Třída 6.A

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA V DOBĚ MIMOŘÁDNÝCH OPATŘENÍ

MATEMATIKA

30. 3. - 3. 4.

Zadání úkolů jsem zadala i do Microsoft Teams. Prosím o vyprcování v tomto programu. Pokud to nezvládnete, tak svoje řešení vyfoťte a pošlete na email. ondrackova@skoluskol.cz

Od tohoto týdne budu vypracované úkoly pravidelně kontrolovat.

Opět budeme procvičovat dělení a připomeneme si největšího společného dělitele a 

nejmenší společný násobek. U dělění nezapomeňte na zkoušku. Cvičení na násobek 

jsou z pracovního sešitu.

PO: 119 750 : 46 =          54 289 : 83 =          PS: cv. 6a / str. 28

ÚT:54 289 : 83 =            49 232 : 97 =          PS: cv. 6b / str. 28

ST:288 757 : 37 =           68 427 : 71 =          PS: cv. 7a / str. 28

ČT:129 891 : 17 =           50 232 : 89 =          PS: cv. 9a / str. 28

PÁ:208 290 : 23 =           36 972 : 54 =          PS: cv. 9b / str. 28

Hodně elánu a radosti při práci :-)

 

23. - 27. 3.

Vše do školního sešitu. Dělení samozřejmě i se zkouškou. U slovních úloh zápis - výpočet - odpověď.

Slovní úlohy jsou v učebnici.

PO: 19 272  :  73  =          24 920  :  42  =        cv. 1 / str. 88 
ÚT:  13 753  :  17  =         15 182  :  24  =         cv. 2 / str. 88
ST:  38 037  :  93  =          47 473  :  65  =        cv. 3 / str. 88​
ČT:  19 874  :  38  =          14 988  :  56  =        cv. 5 / str. 88
PÁ:  42 336  :  84  =          35 479  :  78  =        cv.6 / str. 89​

16. - 20. 3. 2020

- učebnice: cv. 6, 7, 8 / str. 85

- zapsat do sešitu fialové tabulky na str.85
- cv. 1, 2 / str. 86 počítat zpaměti a zapisovat do řádku
- cv. 3, 4, 5 / str. 86 písemně pod sebe
- B2: cv. 1 / str. 86

 Přeji pevné zdraví a hodně sil do práce.

Lenka Ondráčková

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ČESKÝ JAZYK

 

30.3.-3.4.

Chválím všechny, kteří mi poslali vypracovaná cvičení. Ty, kteří ještě neposlali nic, prosím, aby se polepšili!!!

Literatura

-          Přečtěte si v čítance s. 136-138 článek „(Ne)obyčejný kluk“ a do tenkého sešitu na literární výchovu zkuste odpovědět na otázky:

 1. Jaké děti vystupují v ukázce?

 2. Kdo se k Augustovi choval nejhůře? A jak?

3. Jakou anomálií trpěl August?

4.  Jak se k takovým lidem máme chovat a proč?

Odešlete do pátku 3.4.  Do předmětu napište:6.A/B – jméno a příjmení - lit3

Sloh Popis pracovního postupu

-          Z učebnice s. 132 si do „tlustého sešitu“ udělejte zápis modrého rámečku

-          Do sešitu sloh napište recept na jednoduché jídlo, které jste spolu doma vařili v posledních dnech.

Osnova: I. Úvod

            II. 1) Pomůcky

                 2) Ingredience

                 3) Postup práce – může mít 1 a více odstavců podle složitosti pokrmu

           III. Zhodnocení práce, využití

Odešlete do středy 1.4. Do předmětu napište: 6.A/B – jméno a příjmení – sloh3  

Mluvnice – zopakujte si přídavná jména v G I.-III., skloňujte vzory

-          Kdo nestihl - dokončí si cv. v PS do s. 7 a rozklikněte si odkazy a pracujte s nimi

-          Šikulové a rychlíci mohou využít k procvičování:

-          https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php

-          www.ucebnice-online.cz.

 

____________________________

 

23. – 27. 3.

Literatura – Do tlustého sešitu si udělejte zápis o spisovatelích: čítanka s. 118, 121, 123 (zelené rámečky)

-          Přečtěte si článek „ Alan onemocněl dětskou obrnou“ s. 116-118, přemýšlejte nad otázkami

v modrých rámečcích a napište si do tenkého literárního sešitu, jak příběh asi dopadl.

