Základní kritéria hodnocení žáků
Kritéria hodnocení výsledků vzdělávání žáka v předmětu výtvarná výchova
Kritéria vycházejí z pravidel hodnocení výsledků vzdělávání žáků, která jsou součástí ŠVP ZŠ Litomyšl, Zámecká 496. V určitých bodech se pak tato pravidla konkretizují vzhledem ke specifikům předmětu výtvarná výchova.
DOHODNUTÝ POSTUP VŠECH VYUČUJÍCÍCH:
- ke každé práci zadávána na začátku jasná kritéria pro usnadnění práce žákům, pro které je volnější zadání obtížné
- u známkovaných prací konkretizovaná kritéria vzhledem k ŠVP daného ročníku
- každé hodnocení má tři hlavní složky – splnění kritérií, snaha během plnění úkolu a zvolená forma sebereflexe (písemná, ústní, …)
OBECNÁ KRITÉRIA:
- žák průběžně zvládá zadaný úkol, techniku, postup práce (je-li strukturován)
- žák dodržuje zadání a konkretizovaná kritéria práce
- žák využívá své schopnosti a dovednosti v nejvyšší možné míře (vysoký stupeň individualizace)
- žák dbá na bezpečnost práce
- žák je připravený na výuku (příslušné vybavení)
- žák postupně zvyšuje schopnost sebereflexe vlastní práce a schopnost kultivovaně zhodnotit i práci svých spolužáků
- při kooperativních úkolech jsou také žáci schopní a ochotní spolupracovat, žáci zodpovídají za společnou práci
Při hodnocení naplnění výše uvedených kritérií je zásadní individuální posun každého jednotlivého žáka, a to vzhledem k jeho osobním schopnostem a možnostem.