Třída 4.A

 

Rodiče a děti, 

určitě jste se nemohli dočkat, až bude víkend a odpočinete si. 

Jestli jste nestihli nějaké učivo, vůbec se tím netrapte. Všechno zvládneme dohnat.

Nyní nabírejte síly, užívejte si sluníčka a společnosti své rodiny. 

Všechny Vás moc zdravím! 

 

Matematika:

3. 4.

Pracovní sešit str. 17/ 5, 6, 7

2. 4.

Pracovní sešit str. 17/ 1, 2, 4 

1. 4.

Geometrie

Učebnice str. 6/ 1 do sešitu geometrie.

Učebnice str. 6/ 4 do sešitu geometrie.

Pracovní sešit str. 16/ 3

31. 3.

Pracovní sešit str. 15 – každé dítě vypracuje samostatně. Kdo má možnost, můžete mi poslat na E-mail, ať vidím, jak se dětem daří.

30. 3.

Slovní úloha – do M školní (kdo nemá tento sešit, píše na papír).

-         Zápis, výpočet, odpověď.

Učebnice matematiky stojí 56 Kč a pracovní sešit 37 Kč. Kolik korun zaplatí škola za učebnice a pracovní sešity matematiky pro 128 žáků?

Učebnice 3. díl (červená) str. 3/ 3 (M školní, papír).

Učebnice 3. díl str. 4/ 7 (M školní, papír).

 

------------------------------------------------------------------------------------------

27. 3. 

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-deleni

https://www.matika.in/cs/test.php

26. 3.

Pracovní sešit str. 14/ 10

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-nasobeni-dvojcifernym-cinitelem

25. 3. 

Pracovní sešit str. 14/11

24. 3. 

Pracovní sešit str. 14/ 9

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-nasobeni-jednocifernym-cinitelem

23. 3. 

Pracovní sešit str. 14/ 8

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-scitani-a-odcitani-nad-10000

 


 

Český jazyk:

+ každý den čtení

3. 4.

Učebnice str. 77/ 8 do ČJ školní

Pravopis podstatných jmen hrou str. 25

2. 4.

Procvičování online:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/znamkovane-diktaty/cviceni5A.htm

Zkuste napsat diktát – Pravopis podstatných jmen hrou str. 24/ 6

1. 4.

Pravopis podstatných jmen hrou str. 24/ 4, 5

Učebnice str. 77/ 7 do ČJ školní.

31. 3.

Učebnice str. 74/ 3 přepsat do ČJ školní (kdo nemá, píše na papír, poté vlepí).

Učebnice str. 75/ 5 vypracovat do ČJ školní.

Pravopis podstatných jmen hrou str. 24/ 3

30. 3.

Pravopis podstatných jmen hrou str. 23/ 1

Pravopis podstatných jmen hrou str. 23/ 2

(Rysi patří mezi kočkovité šelmy – Páni patří mezi kočkovité šelmy).

(Dívali jsme se za odlétajícími čápy – Dívali jsme se za odlétajícími pány).

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

27. 3. 

Pravopis podstatných jmen hrou str. 22/ 4

26. 3. 

Hravá vyjmenovaná slova str. 18/ 4 – napište diktátek.

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_4.roc/cj4_rodmuzsky_procvic1.htm

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_4.roc/cj4_rodmuzsky_procvic2.htm

25. 3. 

Pravopis podstatných jmen hrou str. 22/ 2, 3

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_4.roc/cj4_rodmuzsky_procvic1.htm

24. 3.

Pracovní sešit str. 14/ 9

https://skolakov.eu/matematika-4-trida/pisemne-nasobeni-jednocifernym-cinitelem

23. 3. 

Pravopis podstatných jmen hrou – str. 21


 

Anglický jazyk:

Slovíčka – móda

Procvičit můžete pexesem, které najdete v E-mailu (kdo nemá možnost tisknout, můžou děti kartičky vyrobit).

Pracovní sešit str. 46/ 3 (bez b)

I am                   já jsem

You are               ty jsi

We are                my jsme

They are             oni jsou                          Wearing

He is                   on je

She is                  ona je

It is                     ono je

 

Pracovní sešit str. 47/ 4

A

Text výslovností:

Dys is Džulia.

Ší is vérink a red dres end a jelou blauz.

Ší is vérink red šůs end ší hes got a blů het.

Text překlad:

To je Julie.

Ona má na sobě červené šaty a žlutou halenku.

Ona má na sobě červené boty a má modrý klobouk.

B

Text výslovnost:

Dys is mistr Tomsn.

Hý is vérink a braun het end a blek džekyt.

Hý is olsou vérink a red šrt end a blů taj.

Hys trauzrs end šůs ár blek.