-          Do stejného sešitu se zamyslete nad tím, „Jak se ze dne na den změnil můj život?“

Pište čitelně!!! Oboje zase ofoťte a odešlete do středy 25.3.

 Do předmětu: 6.A/B- jméno a příjmení,lit.1

-          Seznam knížek  na A4 si někde schovejte a neztraťte, ale současně ho pošlete :

6.A/B- jméno a příjmení, lit.2 do pondělí 23.3

-          Četbaposlech: na YouTube si můžete najít audioknihy pro mládež, fantasy audioknihy, apod.  a ty si zapisovat do čtenářského deníku. Př.David Walliams- Příšerná teta, Ďábelská zubařka, Pan Smraďoch, Babička drsňačka …

Karlík a továrna na čokoládu, Lichožrouti, Moje ségra je upír…

-          Kdyby vám docházely vlastní knížky, mohli by vám rodiče něco stáhnout zdarma na

https://www.databazeknih.cz/eknihy-zdarma-ke-stazeni

SlohDo sešitu sloh napište popis osoby vám blízké (maminka, tatínek, babička, dědeček, sourozenec…) podle naší osnovy, ofoťte a zašlete do pátku 27.3.

 Do předmětu: 6.A/B, jméno a příjmení, sloh2

Mluvnice

Přídavná jména

-          PS 2 – s.3-7 (Každý den si udělejte jednu stránku.) Kontrolujte si podle klíče vzadu, až budete mít hotovo. Neopisujte!!!

-          Příloha – Přehled gramatiky s. I.-III. – podtrhejte si, zvýrazněte, apod.

Z webu DUMY.cz jsem vám vybrala ke shlédnutí toto:

Př. j. opakování

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/40676

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/37321

Na řešení používejte ŠS, nebo pracujte ústně, poté teprve kontrolujte správnost. U křížovky se tvoří

 2. stupeň – není to tam napsáno.

Př. j. opakování - cvičení

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/20767

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/47286

Př. j. přivlastňovací

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/40676

Stupňování

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/13156

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/92708

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/47548

Jmenné tvary

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/50260

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/92715

Byla bych moc ráda, kdybyste mi dali při odesílání úkolů vědět, jak se vám daří, jak rozumíte zadání, jak se vám pracuje, jestli se vám otevírají soubory apod. Jestli někdo chce psát úkoly na počítači, může, ale odesílejte je jako přílohu.

Opět se moc přimlouvám za cílevědomou práci. I když se vám nechce, sestavte si režim dne. Pokud můžete, vytiskněte si toto zadání, odškrtávejte si povinnosti a napište mi po pravdě o tom, jak teď žijete, viz úkol.

Pěkné dny všem. Ptáčková I.

_______________________________

16. -20. 3.

Milé děti,

-můžete zdarma využívat přístup ke všem interaktivním učebnicím MIUč+, stačí, když se zaregistrujete jako studenti na www.ucebnice-online.cz.

Najdete tam učebnici Čj6, kterou máte v tištěné podobě doma. Vyhledáte si kapitolku podstatná jména a procvičíte si je na cvičeních. Vpravo „vyskakují“ Bonusy, které obsahují další cvičení . Všude máte řešení. Taktéž budete postupovat i u PS (s38-45).  Je jiný, než používáme, ale to nevadí.

 -Tento odkaz funguje bez přihlašování https://www.onlinecviceni.cz/exc/list_sel_topics.php  Najděte si jen správnou třídu a zvolte cvičení na pod. j.

-Z webu DUMY.cz jsem vám vybrala 4 odkazy, které si určitě projděte!!!:

Střední rod:

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/47276

Mužský rod:

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/47721

Ženský rod:

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/47719

Nepravidelnosti ve skloňování:

https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/42820

V učebnici (s.48-49,52-53) jsou tabulky se skloňováním – učte se tato pod. jm. zpaměti. Byla bych ráda, kdybychom látku zvládli do konce týdne.

Obě slohové práce ofoťte a zašlete do pátku 20.3. na ptackova@skoluskol.cz, do předmětu napište: 6.A/B, jméno a příjmení, sloh

20. 3. vám zašlu další instrukce.

Úkoly z českého jazyka

- naučit se básničku od J. Seiferta ( z čítanky, nebo dle svého výběru)

- 2 popisy osoby do sešitu sloh podle ofoceného listu (chlapec a dívka). Domyslete si podle svého.

