24 =                   33 175 :37 =

29 064 : 42 =                  84 293 : 15 =

51 912 : 56 =                  48 671 : 61 =

41 683 : 73 =                  96 810 : 12 =

 

Vynásobte písemně (zapište si pod sebe).

386 . 74 =

295 . 48 =

4132 . 19 =

4564 . 56 =

924 . 253 =

Ještě Vám sem dávám nějaké odkazy, kde si můžete procvičovat matematiku:

www.matika.in/cs/

www.skolasnadhledem.cz

www.matematika.hrou.cz

V případě jakýchkoliv nejasností mě neváhejte kontaktovat na e-mail: bogdan@skoluskol.cz

Pěkně pracujte, vím, že to teď není jednoduché, ale společně všechno zvládneme.

Mějte se pěkně

MATEMATIKA - domácí příprava v týdnu 16. - 20.3

- určitě si vypracujte ten nakopírovaný list, který jsem Vám dal ještě v úterý ve škole

- učebnice aritmetika  str. 86/ B1 cv. 4 a 5, B2 cv. 1, str. 88/ C1 cv. 1, 2, 3, 5  tato cvičení vypracujte do školního sešitu nebo na papír

- posílám Vám ještě odkaz na procvičování desetinných čísel (sčítání a odčítání, zaokrouhlování, porovnávání atd.), můžete si i procvičovat           násobení a dělení přirozených čísel   www.onlinecviceni.cz 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FYZIKA

 

Domácí příprava v týdnu 30.3. - 3.4.

 

- v učebnici si přečtěte Měření teploty, Změna objemu pevných těles při zahřívání nebo při ochlazování a Změna objemu kapalin a plynů při zahřívání nebo při ochlazování na str. 121 - 126, do sešitu si opište žlutý rámeček ze str. 122, zjednodušeně si nakreslete obrázky 1.105 ze str. 122 a popište si ho, dále obrázek 1.107. (ten vpravo) a 1.108 ze str. 123, ještě si opište dva žluté rámečky ze str. 126. Ve škole si k tomu ukážeme pokusy a všechno si společně projdeme a vysvětlíme, co bude potřeba. 

 

- do sešitů si přepište a převeďte na uvedené jednotky

 

  délka                                                             objem                                                            hmotnost

 

  5 m =                          cm                               7 dl =                       ml                                4 560 kg =                    t

  8 900 mm =                 m                                80 ml =                    cl                                   3 q =                           kg

  362 cm =                     dm                               9 l =                        dl                                  6 500 g =                     kg

  24 dm =                       m                                6 cl =                       ml                                 25 dkg (dag)=               g

  12 km =                       m                                4 hl =                       l                                    25 t =                          kg 

 

  

 

Domácí příprava v týdnu 23. - 27.3.

- přečtěte si v učebnici Měření času (str116 - 119), do sešitu si opište žlutý rámeček ze str. 118 a ještě si k tomu připište, že základní jednotkou     času je sekunda, další používané jednotky jsou minuta a hodina, na str. 116/1,2 (převádění jednotek času) si vypracujte do sešitu. Nebojte se ,  všechno si ve škole společně projdeme, ukážeme a procvičíme. Bude ale fajn, když budete mít už v sešitech stručné zápisky (žluté rámečky). 

- dále můžete používat odkazy, který jsem Vám poslal minule a procvičovat převody jednotek

- Hustotu (str. 106 - 115) jsme přeskočili, je to poměrně těžká látka, proto se k ní vrátíme společně, až se sejdeme ve škole.

   

FYZIKA - domácí příprava v týdnu 16. - 20.3.

- opakujte probrané fyzikální veličiny a převody jednotek těchto veličin (délka, objem, hmotnost)

- přečtěte si v učebnici Měření hmotnosti tělesa - str. 98 - 104, projděte si otázky a úkoly na str. 101 - 102 a promyslete si Otázky

  na str. 105/1,2,3

- k procvičování využijte odkaz www.onlinecviceni.cz (jsou tam převody jednotek)

- posílám ještě odkaz, kde se můžete zdarma zaregistrovat a procvičovat fyziku

   https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/32024/3619ee9943906ecfa842e83a6071632e

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Zeměpis 6. AB třída: domácí příprava do 5. dubna

 

Tvary zemského povrchu - učebnice str. 25 – 32


1. Přečíst text v učebnici
2. Přerýsovat tabulku do sešitu a doplnit chybějící údaje, str.28 nahoře
3. Tužkou doplnit text v učebnici na straně 30 nahoře
4. Souhrnné opakování - úkoly číslo: 2 , 3, 4 a 5

 https://www.youtube.com/watch?v=y9dzBxEalrQ

https://www.youtube.com/watch?v=5L1v-LUmol8

Procvičte si tato videa:

videa na YouTube ATMOSFÉRAATMOSFÉRA

Náhled videa na YouTube HYDROSFÉRAHYDROSFÉRA

Náhled videa na YouTube BIOSFÉRABIOSFÉRA

Náhled videa na YouTube LITOSFÉRALITOSFÉRA

Náhled videa na YouTube PEDOSFÉRAPEDOSFÉRA

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ANGLICKÝ JAZYK

Úkoly do 27.3.