Text překlad:

To je pan Thomson.

On má na sobě hnědý klobouk a černé sako.

On má také na sobě červenou košili a modrou kravatu.

Jeho kalhoty a boty jsou černé.

C – nakreslíte a napíšete podle sebe. Také postavu pojmenujete.

2. 4.

Procvičování nových slovíček – fashion (máte – li čas, zvolte hru bingo).

Pracovní sešit str. 46/ 2 (obrázky vybarvujete ve cvičení 1).

Text výslovností:

[Lůk et dý šop vindou. Dér ár lots of kloutz. Dér ár braun trauzrs, grýn soks end blek šůs. Dér is a parpl džekyt, a grej swetr end a blů taj fór bojs end a pink blauz, en orindž skrt end a jelou dres fór grl]. Den dér is a red tý šrt end a blů šrt. End vots det? Dets a het. Its braun.

Text překlad:

Podívejte se do výkladní skříně. Je zde hodně oblečení. Jsou zde hnědé kalhoty, zelené ponožky a černé boty.

Je tady vínové sako, šedý svetr a modrá kravata pro chlapce a růžová halenka, oranžová sukně a žluté šaty pro dívky.

Potom tady je červené tričko a modrá košile. A co je tady? To je klobouk. Je hnědý.

31. 3.

Seznámení s novými slovíčky – móda.

Učebnice str. 46/ 6 – slovíčka nemusíte psát do slovníčku, stačí se je postupně naučit.

 

ČESKY

ANGLICKY

VÝSLOVNOST

Vítat

Welcome

[velkam]

Móda

Fashion

[fešn]

Módní přehlídka

Fashion show

[fešn šou]

Model (modelka)

Model

[modl]

Klobou

Hat

[het]

Tričko

T – shirt

[tý šrt]

Košile

Shirt

[šrt]

Svetr

Sweater

[swetr]

Mikina

Sweatshirt

[svetšrt]

Džíny

Jeans

[džíns]

Kalhoty

Trousers

[trauzrs]

Ponožky

Socks

[soks]

Boty

Shoes

[šůs]

Šaty

Dress

[dres]

Halenka

Blouse

[blauz]

Sukně

Skirt

[skrt]

Sako

Jacket

[džekyt]

Kravata

Tie

[taj]

Mít na sobě

Wear

[vér]

Má na sobě džíny.

She is wearing jeans.

[ší is vérink džíns].

Oblečení

Clothes

[kloutz]

 

Pracovní sešit str. 46/ 1 (nevybarvovat)

30. 3.

Opakování hodin – diktátem

DIKTOVANÉ

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ

Je půl jedné.

It´s half past twelve. [Its half past tvelf].

Je čtvrt na osm.

It´a quarter past seven. [Its kvórt past sevn].

Je deset hodin.

It´ s ten o´clock. [Its ten oklok].

Je tři čtvrtě na pět.

It ´s quarter to five. [Its kvórtr tů fajf].

It´s half past ten. [Its half past ten].

Je půl jedenácté.

It´s quarter past three. [Its kvórtr past frý].

Je čtvrt na čtyři.

It ´t quarter to eight. [Its kvórt tů ejt].

Je tři čtvrtě na osm.

It´s four o´clock. [Its fór oklok].

Jsou čtyři hodiny.

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

27. 3. 

Procvičování hodin, dnů v týdnu.

26. 3.

https://www.umimeanglicky.cz/pexeso-zajmena-1-uroven?source=explicitExercise

https://www.umimeanglicky.cz/poslech-slovicek-otazky-odpovedi-pozdravy-1-uroven?source=explicitExercise

24. 3. 

https://www.umimeanglicky.cz/pexeso-colors-1-uroven?source=explicitExercise

https://www.umimeanglicky.cz/pexeso-numbers-1-uroven?source=explicitExercise

https://www.umimeanglicky.cz/pexeso-fruits-1-uroven?source=explicitExercise

23. 3. 

Procvičování slovíček za celý školní rok (ze slovníčku, učebnice).


 

Vlastivěda: 

2. 4.

a) Shlédnout video na https://www.youtube.com/watch?v=b5UnGcgXIXc
- je bohužel v angličtině, kliknutím na první ikonku vpravo pustíte titulky, dávám ho sem v angličtině, protože je moc pěkně natočené a pro děti je hlavní „podívat“ se do daného města a umět si představit, jak to tam vypadá.