                 Osnova: I.      Uvedení postavy, základní informace

                             II. 1) Celkový vzhled, typ postavy, stavba těla

                                 2) Jednotlivé části těla - začínáme od hlavy   

                                 3) Povaha, vlastnosti

                                 4) Zájmy, zvláštnosti a výjimečnosti

                             III. Zhodnocení, vztah k osobě

 - teorie - gramatická příloha z PS s. VI. a VII.

- teorie a cvičení z učebnice - podstatná jména - s. 46 - 54

- PS1 - dokončit celý sešit

- ofocený list A4 - celý

- ofocený list A3 - celý

domácí četba vlastních knih - zapisovat do čtenářského deníku

- seznam knížek z domácí knihovničky, nebo těch, které se mi líbily z městské knihovny ap.

   Název a jméno autora, na papír A4, čitelně, nebo vytištěné na počítači. Nejméně 10.

 - E.Bass - zápis v tlustém sešitě - kdo neměl

 Zkontrolujte si všechny sešity, udělejte opravy, slepte poničené, obalte.

Kdo píše jako kocour - zaměřte se na krasopis!!!

SLEDUJTE WEB ŠKOLY PRO PŘÍPADNÉ DALŠÍ INSTRUKCE. NENECHÁVEJTE SI NIC NA POSLEDNÍ CHVÍLI A UČTE SE KAŽDÝ DEN.

JE TO NA VAS.

OPRAVDU DĚLEJTE A NETRAPTE RODIČE ŘEČMI, ŽE SE VÁM NECHCE.

Přeji hezké dny      Ptáčková Ivana

_________________________________________________________________________________________________________

PŘÍRODOPIS

Domácí příprava 30. 3. - 3. 4.

V učebnici na str. 83-85 přečíst vši, ploštice a rovnokřídlé.  Do sešitu napsat následující text:

Vši

 - vnější parazité savců – krev

 - končetiny s drápky – přichycení na srst

 - nemají křídla

 - vajíčka = hnidy, lepena na vlasy

 - veš dětská

 

Ploštice

-zploštělé tělo

-potrava=> rostlinné šťávy, tělní tekutiny savců

-suchozemské:

-zápach => obrana

-ruměnice, kněžice

-štěnice – bezkřídlá, saje krev, noční

-vodní: znakoplavka, vodoměrky, bruslařky

 

Rovnokřídlí

-končetiny přizpůsobené skákání nebo hrabání

-zástupci:

 kobylka – dlouhá tykadla, dravec

 saranče – krátká tykadla, býložravec

 cvrček

 krtonožka 

 

Zopakovat učivo můžete pomocí online testu v odkazu:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/1927

 

 

Vypracujte následující otázky a zašlete je na email pazourova@skoluskol.cz.

1) Jakou funkci mají klepítka u pavoukovců?

2) Vysvětli pojem mimotělní trávení.

3) Čím dýchají korýši?

4) Co jsou to najády?

Pazourová

 

-domácí příprava do 27.3.2020

V učebnici si přečíst vážky a stejnokřídlé na str. 80-83.

Do sešitu si zapsat následující text:

Vážky

•Dobří letci
•Velké nápadné oči
•U vody
•Dravci
•Dravé larvy – najády
•Zástupci: vážka ploská, šídlo, motýlice, šidélko
 
Stejnokřídlí
•2 stejné páry blanitých křídel
•Sosák – rostlinné šťávy
•Častí parazité rostlin
•Zástupci:
–Křísy: cikády (teplé oblasti), pěnodějky
–Mšice, vlnatka, puklice, motýlice - škůdci
 
Hezký den
Pazourová

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ENGLISH 

30.3.-3.4.2020

Online learning in Teams – Tuesday 31st March,10:00 am - online výuka v Teams v po 31.3. v 10:00

Read grammar in workbook at page 78 – přečti si gramatiku v prac.sešitu na str.78 dole

Write into your small blue exercise book – přepiš do malého modrého sešitu

GRAMMAR NOTES – verbs – LIKE, HATE, LOVE…ing – slovesa mít rád, nenávidět, milovat ….ing

-po těchto slovesech se obvykle používá další sloveso s koncovkou –ing  

I love swimming. Já miluji plavání. He likes running. On má rád běhání. They hate skateboarding. Oni nesnáší ježdění na skateboardu.

Jak připojím –ing k významovému slovesu? ZAPAMATUJ SI!!!