1) Vypracovat cvičení z pracovního sešitu 40 a 41/4 (zapsané věty mi můžete ofotit a poslat na školní e-mail).

2) Procvičovat slovní zásobu 4. lekce (wocabee).

3) Do školního e-mailu jsem nahrála klíč k cvičením z minulého týdne.

Úkoly do 20.3.

1) Vypracovat cvičení z pracovního sešitu 37-39.

2) Procvičovat slovní zásobu 4. lekce (wocabee).

Úkoly do 13.3.

1) Stáhnout si aplikaci wocabee na procvičení slovní zásoby, kterou budu každý týden doplňovat.


Třídní učitel/ka: Mgr. Martina Pazourová


Světový den laskavosti

13.11.2019 / Martina Pazourová / Třídy 6.B

Světový den laskavosti byl v 6. B ve znamení dobrých skutků. Program byl nabitý a plný zábavy. Ráno jsme si rozdali dárečky od svých spolužáků. Do Farní charity Litomyšl jsme odnesli sbírku nepotřebného oblečení, a pak jsme vyrobili přáníčka pro naše laskavé rodiče.


Hvězdárna a planetárium Brno

29.10.2019 / Martina Pazourová / Třídy 6.B

Žaci 6. tříd se společně vydali na exkurzi do Hvězdárny a planetária Brno, kde si poutavým způsobem prohloubili své vědomosti o vesmíru v digitáriu. Poté se podívali do kasemat hradu Špilberk.


Adaptační kurz 6.B

1.10.2019 / Martina Pazourová / Třídy 6.B

Na začátku školního roku jeli žáci šesté třídy na seznamovací kurz, který se konal na Budislavi. Žáci během dvou dnů absolvovali nabitý program plný soutěží a her zaměřených hlavně na spolupráci a důvěru. Vzájemně se také poznali a užili si mnoho legrace.


5. B v Městské obrazárně

12.6.2019 / Martina Pazourová / Třídy 6.B

Dne 11.6.2019 se žáci 5.B v rámci výtvarné výchovy zúčastnili programu Malování mezi obrazy v Městské obrazárně Litomyšl. Program trval 2 hodiny. Žáci se poutavým způsobem dozvěděli mnoho zajímavých informací o tamních obrazech a malířích. Nakonec programu se žáci inspirovali dílem, které je nejvíce zaujalo, a poté si zkusili nakreslit svůj vlastní obraz.


Žáci 5. B v Národním muzeu v Praze

24.5.2019 / Ilona Krejbychová / Třídy 6.B

Do Národního muzea vyrazili ve středu 22. 5. žáci 5. B, aby se v rámci lektorovaného programu Poznáváme Československo seznámili s tématy odrážejícími život v Československu. Prostřednictvím unikátních i běžně známých předmětů si žáci udělali představu o tom, jak lidé v různých epochách Československa žili, a měli příležitost porozumět tomu, jaký měly dopad významné politické, společenské a kulturní události na jednotlivce. Měli tak možnost více upevnit získané vlastivědné učivo. Obdivovali také zrekonstruované prostory budovy, nádherný vstupní vestibul s nástěnnými malbami, zlaté zdobení a krásné schodiště. Nechyběla ani veselá atmosféra ve vlaku či tradiční zastávka v oblíbeném rychloobčerstení a nákupy suvenýrů.


Záchranná stanice Pasíčka

14.5.2019 / Martina Pazourová / Třídy 6.B

Žáci 5.B se vydali do Záchranné stanice Pasíčka, kde měli připravený program Brána do pravěku. Dozvěděli se plno zajímavých informací o zkamenělinách. Zahráli si na paleontologa a zkusili si najít a vykopat se země kostru Iguanodona. Vyrobili si také odlitek amonita. Na závěr programu si prohlédli zvířata z tamní záchranné stanice.


5.B uklízela místní lesopark

17.4.2019 / Martina Pazourová / Třídy 6.B

5.B se zúčastnila projektu Ukliďmě svět, ukliďme Česko. Udělali jsme dobrý skutek, který byl provázen dobrou náladou.


Vše nejlepší do nového roku přeje 5.B

1.1.2019 / Martina Pazourová / Třídy 6.B

Vše nejlepší do nové roku přeje 5.B


Jsem laskavec

20.11.2018 / Martina Pazourová / Třídy 6.B

Třída 5.B se zúčastnila oslavy Světového dne laskavosti. Tento den byl ve znamení dobré nálady a také dobrých skutků. Nejprve jsme si ve třídě rozdali drobné dárečky mezi sebou a následně jsme zanesli nepotřebné hračky a oblečení do místní charity. Program jsme ukončili úklidem lesoparku a skvělou hrou na závěr.


Výtvarná výchova s ochutnávkou sýrů

5.11.2018 / Martina Pazourová / Třídy 6.B

Výtvarnou výchovu jsme si zpříjemnili ochutnávkou pravých francouzských sýrů, které dovezla naše spolužačka z Francie. Všechny sýry byly výborné a my jsme si moc pochutnali. Moc jí děkujeme.