Další video se týká Plzně: https://www.youtube.com/watch?v=c3DDcdT1F3c

b) Dočíst v učebnici stranu 8 – tzn. Karlovy Vary a Ústí nad Labem. Opět s mapou a hledat Karlovy Vary, Ohře, Teplá, Ústí nad Labem, Labe, Bílina, Litoměřice a další města Karlovarského a Ústeckého kraje.

c) I nadále online procvičovat probíranou látku – především aby byly děti schopny přiřadit ke krajům krajská města.
https://skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/nase-vlast-ceska-republika/skladacka-kraju/puzzle1.htm

https://skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/nase-vlast-ceska-republika/prirazovani-krajskych-mest/prirazovani.html

31. 3.

a) Opakování Prahy a Středočeského kraje za pomoci prezentace v bakalářích. Děti mají v prezentaci i úkoly, ke kterým budou potřebovat mapu z učebnice, opakují si historické památky, odpovídají na otázky. Prezentaci spustíte tlačítkem F5 – jedině tak se budou dětem obrázky v prezentaci pohybovat.

b) Přečíst si v učebnici na straně 8 České Budějovice a Plzeň za pomoci mapy k učebnici. Děti během čtení zkoušejí v mapě vyhledávat České Budějovice, Vltavu, Malši, Plzeň, Mži, Radbuzu, Úhlavu, Úslavu, Berounku, další města patřící do krajů Jihočeského a Plzeňského. 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

26. 3.

a) v rámci opakování o Praze shlédnout pěkný dokument:

https://www.youtube.com/watch?v=97nQUmyDyNE
- popřípadě děti mohou hledat na internetu obrázky pražských památek

b) Zápis do sešitu.

Praha
- hlavní město ČR
- krajské město Středočeského kraje i kraje Praha
- leží na řece Vltavě
- množství historických památek (děti vypíší dle toho, co si zapamatovali z dokumentu, nebo dle učebnice příklady památek)

24. 3. 

a) Opakování – otázky na str. 6
+ zkuste si s dětmi, prosím, ústně doplnit:
O zájmy obyvatel v obcích se stará ___________________ v čele se ____________________.

O zájmy obyvatel ve městech se stará __________________ v čele se __________________.

O zájmy obyvatel statutárního města se stará ____________ v čele s ___________________.

O zájmy obyvatel městských částí se stará _______________ v čele se __________________.

b) Přečíst si stranu 7 společně s mapou, která je k učebnici přiložená.
Práce s mapou - děti hledají středočeský kraj, Prahu, Vltavu, jmenují další města Středočeského kraje.

c) doplnit pracovní sešit str 6/2


 

Přírodověda:

1. 4.

a) Zběžně si pročíst a prohlédnout si strany 44 – 46 téma pole – rostliny na poli.  

b) Další pokyny jsou opět v prezentaci na toto téma. Pro děti je tam látka shrnuta, mají tam možnost poznávat rostliny – opět se učí pojmenovat celým názvem, naleznou tam také otázky a krátký zápis do sešitu. Opět spustíte tlačítkem F5, aby se obrázky pohybovaly.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

25. 3. 

- opakování v učebnici na straně 40 ústně
- opakování na straně 41 prosím do sešitu zezadu – děti si mohou samy barevnou pastelkou opravit dle klíče na straně 87

Dále možnost opakovat interaktivně na:
https://www.skolasnadhledem.cz/game/4041
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3561
https://www.skolasnadhledem.cz/game/4042


 

Výzvy: 

V týdnu od 30. 3. - 3. 4. 

Zkuste se co nejvtipněji obléknout (do kostýmu, za nějakou postavu,…). Nechte se vyfotit a poté mi pošlete na E-mail. Všechny fotky rozešlu spolužákům, abychom na sebe nezapomínali. 

------------------------------------------------------------------------------------------

V týdnu od 23. 3. do 27. 3. 

 

Výzva na tento týden – prosím o nakreslení obrázku (je jedno zda zvolí fixy, pastelky, vodové barvy,…), který vystihuje naší třídu, co je pro nás typické, co vás první napadne, když si na třídu vzpomenete (například – jakou míváme ve třídě náladu, jak se učíme, jak si hrajeme hry, povídáme si,…). Doufám, že tento úkol je pro pobavení. Kdo by si nevěděl rady, samozřejmě nemusí vypracovávat.

Prosím o zaslání na školní e - mail: Rosypalova@skoluskol.cz.


 

Ráda bych Vám e - mailem posílala řešení cvičení z pracovních sešitů. Také bych Vám ráda posílala různé hry, pomocí kterých byste mohli procvičovat učivo záživněji než vyplňováním sešitů. Samozřejmě za předpokladu, že máte čas a možnost hry vytisknout, popřípadě vytvořit.

Také občas pošlu pracovní list na procvičení učiva, jestli máte možnost vytisknout, můžete tím zabavit Vaše dítko. Budu posílat pár cvičení z pracovních sešitů, pokuste se je vypracovat (většinou by dítě mělo zvládnout samostatně). Nechápe – li nějakou látku, můžeme se individuálně domluvit a telefonicky (online) mohu dítěti látku vysvětlit (pomoci vypracovat nějaké cvičení,…).