U těch, která končí na –e, -e odpadá /ride-riding, drive-driving/

U těchto zdvojíme prostřední souhlásku - /sit-sitting, swim-swimming, run-running, stop-stopping/

U ostatních pouze připojíme ing - /play-playing, ski-skiing, wash-washing, go-going, do-doing/

textbook p.62-65 read – učebnice str.62-65 pročíst

textbook p.62/5 and 64/2– write in your small blue ex.book – uč.str.62/5 a 64/2 vypracuj do sešitu

workbook p.45-47 – PS s.45-47

Test yourself – vyzkoušej se – dopiš chybějící slova

English

Czech

English

Czech

do

 

dislike

 

 

jezdit na kole

 

Vybrat si

win

 

try

 

 

uklízet

 

 

draw

 

rest

 

 

krmit

 

nakupovat

report

 

row

 

 

žonglovat

 

ukázat

run

 

stay

 

 

malovat

 

vyučovat

keep fit

 

forget

 

 

navštívit

 

nasnášet

jump

 

skate

 

 

jet autem

 

zhubnout

ski

 

ride

 

Not sure yet? Check workbook page 84 -85/Unit 5 -Nejsi si ještě jistý? Mrkni do PS str.84 -85/U5

Looking forward to seeing you online :-)

24.3.-27.3.2020

Worksheet – pracovní list

Try this test - how well do you know these  verbs? Zkus tento test - jak dobře už umíš tato slovesa? Connect the columns – spoj sloupce 

wear

Strávit, utratit

wake up

fotit

meet

Připravovat, chystat

spend

Nosit, mít na sobě

travel

Chodit pěšky

take photos

Potkat se s někým, seznámit se

prepare

cestovat

walk

Probudit se

 Not sure yet? Check workbook page 84/Unit 4 -Nejsi si ještě jistý? Mrkni do PS str.84/U4 –slovesa

 If you have a big blue PROJECT exercise book, make a mind map – pokud máš velký modrý sešit na aj, vytvoř myšlenkovou mapu na téma SPORTS, pokud ne použij sešit malý modrý – doprostřed stránky napiš SPORTS, udělej kolem 15 paprsků a ke každému napiš nějaký sport a připiš ještě dvě pomůcky, které k tomu potřebuješ – např. cycling /a bike, a helmet/ - můžeš přidat i obrázek J

 Translate into your exercise book– přelož tyto věty do malého modrého sešitu

 1.He can take photos quite well.

 2.She can´t cook at all.

 3.My brother can ride a bike very well.

 4.I can´t play the guitar very well.

 PS str. 48 – pracovní sešit celá strana – v případě potřeby používej slovník, komunikuj s kamarády anebo se ozvi, ať vím, jak ti to jde J

 Procvičuj on-line na www.skolasnadhledem.cz – pokud zadáš kód z PS nahoře každé strany– procvičuješ konkrétní učivo

 anebo na https://www.gamestolearnenglish.com/

 Nezapomeň se postupně učit slovíčka z lekce 5, PS str. 84-85

 Enjoy your learning!

17.3.-23.3.2020 

Write into your small blue exercise book – zapiš si do malého modrého sešitu

Modal verb CAN – způsobové sloveso UMĚT, MOCI

-          má pro všechny osoby stejný tvar CAN

-          musí po něm následovat další významové sloveso v infinitivu

I can speak English. Já umím mluvit anglicky.

He can run fast. On umí běhat rychle.

-          zápor: cannot nebo can´t – neumí, nemůže – opět pro všechny osoby stejný tvar

I can´t snowboard. Já neumím snowboardovat.

It cannot fly. To neumí létat.

-          otázka: změníme slovosled – can dáme před podmět

Can you play the guitar? Umíš ty hrát na kytaru?      Odpověď:    Yes, I can.     No, I can´t.

What can your friend play? Co umí tvůj kamarád hrát?   Odpověď: He can play football.

-          jak vidíš, can nemusí v otázce stát vždy na začátku

Translate these sentences/ Přelož tyto věty písemně do sešitu

1.Petr umí tancovat.

2.Co ty umíš dělat?  Já umím vařit.

3.Jana neumí zpívat, ale ona umí plavat.

4.Kdy můžou přijít? Oni můžou přijít odpoledne.

5.Umí tvůj bratr hrát šachy? Ne, neumí.

