NÁSTĚNKA - ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ

Vánoční překvapení pro žáky
Kompetence pro 21. století
Vánoční překvapení pro žáky
Týden pro wellbeing
Vánoční překvapení pro žáky
Týden pro wellbeing
Týden pro wellbeing
Vánoční překvapení pro žáky

Školní speciální pedagog

Školním speciálním pedagogem na ZŠ Litomyšl, Zámecká 496 je Mgr. Eliška Pávková.

 

Konzultační hodiny:

úterý 7:30 až 11:30 hod.

středa 7:30 až 12:30 hod.,

pátek 14:30 až 16:00 hod. 

 

Kontakt: 

E-mail: eliska.pavkova@1zs.litomysl.cz

Telefon: 724 751 237

 

Náplň činnosti:

- depistáž - vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb

- diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení. Vytyčení hlavních problémů žáka, návrh podpůrných opatření

- provádění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem či se skupinou žáků (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, logopedická intervence)

- koordinace a metodické vedení asistentů pedagoga a školních asistentů

- participace na vytvoření plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, se zákonnými zástupci, s žákem a ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy)

- logopedická intervence u žáků s narušenou komunikační schopností

- individuální konzultace pro zákonné zástupce

- individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti speciálních vzdělávacích potřeb a rizika vzniku speciálně vzdělávacích potřeb

- preventivní intervenční programy v oblasti školního neúspěchu - např. rozvoj grafomotoriky, KUPOZ

- spolupráce s odborníky týmu školního poradenského pracoviště (školní psycholog, školní metodik prevence, výchovný poradce) dle jeho potřeb i potřeb školy

- kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb

- účast na zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání

- účast na pracovních poradách školy

- organizace speciálních podpůrných programů pro žáky zapsané do 1. třídy - např. Metoda dobrého startu, programy rozvoje grafomotoriky, rozvoje fonematického uvědomění, logopedická intervence

- dokumentace a administrativa

KUPOZ

Program pro rozvoj pozornosti 

  • je vhodný pro děti od 8 let přibližně do 12 let
  • program je určen pro děti s ADHD, pomalejším psychomotorickým tempem, neurotickými potížemi, poruchami učení apod.
  • těžiště programu je v domácí práci, kdy společně pracuje rodič s dítětem pod vedením odborníka (speciální pedagog s platným osvědčením pro práci s metodou)
  • program trvá 15 týdnů, je vhodné začít na začátku pololetí
  • pracuje se denně 15 až 20 minut, 1x za 14 dní instruktáž u odborníka
  • cvičení jsou hravá a děti hodně baví
  • pracovní sešit (cca 400 Kč) lze zakoupit přímo u speciálního pedagoga Mgr. Elišky Pávkové nebo na www.kuprog.cz, hradí rodič.

Výsledky

  • zrychlení psychomotorického tempa, zklidnění křivky pozornosti
  • zlepšení komunikace mezi rodičem a dítětem
  • schopnost pravidelné práce
  • zlepšení emočního vyladění a přístupu k práci
  • zážitek úspěchu a zvýšení vědomí vlastní ceny
  • odbourání časového stresu, celkové zlepšení při školní práci

Princip programu

Program je založen na společné práci rodiče s dítětem. Dítě provádí každý den v týdnu po dobu maximálně 20 minut tři až čtyři cvičení. Jedenkrát za dva týdny přicházejí oba – rodič a dítě – do poradny, kde obdrží materiály na další období. Je provedena názorná instruktáž k zadaným úkolům, a také nenápadná kontrola provedené práce. Dítě má možnost pochlubit se s prvními úspěchy. To nesmírně posiluje jeho další motivaci. Rodič konzultuje své postupy a nezřídka koriguje své přístupy k dítěti. Oba dva – rodič i dítě – se učí efektivní spolupráci. Mimo všeprostupující trénink pozornosti program také záměrně rozvíjí zrakové a sluchové vnímání, pozornost a paměť, logické myšlení, vyjadřovací schopnosti a schopnost koncentrace pozornosti. Posiluje sociální cítění, upevňuje vztah mezi rodičem a dítětem a vnáší do života rodiny a dítěte pravidelný řád.

Pro více informací neváhejte kontaktovat speciálního pedagoga školního poradenského pracoviště:  Mgr. Eliška Pávková, e-mail: eliska.pavkova@1zs.litomysl.cz,   nebo navštivte stránku: www. kuprog.cz.