Ráda bych na každý týden přidávala výzvu – tedy nějaký úkol, který by každý vypracoval a následně mi byl poslán (na email, přes bakaláře). Některé vypracované úkoly bych chtěla posílat ostatním spolužákům (rodičům). Především proto, abychom i v této situaci byli propojeni a nějakým způsobem si ukazovali, že na sebe myslíme, že jsme stále jedna parta.

 

Máte – li dotazy, připomínky, nápady, ozvěte se mi.

Děkuji za spolupráci

Rosypalová Markéta

 


 

Vážení rodiče, mé úžasné děti,

 

máme za sebou druhý týden této těžké situace. Upřímně doufám, že všichni tuto nelehkou dobu zvládáte! 

Čeká nás víkend, na který se žáci vždycky moc těší. Udělejte si proto hezký víkend i teď, když se téměř nikam nesmí. 

Neřešte pracovní sešity či učivo, které jste nestihli - nic z toho nehoří, nenuťte tedy sebe ani své děti pracovat i o víkendu. Odpočiňte si! 

Raději si zahrajte deskovou hru, běžte na vycházku do přírody, povídejte si. Zkrátka, buďte spolu. Využijme této situace a dožeňme to, co jsme zameškali - věnujme se náležitě rodině! 

 

Moc ode mne své děti pozdravujte a pusťte jim pro potěšení (pobavení, někdo si i rád zatancuje) naši třídní písničku :) 

https://www.youtube.com/watch?v=FzG4uDgje3M 

 

Přeji krásný víkend s rodinou plný pozitivního myšlení! 

 

Děkuji Vám za spolupráci, i nadále mne můžete kdykoli kontaktovat prostřednictvím sms, emailu či bakalářů.

Rosypalová Markéta

 

 

 

 

Vážení rodiče a žáci,

 

níže je uvedena práce na následující týden.

Rozvrhněte si učivo tak, abyste každý den vypracovali část, nenechávejte vše najednou.

Dbejte na to, aby Vaše dítě četlo!

Budete – li potřebovat, neváhejte mne kontaktovat.

I nadále sledujte stránky tříd a bakaláře!

Průběžně budu přidávat i vypracovaná cvičení pro rychlejší kontrolu!

 

Držte se!

 

Matematika:

Pracovní sešit str. 10, 11, 12, 13

Opakujte:

- písemné sčítání, odčítání, násobení, dělení.

-písemné násobení dvojciferným činitelem.

-malá a velká násobilka.

Geometrie – celý březen:

-rýsování čtverce, obdélníku, různostranného trojúhelníku, pravoúhlého trojúhelníku.

- obvod čtverce o = 4* a

-obvod obdélníku o = 2* (a + b)

-obvod trojúhelníku o = a + b + c

-bod, přímka, úsečka, polopřímka

 

Český jazyk:

Pracovní sešit str. 16, 17, 18, 19 – rod mužský

Opakování vyjmenovaných slov, předešlých vzorů, …

 

Vzor pán:

Podle vzoru pán se skloňují podstatná jména rodu mužského životného.

Ve 2. pádě čísla jednotného koncovka – a (bez pána).

Jedná se o tvrdý vzor.

Ve 4. a 7. p. č mn. píšeme koncovku  –y  (Viděl jsem dva králíky – Viděl jsem dva pány).

V 1. a 5. p. č. mn. píšeme  koncovku –i (V králíkárně jsou dva králíci – V králíkárně jsou dva páni).

Ve 3. a 6. p. č. j. píšeme koncovku – ovi (Dej mrkev králíkovi – Dej mrkev pánovi).

Podstatná jména sněhulák, drak, strašák řadíme mezi životná – skloňujeme podle vzoru pán.

 

Vzor hrad:

Podle vzoru hrad se skloňují podstatná jména rodu mužského neživotného.

Ve 2. pádě čísla jednotného je koncovka  –u / -a (bez hradu, bez lesa).

Jedná se o tvrdý vzor.

V koncovkách píšeme  –y (V lese jsem našel dva hřiby – V lese jsem našel dva hrady).

V 6. pádu čísla množného (slova typu les) je měkká koncovka  -ích (lesích).

 

Vzor muž:

Podle vzoru muž se skloňují podstatná jména rodu mužského životného.

Ve 2. pádě mají koncovku  –e (bez muže).

Jedná se o měkký vzor.

V koncovkách píšeme –i / -í (Četl jsem knihu o myslivcích - Četl jsem knihu o mužích).

 

Vzor stroj:     

Podle vzoru stroj se skloňují podstatná jména rodu mužského neživotného.