V bakalářích máte domácí úkoly napsané souhrnně až do konce měsíce. Nenechte si je na poslední chvíli, procvičujte průběžně. Bude fajn, když do pondělí 23.3. stihnete tento list, dále pracovní sešit 42-44, učebnici 58-61 – v učebnici si přečtěte články a cvičení – cvičení pište zkráceně do sešitu a slovesa z unit 4 zapište do vocabulary a naučte se je – PS str.84

V učebnici na str. 61 najdete ADVERBS OF MANNERS – příslovce – jak dobře něco umíte, stojí vždy na konci věty  

quite well – čteme /kvajt wel/– docela dobře, very well – velmi dobře, zápor not je u slovesa – not very well – ne moc dobře, not at all – čteme /not et ól/– vůbec ne, ani trochu

I can run quite well. Umím běhat docela dobře. She can play the piano very well. Ona umí hrát na piáno velmi dobře. He can´t speak English very well. On neumí mluvit anglicky moc dobře. They can´t ski at all. Oni neumí lyžovat ani trochu/vůbec.

Vymysli a zapiš do sešitu věty o sobě – pomůže ti cvičení 7, str. 61 učebnice           

Procvičuj on-line na www.skolasnadhledem.cz – pokud zadáš kód z PS nahoře každé strany– procvičuješ konkrétní učivo   :-)

Good luck !!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 FYZIKA

Domácí příprava v týdnu 30.3. - 3.4.

- v učebnici si přečtěte Měření teploty, Změna objemu pevných těles při zahřívání nebo při ochlazování a Změna objemu kapalin a plynů při zahřívání nebo při ochlazování na str. 121 - 126, do sešitu si opište žlutý rámeček ze str. 122, zjednodušeně si nakreslete obrázky 1.105 ze str. 122 a popište si ho, dále obrázek 1.107. (ten vpravo) a 1.108 ze str. 123, ještě si opište dva žluté rámečky ze str. 126. Ve škole si k tomu ukážeme pokusy a všechno si společně projdeme a vysvětlíme, co bude potřeba. 

- do sešitů si přepište a převeďte na uvedené jednotky

  délka                                              objem                                                            hmotnost

  5 m =                          cm           7 dl =                       ml                                4 560 kg =                    t

  8 900 mm =                 m            80 ml =                    cl                                   3 q =                           kg

  362 cm =                     dm           9 l =                        dl                                  6 500 g =                     kg

  24 dm =                       m            6 cl =                       ml                                 25 dkg (dag) =              g

  12 km =                       m            4 hl =                       l                                    25 t =                          kg 

  

Domácí příprava v týdnu 23. - 27.3.

- přečtěte si v učebnici Měření času (str116 - 119), do sešitu si opište žlutý rámeček ze str. 118 a ještě si k tomu připište, že základní jednotkou     času je sekunda, další používané jednotky jsou minuta a hodina, na str. 116/1,2 (převádění jednotek času) si vypracujte do sešitu. Nebojte     se,  všechno si ve škole společně projdeme, ukážeme a procvičíme. Bude ale fajn, když budete mít už v sešitech stručné zápisky (žluté   rámečky). 

 

- dále můžete používat odkazy, který jsem Vám poslal minule a procvičovat převody jednotek

 V případě jakýchkoliv nejasností mě neváhejte kontaktovat na e-mail: bogdan@skoluskol.cz

domácí příprava v týdnu 16. - 20. března

- opakujte probrané fyzikální veličiny a převody jednotek těchto veličin (délka, objem, hmotnost a hustota)

- procvičujte výpočet hustoty

- k procvičování využijte odkaz www.onlinecviceni.cz (jsou tam převody jednotek)

- posílám ještě odkaz, kde se můžete zdarma zaregistrovat a procvičovat fyziku

   https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/32024/3619ee9943906ecfa842e83a6071632e

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ZEMĚPIS

domácí příprava do 5. dubna

Tvary zemského povrchu - učebnice str. 25 – 32


1. Přečíst text v učebnici
2. Přerýsovat tabulku do sešitu a doplnit chybějící údaje, str.28 nahoře
3. Tužkou doplnit text v učebnici na straně 30 nahoře
4. Souhrnné opakování - úkoly číslo: 2 , 3, 4 a 5

https://www.youtube.com/watch?v=y9dzBxEalrQ

https://www.youtube.com/watch?v=5L1v-LUmol8

 Procvičte si tato videa:

