Hrajeme si na školu - 2. setkání - opět jen přes počítač

Hrajeme si na školu - 2. setkání - opět jen přes počítač

Vážení rodiče,
listopadový díl našeho programu Hrajeme si na školu musí z důvodu uzavření škol opět proběhnout na dálku. Tentokrát jsme již nemohli natočit video, ale kdo máte zájem s dětmi doma pracovat, v detailu novinky najdete alespoň pokyny a pracovní listy. Přejeme, aby se úkoly dětem dařily. Sledujte prosím i nadále webové stránky, kde Vás budeme informovat o dalším programu .


POKYNY K PRÁCI

PROGRAM LISTOPAD: ZVÍŘÁTKA V LESE

  

  1. Poznávání lesních zvířat: obrázky zvířat, která patří i nepatří do lesa (např.srna, veverka, jelen, zajíc, divoké prase, králík, slepice, koza, kůň, kachna, datel, kuna, jezevec, sova, mravenec, pes, kráva apod.)  rozložit  po koberci. Na zemi leží dva obrázky - jeden obrázek lesa, druhý obrázek statku. Děti třídí obrázky podle pokynu:

„Najdi zvíře, které patří (nepatří) do lesa a pojmenuj ho. Dej ke správnému obrázku.“

-          Procvičujeme sluchovou analýzu – děti říkají, na které písmeno zvíře začíná, končí, vytleskávají počet slabik

 

  1. Procvičování prostorové orientace: Následné využití obrázků zvířat. Např. „Honzíku, vezmi veverku a polož ji na stůl. Alenko, vezmi slepici a polož ji pod židli. Jituško, najdi kachnu a polož ji do knihovny.“ - dítě si osvojuje pojmy související s uspořádáním prostoru – jako např. nahoře, dole, vpředu, vzadu, vpravo, vlevo; pod, nad, před, za, mezi; hned před, hned za; první, poslední, předposlední, prostřední; učí se odhadovat vzdálenosti. Správné vnímání prostoru je východiskem pro geometrii i pro aritmetiku, zejména pro orientaci v číselných řadách.

 

  1. Grafomotorika – motivační básnička JEŽEK – kreslení bodlin – nejdříve ve vzduchu, potom pastelkou nebo tužkou na papír – uvolňujeme ruku, správné sezení při psaní, dbát na správné držení tužky

     

                Ježek

 Ježek ten je ježatý od hlavy až po paty.

Mračí se a žaluje na každého, kdo tu je.

 Ježku, ježku, co ti vadí?

 Že mě nikdo nepohladí.

 

Vystřihnout list a kdo umí, napíše na něj svoje jméno. List nalepit na bodliny ježka. Ježka dáme spát.  Ježek jde spát

Kam se ježek v zimě schoval?                     Zahrabal se do země:

Neklouzal se, nesáňkoval.                            „Lidi, prosím, vzbuďte mě,

Zahrabal se do listí,                                       až zavoní fialky,

od té chvíle spí a spí.                                     Zapískají píšťalky.“

  1. Matematické představy – počítání zvířátek – pracovní list - počet děti ukazují na prstech – např. 3 veverky na obrázku – děti ukáží 3 prsty, nakreslí 3 puntíky.

 

  1. Sluchová a zraková pozornost – přečteme  pohádku Boudo, budko , dramatizace pohádky - Před nástupem do školy je důležité, aby dítě dokázalo pozorně vyslechnout pohádku, příběh, vyprávění. Dítě potřebuje umět naslouchat výkladu učitele, porozumět mu, velká část informací přichází k dítěti právě sluchovou cestou.

Doplňující otázky:

  • Která zvířátka v pohádce vystupovala (myš, žába, zajíc, liška, medvěd)
  • Proč zvířátka hledala domeček (pršelo)
  • Jak se k sobě zvířátka chovala (pomáhala si)
  • Kdo přišel poslední a co provedl
  • Které zvířátko nebralo ohled na ostatní     
  • Proč medvěd zvířátkům domek zboural (byl velký a nevešel se)
  • Jak se cítila zvířátka v domečku (dobře…)
  • Jak se cítil medvěd, když domek zbořil (špatně, provinile, smutně…)
    • Co to znamená dávat pozor a být opatrný a ohleduplný

Tak zvířátkům i medvědovi uděláme radost a postavíme jim domek takový, aby se tam všichni vešli – děti postaví domeček z kostiček, z lega, dle vlastní fantazie.

 



Dokumenty ke stažení



9.11.2020 | Markéta Šplíchalová

Kalendář

Říjen 2021
Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31