Litomysl Moderní historické město záložky a sdílení

Vyjádření k výstavbě turistického centra

Výstavba turistického zázemí na Smetanově náměstí vzbudila v uplynulých týdnech značný zájem médií. I mezi obyvateli Litomyšle se objevovaly nejrůznější otázky spojené s tímto projektem, při němž mimo jiné dochází k rekonstrukci sociálního zařízení.

Vzniklou situaci někteří diskutující přirovnávali k ději známé knihy Zvonokosy, v níž Gabriel Chevallier satiricky zachytil situace, které v malém městě může vyvolat stavba veřejných toalet. Při vzrušených debatách na toto téma se však často opomíjela komplexní povaha projektu za více než čtyři miliony korun, na nějž město dostalo 50% dotaci z Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Mediální prostor dostávalo spíše téma propagace sociálního zařízení, které však zdaleka nebude jediným výstupem projektu. „Vybudování turistického zázemí v historické budově staré radnice na Smetanově náměstí má zpříjemnit pobyt obyvatelům i turistům tím, že jim poskytne služby, kterých ve městě není dostatek, mimo jiné například úschovnu zavazadel a kol. Centrum také bude ve strategicky významné lokalitě a bude návštěvníkům sloužit jako další informační bod,“ řekl k plánům města starosta Radomil Kašpar. Z těchto důvodů projekt veřejnosti podrobně rekapitulujeme.

Město Litomyšl v současné době buduje nové turistické zázemí v budově staré radnice na Smetanově náměstí, kde po dokončení návštěvníci najdou přebalovací pult, sprchu, úschovnu kol a zavazadel i moderní sociální zařízení. Přístup do tohoto centra bude bezbariérový a v projektu se rovněž počítá s novým bezbariérovým WC pro návštěvníky s omezenou pohyblivostí. Vše by mělo být hotové do léta letošního roku, město do projektu vložilo více než dva miliony korun, stejnou částku se podařilo získat z Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Součástí projektu na rekonstrukci a úpravu historické budovy bylo, že se určitá část z této sumy musí použít na propagaci nově vzniklého turistického centra a veřejných toalet. Konkrétně se jedná o částku 273 tisíc korun.

Vedení města původně plánovalo v souladu s touto podmínkou zaplatit reklamu v celorepublikových periodicích, vytisknout plakáty, brožury, objednat informační tabule a doplnit web www.litomysl.cz o podrobný popis nového turistického centra. Tištěné materiály neměly být zaměřené pouze na přítomnost nového objektu, ale spíše dát do kontextu nové centrum se stávající turistickou nabídkou v Litomyšli. Dále se mělo nové zázemí prezentovat na významných kulturních akcích.

Z těchto aktivit po konzultaci s odborníky sešlo, jelikož by se tím nesplnily nutné podmínky pro získání dotace, a plány radnice se tak musely změnit. Na základě těchto úprav objednalo vedení města inzerci ve vybraných tištěných médiích za více než 150 tisíc korun, která čtenářům představí nově vybudované centrum. Pro potřeby prezentace je objednáno 50 propagačních fotografií včetně veškerých práv k nim za 25 tisíc korun. Schválena také byla objednávka grafického zpracování inzerátů, příprava a tisk 150 kusů plakátů formátu A2 a tisk 2 000 kusů brožurek za 44 tisíc. Na centrum upozorní také pět velkoformátových cedulí, jejichž příprava, tisk, převoz a následná instalace bude stát 25 tisíc korun. Za stejnou sumu také zařídí specializovaná firma on-line propagaci projektu.

Bc. Michele Vojáček
vedoucí tiskového oddělení

datum zveřejnění: 3. 2. 2017
zveřejnil: Bc. Michele Vojáček 


© 2011 - 2019 Město Litomyšl | struktura webu | městské kontakty