Náhled videa na YouTube ATMOSFÉRAATMOSFÉRA

Náhled videa na YouTube BIOSFÉRABIOSFÉRA

Náhled videa na YouTube LITOSFÉRALITOSFÉRA

Náhled videa na YouTube HYDROSFÉRAHYDROSFÉRA

Náhled videa na YouTube PEDOSFÉRAPEDOSFÉRA

Prezentace, testy, cvičení pošlete na e-mail: vitezslav.vich@gmail.com

Pokud potřebujete s něčím poradit, tak jsem k dispozici na: mobil 776 815 911, mail: vitezslav.vich@gmail.com, aplikace: Viber, Messenger, WhatsApp, Teams, FaceTime

Prezentace jsou pro žáky 6. ročníku dobrovolné.

Přeji vám hodně úspěchů ve studiu a hodně zdraví. S pozdravem Vítězslav Vích


Třídní učitel/ka: Mgr. Andrea Hanušová


Závěr 1.pololetí v 6.A

2.2.2020 / Andrea Hanušová / Třídy 6.A

1.pololetí jsme ukončili netradičně. Nejprve jsme večer na bowlingu zjistili, že máme v hodech značné rezervy :-) Zato nám skvěle jde´just dance´a noc ve škole byla prima. Ráno jsme školu provoněli palačinkami a zvládli jsme také průřez lidskými právy. Nakonec jsme si rozdali vysvědčení a vydali se na prázdniny...


DEN LASKAVOSTI – 13. LISTOPAD

13.11.2019 / Andrea Hanušová / Třídy 6.A

V tento speciální den se z nás stali Štědroni 007. Rozhodli jsme se vyrobit drobné sladkosti a malé symboly laskavosti. Během chvíle jsme vykouzlili sladké kuličky, které jsme potom rozdávali ve městě a informovali občany o smyslu Laskavce. A několik kousků našich svršků jsme odnesli na Charitu, aby mohly udělat radost ještě někomu jinému. Být laskavými není náročné, zvládne to úplně každý. A my víme, že i nepatrná laskavost potěší  6.A


ZÁŽITKY Z VÝLETU DO BRNA

24.10.2019 / Andrea Hanušová / Třídy 6.A

Čtvrtek jsme s 6.B odstartovali sice dlouhou, ale opravdu zábavnou jízdou autobusem. Dojeli jsme do brněnské hvězdárny, kde pro nás byl přichystaný super program. Dozvěděli jsme se hodně o vesmíru. Víte, že existuje 88 souhvězdí, která kryjí celou oblohu?


Adaptační kurz 6.A

15.9.2019 / Andrea Hanušová / Třídy 6.A

Přesně před týdnem vyrazila naše třída 6.A na ´adapťák´. Počasí nám zpočátku nepřálo. Provázel nás vydatný déšť, ale nám to ani trochu nevadilo. Všechny hry a aktivity jsme si užili a domů se nám nakonec ani moc nechtělo :-)


Návštěva 5.A na Vyšehradu a v Národním muzeu

2.6.2019 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Ve čtvrté a páté třídě se učíme o historii naší vlasti a cestujeme prstem po mapě České republiky.
Nyní jsme propojili naše poznávání historie a skutečné cestování.
V květnu jsme se vydali do Prahy - dopoledne na prohlídku Národního muzea a odpoledne na Vyšehrad.


Beseda se spisovatelkou p.Eliškou Polaneckou

1.4.2019 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

V březnu jsme se již po třetí setkali se spisovatelkou p.Eliškou Polaneckou,
která nám tentokrát vypravovala o tom, jak prožívala rok 1968.


Projekt Čelem vzad v 5.A aneb jak jsme poznávali život lidí během 100 let naší ČSR

3.1.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.A

Končí rok 2018, kdy jsme oslavili 100.výročí vzniku Československa.
Naše třída se zapojila do projektu Městské knihovny "Čelem vzad", kdy jsme se na společných schůzkách s p. vedoucí p. Janou Kroulíkovou seznamovali s okolnostmi vzniku ČSR, s čs. prezidenty, s výraznými osobnostmi ČSR jako např. bratry Čapkovými, T.Baťou, M.Horákovou, s cestovateli Hanzelkou a Zikmundem ...


Předvánoční vlastivědná exkurze na Pražský hrad -5.A

3.1.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 6.A

Před Vánoci jsme se vydali do předvánočně vyzdobené Prahy.
Naším cílem bylo prohlédnout si Pražský hrad a místa, o kterých jsme se učili ve vlastivědě.


