Soutěže
Žáci mají možnost účastnit se těchto soutěží:
Bobřík informatiky
Listopad
Soutěžící odpovídají na otázky z oblasti informatického myšlení, algoritmizace, porozumění informacím, řešení problémů a digitální gramotnosti.
Soutěž probíhá dva týdny.
Web: www.ibobr.cz
ROK 2023:
Kategorie Mini - 50 účastníků (16 úspěšných řešitelů)
1. místo Ida Preclíková (4. ročník)
2. místo Julie Vincentová (4. ročník)
3. místo Vojtěch Břeň (4. ročník)
Kategorie Benjamin - 113 účastníků (36 úspěšných řešitelů)
1. místo Krištof Buben (6. ročník)
2. místo Matěj Chadima (6. ročník)
3. místo Mikhail Vinogradov (6. ročník)
Kategorie Kadet - 185 účastníků (54 úspěšných řešitelů)
1. místo Patrik Rouča (7. ročnk)
2. místo Julie Novotná (8. ročník)
3. místo Matěj Pokorný (9. ročník)
PC_ák
Listopad
Soutěžící během 2½ hodiny vytvoří grafický návrh, prezentaci či webové stránky.
Téma letošního ročníku „Revoluce v pohybu: čistá energie a elektromobilita:"
Místo konání: Střední průmyslová škola elektrotechnická a Vyšší odborná škola Pardubice
Web: http://soutez.spse.cz/PC_ak/index.php
Úspěchy naší školy tento školní rok: Natálie Sroková (1. místo ve tvorbě grafického návrhu)
S-ROBOT
Listopad
Soutěž spočívá v sestrojení a naprogramování robotického vozítka stavebnice LEGO MINDSTORMS EV3 v jazyce NXT-G (lze i použít ROBOTC, NXC), které co nejrychleji splní stanovený úkol.
Místo konání: Střední průmyslová škola elektrotechnická a Vyšší odborná škola Pardubice
Web: https://soutez.spse.cz/S-ROBOT/
V roce 2023 se do soutěže zapojil Kryštof Doležel a Miroslav Částka
IT-slot
Leden
Žáci vyplní test, který se týká všeobecného přehledu v oblasti IT a také logického, někdy až programátorského myšlení. V tomto testu jde jak o správný počet zodpovězených otázek, tak o čas. Nejlepší žáci z celé země postupují rovnou do republikového kola.
Místo konání: doma nebo ve škole
Web: www.it-slot.cz
Prvního kola se zúčastnilo celkem 13 952 žáků z 299 škol z celé České republiky.
Za naši školu soutěžilo jedenáct žáků.
Školní kolo:
1. místo Miroslav Částka (8. ročník)
2. místo Jakub Hájek (9. ročník)
3. místo Marek Kopecký (9. ročník)
Prezentiáda
Březen
Soutěž je určena pro dvou či tříčlenné týmy ze středních škol a vyšších stupňů škol základních. V soutěži se hodnotí především grafická a obsahová stránka prezentace. V případě postupu se hodnotí i prezentační dovednosti a schopnost obhájit svůj názor.
Místo konání: školní kolo na ZŠ
ScratchCUP
Květen
Žáci musí v průběhu 90 minut naprogramovat ve Scratchi 3 soutěžní úlohy (jednu s vytvářením grafiky a bloků, druhou s použitím posloupnosti příkazů a cyklů a třetí úloha je naprogramování jednoduché hry.
Místo konání: školní kolo na ZŠ