Ve 2. pádě mají koncovku  -e (bez stroje).

Jedná se o měkký vzor.

V koncovkách píšeme –i/ -í (V pytlích je obilí – Ve strojích je obilí).

 

Anglický jazyk:

Pracovní sešit str. 42, 43, 44, 45

Str. 42/ 1

Weekdays [víkdejs] – pracovní dny

Weekend [víkend] – víkend

 

Str. 42/ 4 – Překlad textu

Ahoj, všichni!

Toto je můj týden a to, co dělám každý den.

Ve všední dny mám dopoledne školu.

V úterý a ve čtvrtek máme také odpolední vyučování.

V pondělí odpoledne chodím do dramatického (divadelního) klubu. V klubu je 20 žáků.

Ve středu odpoledne navštěvuji hudební školu. Pamatujete si, na jaký hudební nástroj umím hrát?

V pátek odpoledne jdu někdy plavat s mojí kamarádkou Janou a někdy jdu do kina s Tomem.

O víkendech dělám různé činnosti:

čtu knihu, píšu dopis mému příteli, hraji počítačové hry nebo navštívím své přátele.

 

Str. 43/ 6

Například:

On Monday I go to school from eight to one. (V pondělí chodím do školy od osmi do jedné).

On Wednesday I go to dance school from five to six. (Ve středu chodím do taneční školy od pěti do šesti).

 

Str. 44, 45 – opakování (měli by žáci zvládnout vypracovat samostatně).

 

 

Slovíčka – učebnice str. 43/ 6

 

Lesson                                                                [lesn]                                                           vyučovací hodina

 

Lessons                                                              [lesnz]                                                                vyučování

 

Week                                                                  [vík]                                                                     týden

 

Weekdays                                                         [víkdejs]                                                            pracovní dny

 

Ride a bike                                                        [rajd a bajk]                                                      jezdit na kole

 

Walk                                                                    [volk]                                                               jít pěšky

 

Talk                                                                      [tolk]                                                         mluvit, povídat

 

Go to the cinema                                           [gou tu d sinema]                                                  jít do kina

 

Go on a trip                                                       [gou on a trip]                                                jít / jet na výlet

 

Go swimming                                                   [gou sviming]                                                  chodit plavat

 

Visit frineds                                                      [vizit frends]                                                     navštívit kamarády

 

Do homework                                                 [du hamwrk]                                                   dělat domácí úkoly

 

Go skiing                                                            [gou skiing]                                                       lyžovat

 

When                                                                  [ven]                                                                   kdy

 

Usually                                                            [južueli]                                                              obvykle

 

In the evening                                                 [in dý ívnink]                                                          večer

 

Sometimes                                                       [samtajms]                                                           někdy

 

 

 

Vlastivěda

Vážení rodiče, 
zasílám práci pro děti na tento týden (16.3. - 20.3.)
Rozvržení práce a jednotlivých cvičení do celého týdne nechám na Vašem uvážení.
V případě potřeby mě můžete kontaktovat na školní email.
Mockrát děkuji za Vaši spolupráci, opatrujte se a děti ode mne, prosím, pozdravujte. 
Havlíková Michaela

- opakování - otázky na str. 5 

- k opakování možno využít mapu přiloženou v pracovním sešitě
https://skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/nase-vlast-ceska-republika/test1/kviz.html

Obyvatelstvo:  https://www.skolasnadhledem.cz/game/3628

 

- nová látka – členění území České republiky, pročíst v učebnici str. 6

 

- do sešitku nadpis „Členění území České republiky“
- pod nadpis vypsat 14 krajů + krajské město (Pardubický kraj – Pardubice….)
- v pracovním sešitě str. 33, příloha číslo 3 – vystřihnout, nalepit pod vypsané kraje
+ obec - obecní úřad – starosta
město - městský úřad – starosta
statutární město – magistrát – primátor
městská část – úřad městské části - starosta

 

- PS str.6/ cv.1 - pospojovat názvy krajů s krajskými městy

 

Interaktivně lze procvičit na: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3624
https://skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/nase-vlast-ceska-republika/skladacka-kraju/puzzle1.htm
https://skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/nase-vlast-ceska-republika/prirazovani-krajskych-mest/prirazovani.html

 

Přírodověda

- opakování – interaktivně: https://www.skolasnadhledem.cz/game/4041
+ otázky v učebnici na str. 39
- pro opakování poznávání rostlin a živočichů žijících v ekosystému louky a pastviny zasílám na bakaláře vypracovanou prezentaci s obrázky (stejné/podobné obrázky jsou v učebnici) – učíme se pojmenovat rostliny a živočichy jejich celým názvem

- PS – vypracovat str. 19, 20, do cvičení č. 7 stačí luční rostliny namalovat

interaktivně:
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3561

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4042

 

 

 

 

Vážení rodiče, 

 

v pondělí mezi 10 - 12 hodinou si můžete přijít pro učení, které nechalo Vaše dítě ve škole.