Předvánoční vlastivědná exkurze na Pražský hrad -5.A

3.1.2019 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Před Vánoci jsme se vydali do předvánočně vyzdobené Prahy.
Naším cílem bylo prohlédnout si Pražský hrad a místa, o kterých jsme se učili ve vlastivědě.


Projekt Čelem vzad v 5.A aneb jak jsme poznávali život lidí během 100 let naší ČSR

2.1.2019 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Končí rok 2018, kdy jsme oslavili 100.výročí vzniku Československa.
Naše třída se zapojila do projektu Městské knihovny "Čelem vzad", kdy jsme se na společných schůzkách s p. vedoucí p. Janou Kroulíkovou seznamovali s okolnostmi vzniku ČSR, s čs. prezidenty, s výraznými osobnostmi ČSR jako např. bratry Čapkovými, T.Baťou, M.Horákovou, s cestovateli Hanzelkou a Zikmundem ...


Den laskavosti v 5.A a sbírka pro opuštěné pejsky

1.12.2018 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Vážení rodiče,
děkujeme Vám za vaši laskavost o podporu pro naši sbírku na pomoc opuštěným pejskům v psím útulku v Zeleném údolí ve Vendolí. Děkujeme, že jste umožnili dětěm přinést konzervy, granule, pamlsky, hračky a deky pro pejsky.
Těšili jsme se, že budeme moci pejskům osobně předat celou sbírku, ale vzhledem ke kalamitní situaci v útulku jsme nemohli do Vendolí jet.


Spaní ve škole a tajemné baroko

7.11.2018 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Naše třída 5.A si velmi přála, užít si společnou noc ve škole, a tak jsme se domluvili, že ve středu 24. října budeme ve škole spát.


Ohlédnutí za plaveckým výcvikem 4.A

2.4.2018 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

V letošním školním roce jsme chodili na plavání v pozdějším termínu než jindy.
Nevadí, alespoň si to brzy zopakujeme v létě venku na plovárně.


Jak jsme prožili zimu ve 4.A

31.3.2018 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Zima je už definitivně za námi a my jsme si ji docela užili.


Jak jsme prožili ve 4.A poslední týden před Vánoci

1.1.2018 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Tento týden byl skutečně vyjímečný a každý den vánoční.


Předvánoční výlet 4.A za hvězdami a betlémy

27.12.2017 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

V úterý 12. prosince jsme se nechali vést hvězdami a poznáním vesmíru vědecky i vánočně.
I my jsme se vydali jako pastýři za hvězdami a do Betléma zobrazeném v národní kulturní památce - Proboštově mechanickém betlému v Třebechovicích.


Adventní čas ve 4.A

27.12.2017 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Letos jsme si ho vychutnali a čas nám utekl velmi rychle. Byl plný zážitků i příprav.


Co nového ve IV.A ?

23.10.2017 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Letos se učíme zlomky a zjistili jsme, že již máme za sebou jednu pětinu školního roku.
Co je u nás nového ? Máme novou spolužačku Kristýnku, která jezdí na koni a k nám do třídy se moc hodí. Teď je nás stejný počet kluků a holek - tedy polovina holek a polovina kluků.
Ve škole stále hodně opakujeme to, co bychom v hlavě již měli mít, ale někdy to lovíme až z palce u nohy.Už umíme i písemně násobit, učíme se dělit velká čísla, řešíme úlohy ze života, čteme společně Děti z Bullerbynu, hrajeme si se slovy, zpíváme lidové písničky a zdá se, že nám ani nevadí to , že nemůžeme vytahovat mobily.


Jak jsme si užili zimu ve 3.A

18.3.2017 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Zima už je definitivně pryč a zítra přivítáme jaro.
Jak jsme si ji užili?


Závěr roku ve 3.A

3.1.2017 / Vendulka Hýblová / Třídy 6.A

Poslední měsíc roku 2016 byl plný akcí a krásných zážitků.
Hned na začátku adventu jsme psali Ježíškovi, co bychom si přáli, abychom našli pod stromečkem a co by se mělo stát. Mysleli jsme na rodiče a vyráběli jsme pro ně v DDM krásné keramické andílky.
Poznávali jsme známé i nám neznámé druhy citrusů.
Skončilo nám plavání, a tak jsme šli rádi bruslit.


Kalendář

Duben 2020
Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3