Spaní ve škole

29.6.2018 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.B

V posledním týdnu školního roku jsme spali ve škole.
V úterý ráno si žáci přinesli všechny věci a těšili se na celý den, který jsme měli strávit společně.
Hned po obědě začalo pršet, což nás trochu rozmrzelo a odchod ze školy jsme museli odložit.
Nakonec jsme vyrazili na šipkovanou. Všechny úkoly i indicie s další cestou se nám podařilo najít. Posledním úkolem bylo najít dům v Benátkách s mužem, který rozdělává oheň. Skutečně jsme daný dům našli a společně si opekli buřty.
Po příchodu do školy jsme hráli velké množství her, které si perfektně žáci připravili.
Také jsme ve škole hledali poklad a děvčata si prošla stezkou odvahy, kterou pro ně připravili chlapci.
I přes počasí jsme si poslední společné chvíle skvěle užili!


Den s lesy na festivalu Smetanova Litomyšl

23.6.2018 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.B

V pondělí 18. 6. jsme šli do Klášterních zahrad v Litomyšli, kde se konal Den s lesy.
V areálu bylo šest stanovišť, na kterých děti za splněné úkoly dostávaly razítka.
Poznávaly rostliny, řezaly dřevo, hrály si na kůrovce. Také zjistily nové informace o zvířatech.
Největším zážitkem pro všechny bylo stanoviště s dravci, kde jsme si mohly pohladit výra Kubu.


Školní výlet 4.B

23.6.2018 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.B

12.6. jsme se vypravili do Brna, abychom si prohlédli výstavu kosmonautiky.


Společně prožívané chvíle

7.1.2018 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.B

Celá naše parta spolu rádi trávíme čas. A nestačí nám pouze ten, kdy jsme ve škole a tvoříme nebo se učíme.
Proto jsme se před Vánoci dohodli, že budeme spát ve škole.
Byla to výborná akce plná legrace a pohody. Dokonce jsme se navnadili na Vánoce tak, že jsme si každý rozbalili jeden dáreček. Bylo naplňující sledovat radost a vděk dětí.
I nyní, po Vánoci, děti na zážitek rády vzpomínají.
Na další spaní či podobně zábavné akce se už předem těšíme :)


Výlet do hvězdárny

16.12.2017 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.B

V úterý 12.12. jsme se se vydali na výlet do Hradce Králové, kde nás čekal program ve hvězdárně. V nové budově nám byly přiblíženy hvězdy, souhvězdí. Zajímavý film nám vysvětlil, jak vyhynuli dinousauři.
V ten den bylo bohužel zataženo, proto jsme neměli možnost sledovat oblohu pomocí dalekohledu.
Na konci programu si žáci mohli nakoupit zajímavé suvenýry.
Další cesta vedla do Třebechovic pod Orebem. Tam jsme si prohlédli různé betlémy, převlékli se do kostýmů a opět nechybělo nakupování.
Byl to další společný zážitek, který jsme si užili a ukrátili čekání na Vánoce.


Adventní čas

11.12.2017 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.B

Čas do Vánoc si společně krátíme, jak jen je to možné.
Vytvářeli jsme adventní věnce, hráli v prvním sněhu, těšili se na čerty.
Také jsme vyzkoušeli, jak se nám společně pracuje pod vedením školní psycholožky.
K čekání také dozajista dopomohlo společné zdobení stromečku.


Pravěk v DDM

16.10.2017 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.B

Ve středu 11. 10. jsme se vydali na vlastní kůži poznat, jak se žilo v pravěku.


První dny v novém školním roce

17.9.2017 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.B

Prvních čtrnáct dní v novém školním roce bylo velmi zajímavých a poučných.


Den dětí ve 3. B

2.6.2017 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.B

Ve čtvrtek 1.6. jsme společně se 3. A oslavili Den dětí.
V osm hodin jsme vyšli ze školy směrem Nedošín. Po cestě jsme značili pro vedlejší třídu cestu. Bavilo nás vybírat nejlepší místa pro schování úkolů, aby hledání neměla vedlejší třída příliš jednoduché :)
Nejen, že jsme značili cestu a schovávali úkoly, ale k radosti dětí jsme si stihli dát i nanuka.
Naše značkování skončilo v Nedošíně na hřišti. Tam se k nám po chvíli přidala i vedlejší třída. Na další cestu jsme se posilnili, zahráli hry a vydali se hledat správnou trasu a úkoly my.
3. A nás zavedla až do Nedošínského háje, kde každý z žáků našel malý poklad.
Všichni jsme si výlet užili a už teď se těšíme na další :)


Přípravy na školní akci

20.3.2017 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.B

Vítání jara je úspěšně za námi.
Přípravy jsme si naplno užívali. Abychom měli co nejvíce vzpomínek, fotili jsme každou chvíli.


Kalendář

Březen 2020
Po Út St Čt So Ne
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5