Chápu, že je časově velmi náročné po své práci učit děti, přesto prosím, věnujte se jim a snažte se zadanou práci vypracovat.

Sledujte stránky tříd, na které Vám budu pravidelně psát.

V případě dotazů (problémů) mne kontaktujte telefonicky či na školní email, který pravidelně kontroluji. 

 

Pozdravujte ode mne své děti - moc mi chybí :( 

Přeji pevné nervy a především zdraví!

 

Děkuji Vám za spolupráci

Rosypalová Markéta

 

https://www.lupa.cz/aktuality/ct-reaguje-na-zavreni-skol-od-16-brezna-spusti-na-ct2-projekt-ucitelka/?fbclid=IwAR0wFvPq5ArPUPTbppbm7GvupWRUSJattUNcBBuxzSh6czAvwMGAQkfuNdM

 

Na základě rozhodnutí Bezpečnostní rady státu jsou od středy 11. 3. 2020 uzavřeny všechny základní školy. Uzavření platí po dobu neurčitou. Zahájení výuky bude oznámeno na webových stránkách školy.

 

Učivo do 15. 3. 2020

M - pracovní sešit str. 7, 8, 9

Čj - Pravopis podstatných jmen hrou, str. 12, 13, 18, 19

Aj - pracovní sešit (učebnice) str. 40, 41

    Předložky:

U dnů - předložka ON (on Monday, on Saturday - v pondělí)

Přesné časové určení - předložka AT (at seven o´clock - v sedm hodin)

Časové určení - předložka IN (in the afternoon - odpoledne)

Od - do - FROM ... TO (from seven to eight - od sedmi do osmi)

 

Online procvičování:

https://www.fraus.cz/cs/ucenidoma

www.ucebnice-online.cz

Matika.in

Gramar.in

Umímeto.cz

Včelce

Onlinecvičení.cz

Školákov.eu

Škola s nadhledem

 


Třídní učitel/ka: Mgr. Markéta Rosypalová

Konzultace žák - rodič - učitel dne 21. 11. 2019

Přihlašování přes odkaz: 

https://cally.com/psxhm64ted7pfr8q

Na jeden čas se může přihlást pouze jeden. 

Děkuji

Rosypalová Markéta

 

 

Akce třídy/ školy

13.11. Laskavec - zůstáváme ve škole, konec vyučování v 11:40.
14.11. Lidský řetěz - propojení všech škol v Litomyšli (v době výuky).
15.11. Návštěva knihovny - odchod od školy v 7:45.
19.11. Preventivní program Líbí - Nelíbí. 
21.11. Konzultace žák - rodič - učitel (přihlašování přes webové stránky).
22.11. Dopravní výchova (teorie, 2. část) - odchod od školy v 7:45 (probíhá v SVČ).
11.12. Plavání.

 


Adventní čas

20.12.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

V prosinci se u nás ve třídě stále něco dělo. Nejprve jsme vytvářeli adventní věnce, byli jsme na přednášce v knihovně a přišli čerti.
Každý den jsme otevírali adventní kalendář, ve kterém nás čekal úkol nebo výhoda pro celou třídu.
Nejkrásnější třídní akce nás čekala ze čtvrtka na pátek....vánoční spaní ve škole - nemohli jsme se dočkat...
Jsme plni vzpomínek na úžasnou atmosféru, která celý večer a noc provázela.

Všem přejeme krásné a pohodové Vánoce!


Laskavost ve 4. A

14.11.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

Dlouho jsme přemýšleli, jakou činnost vykonáme na Světový den laskavosti. Nápadů bylo velké množství, nakonec jsme se domluvili, že se procvičíme ve vzájemné laskavosti, spolupráci a etiketě.
Den jsme začali hraním různých her, při kterých jsme dokázali, že jsme dobrá parta, která se dokáže domluvit a spolupracovat.
Také jsme si zkoušeli, jaké je to žít s různým handicapem a především, jak se k různě postiženým lidem chovat...


Učíme se v nové jazykové učebně!

1.11.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

Školní rok je v plném proudu a žáci i učitelé se seznamují s novými třídami.
Velmi zajímavá je jazyková učebna, ze které jsou žáci nadšeni a chtěli by zde trávit co nejvíce času.
Žáci čtvrtých tříd si zatím vyzkoušeli rozhovory v náhodných dvojicích nebo skupinách. Poté si rozhovory nahrávali a následně se velmi bavili svým projevem.
V dalším cvičení se učili nová slovíčka - nejprve si je poslechli, následně se je pokoušeli vyslovit úplně stejně...


Sklárna Dvůr Králové nad Labem

30.10.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

V úterý 22. 10. jeli žáci čtvrtých tříd do Dvora Králové, kde se podívali, jak se vyrábějí vánoční ozdoby.
Nejprve jsme se rozdělili na dvě skupiny, ve kterých jsme si následně prošli celou výrobu. Viděli jsme foukání ozdob různých tvarů, stříbření, malování i balení.
Také si každý z nás odvezl ozdobu, kterou si sám ozdobil.
Práci jsme velmi obdivovali, většina žáků si našla povolání svých snů. Protože jak pravila jedna žákyně: ,,Mít Vánoce každý den, je sen každého dítěte!" :)


Spali jsme ve škole

23.6.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

Konečně nastal den, na který se třeťáci celý školní rok těšili - spaní ve škole.
Sešli jsme se ve čtvrtek v 17 hodin u školy. Nejprve jsme vyklidili třídu, abychom se měli kde uložit a hned poté jsme vyrazili na bowling. Hodina utekla velmi rychle a my se vraceli zase zpět do školy. Po večeři jsme ve skupinách připravili úžasné ovocné dorty...


Výlet 3. A do Vidy

24.5.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

16. května se žáci třetích tříd vypravili do vědeckého parku Vida! v Brně.
Žáci ve skupinách zkoumali všechny exponáty - rozpoutali tornádo, pokusili se ustát zemětřesení, v obřím srdci se zaposlouchali do vlastního tepu a masáží srdce se pokusili zachránit lidský život.
Na konci jsme se podívali na naučný film ve 3D - Oceány.


Planetárium Hradec Králové

6.5.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

Třetí třídy se v úterý 30. dubna jely podívat do planetária v Hradci Králové.
V digitálním planetáriu jsme se všichni ocitli v jiném světě. Prožili jsme absolutní tmu, která ve městě k vidění není.
Také jsme si prohlédli souhvězdí na obloze, podívali se na Mars či Měsíc.
Každou chvílí se sálem ozývalo užaslé "oooh." Všichni byli naprosto uchváceni.
Pro umocnění zážitku nám byl puštěn krátký film s názvem Polaris aneb vesmírná ponorka a tajemství polární noci. Hlavní roli si zahráli neobyčejní kamarádi - tučňák James a lední medvěd Vladimír. S nimi jsme prožili dobrodružství mezi ledovci, stav beztíže a dokonce se proletěli prstenci planety Saturn. Díky tomu si všichni bezpochyby pamatují, z čeho je prstenec složen.

https://www.youtube.com/watch?v=rv_OI5rQS4I


Naděje pro všechny - preventivní program

29.4.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

V pondělí 29. 4. se šly třetí třídy podívat do Naděje, což je nízkoprahové centrum pro děti a mládež.
Každý, kdo má zájem může centrum navštěvovat a pobavit se se svými vrstevníky, zahrát si hry nebo napsat domácí úkol. Často podnikají zajímavé akce, díky kterým děti zapomínají na své nepříznivé situace doma či ve škole.
Třeťáci si prohlédli budovu, rozdělili se do tří skupin, ve kterých si vytvořili své placky nebo magnetky, zahráli si deskové hry a v tělocvičně vyzkoušeli pohybové aktivity.


Projektový den o Litomyšli

29.4.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

V dubnu jsme se byli podívat na MÚ v Litomyšli. Zde se žáci dozvěděli hodně zajímavostí o našem městě. Nejlepší bylo plnění úkolů, kdy žáci mohli běhat po celém úřadu.
Aby se žáci dozvěděli co nejvíce, pojali jsme celý den formou projektu.
Rozdělili se do pěti skupin. Každá skupina dostala obálku, ve které byly materiály na zpracování.
Po přečtení a vytvoření plakátů každá skupina svoji část odprezentovala. Všichni tak slyšeli o historii města, základních informacích města, pověstech, osobnostech a památkách krásné Litomyšle.
Velmi zdařilé plakáty si každý bude moci prohlédnout na chodbě v 1. patře.


Ukliďme Česko!

8.4.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

Žáci třetích tříd se zapojili do projektu Ukliďme Česko.
S nadšením vyběhli ze školy a vyklízeli každý keř, který jsme cestou minuli.
Prvotní nadšení se změnilo v lítost. Snad každý jsme si kladl otázku, co jsou lidé schopni vyhodit.
Žáci s vervou vyklízeli, aby alespoň nějaké místo bylo čistší.
Myslím si, že po tomto zážitku si většina z nás rozmyslí, zda odpadky hodíme na zem!


Plavání

6.2.2019 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

Každou středu se třetí ročník vydává do krytého bazénu, kde všichni žáci zdokonalují své plavecké dovednosti.
Pod vedením skvělých trenérů žáky plavání baví, poněvadž při hodinách zažívají spoustu srandy, hrají zajímavé hry. Nebo dokonce plavou v pyžamech!


Sbírka pro psí útulek - Laskavec

20.11.2018 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

Rozhodli jsme se svojí laskavostí pomoci zvířátkům.
Uskutečnili jsme sbírku granulí, konzerv a dek pro pejsky bez domova. Plánovali jsme, že dárky společně předáme, bohužel přibylo velké množství nových psů, které by přítomnost dětí vyděsila.
Celkem je v útulku kolem šedesáti pejsků, kteří jsou vděční za vše...nejvíc by však potřebovali Domov!
Proto jsme vyrobili marcipánové pejsky, zabalili je do balíčků a jménem psím připsali poděkování za lásku ke zvířatům.
Poté jsme po městě naše výrobky rozdávali lidem. Zároveň jsme upozorňovali na aktuální situaci v útulku.
Všem dětem zářila očička nadšením a radostí!
Sbírka byla následně předána 20. 11.
Všem, kteří se zapojili a ukázali laskavost ve svých srdcích mockrát děkujeme!!!


Jak pejsek s kočičkou slavili 28. říjen

11.11.2018 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

Ve čtvrtek 8. 11. se naše třída vypravila do ZUŠ na dramatickou dílnu.
Pod vedením úžasné lektorky se děti proměnily v pejsky a kočičky.
Užily si spoustu legrace, zahrály divadlo a nakonec si vyzkoušely být v kůži prezidenta T. G. Masaryka.


Stmelování kolektivu aneb výuka v kuchyňce

11.11.2018 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

Některé dny strávené ve cvičné kuchyňce jsme si udělali trochu netradiční.
Nejprve jsme vyzkoušeli, zda všechny trouby jsou funkční a upekli jsme si perník, který žáci zanesli ochutnat i do ředitelny.


PODPOŘME ZELENÉ VENDOLÍ KE DNI LASKAVOSTI

20.10.2018 / Markéta Rosypalová / Třídy 4.A

Vážení rodiče,

Prosíme o Vaše zapojení ke DNI LASKAVOSTI dne 13.11.2018.
Rozhodli jsme se podpořit Psí útulek Zelené Vendolí.
Pojďme společně pomoci pejskům přežít zimu v nevhodných
podmínkách věnováním teplých dek, velkých pytlů granulí, konzerv,
pamlsků a hraček.

,,Pes není zvíře, pes je přítel!"

Za všechny pejsky Vám předem děkují M. Rosypalová a V. Hýblová.


Výlet 2. A do ZOO

23.6.2018 / Irena Bartošová / Třídy 4.A

Ve čtvrtek 14. 6. jsme už o půl osmé odjížděli autobusem na školní výlet do ZOO do Olomouce. Moc jsme se všichni těšili a nemohli jsme se dočkat. V ZOO jsme vláčkem projeli Safari a viděli hodně zvířátek. Kdo se nebál a vystoupil na rozhlednu, viděl všechna zvířátka ještě z výšky. Nakonec jsme si nakoupili dárečky na památku. ZOO jsme si náramně užili a výlet se nám všem líbil.


Vánoční nadělování ve 2. A

9.1.2018 / Irena Bartošová / Třídy 4.A

Poslední den před vánočními prázdninami jsme si ve škole příjemně užili. Už nebylo žádné učení a úkoly, ale povídali jsme si o Vánocích, rozdali dárečky, snědli dobré cukroví od maminek a pak už jsme se těšili na Vánoce doma.


Na vánoční výstavě

20.12.2017 / Irena Bartošová / Třídy 4.A

Čekání na Ježíška jsme si zpříjemnili i na vánoční výstavě na Střední škole zahradnické a technické, kde jsme si vyráběli svícínky, andílky a vánoční drobnosti.


Předvánoční čas ve 2. A

20.12.2017 / Irena Bartošová / Třídy 4.A

Moc už se těšíme na Vánoce a abychom si předvánoční čas ve škole pěkně užili, společně jsme si ozdobili stromeček a vyrobili krásné vánoční přání.


Návštěva muzea

20.12.2017 / Irena Bartošová / Třídy 4.A

Na návštěvě v Regionálním muzeu jsme si nejdříve prohlédli výstavu a seznámili jsme se vánočními zvyky a tradicemi. A potom jsme si v pracovní dílničce vyráběli "ježečka" z jablíčka a sušeného ovoce.


Kalendář

Březen 2020
Po Út St Čt So Ne
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5