Třída 6.A

Třídní učitelka Mgr. Lenka Ondráčková

Školní výlet - Brno

29.5.2019 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

Původní plány našeho školního výletu překazilo počasí. Lanový park jsme tedy vyměnili za zábavný park VIDA a BRuNO. Užili jsme si spoustu legrace. Dan byl jako první dobrovolník pomocníkem při chemickém pokusu. Výlet byl jak zábavný, tak i poučný. Nechyběla ani poslední tečka v Mc Donaldu.

Technické muzeum v Praze

21.10.2018 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

Ve středu 17.10. jsme společně se třídou 6.B odcestovali vlakem do Prahy. Naším cílem byla především návštěva Technického muzea v Praze. V muzeu na nás čekalo několik různých expozic. Po prohlídce muzea jsme se prošli přes Staroměstské náměstí až na Václavské. Sluníčko nám krásně svítilo na cestu, tak jsme prožili nádherný den.

Rodičovská schůzka

1.10.2018 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

Úvodní rodičovská schůzka třídy 6.A se koná 2.10.2018 v 16:15h. ve třídě 6.A.

Legoland Günzburg 2018

30.9.2018 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

Ve středu 26.9. před půlnocí jsme se vypravili k německému Günzburgu do Legolandu. Počasí nám přálo, a tak nám tento zábavný park umožnil během několika hodin procestovat kus světa. Ocitli jsme se v podmořském světě, proletěli jsme se na čínském drakovi, navštívili jsme egyptskou pyramidu a spoustu dalších atrakcí. Žáci 6. a 7. tříd úspěšně složili zkoušky a získali tak svůj první řidičský průkaz. No prostě všechno nám vyšlo na jedničku.

Adaptační kurz 6.A

9.9.2018 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

Ve středu 5.9.2018 žáci 6.A odjeli na dvoudenní adaptační kurz. Cílem tohoto kurzu bylo především seznámit se s novými žákyněmi naší třídy, stmelit třídní kolektiv a navzájem se lépe poznat. Řešili jsme zajímavé detektivní úlohy, která pro nás připravila paní učitelka Martina Míková a hráli spoustu her a různých aktivit. Prožili jsme společně nádherné dva dny.

Průřezové téma Objevujeme Evropu v 5. A

28.6.2018 / Ilona Krejbychová / Třídy 6.A

V rámci průřezového tématu navštívila třída 5. A několik evropských zemí. Téma znělo Objevujeme Evropu. Žáci vytvořili skupiny a zvolili si sami evropský stát, který chtěli víc poznat a ostatním představit. Vyhledávali důležité údaje, objevovali charakteristické znaky jednotlivých zemí, které je na první pohled prozradí. Výsledkem byly závěrečné prezentace. První skupina dívek oblečených v italském stylu nám sdělila základní a zajímavé informace o Itálii, děvčata také navařila vynikající špagety s omáčkou pro celou třídu. Moc jsme si všichni pochutnali. Trojice sladěných Francouzek měla opravdu šarm. Dívky z této skupiny nám představily francouzskou zemi a daly nám ochutnat velmi chutný tradiční předkrm. Poté jsme zavítali do Velké Británie. Třetí dívčí skupina přestavila tuto krásnou zemi a připravila výborné anglické sendviče. Také chlapci pracovali s nasazením. Postupně jsme se dozvěděli důležité a zajímavé informace o Maďarsku, Švýcarsku a Řecku. Všichni žáci se aktivně zapojili do tohoto projektu a zaslouží si tedy velkou pochvalu.

Školní výlet 5.A

29.5.2018 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

V pondělí 28.5.2018 jsme se vypravili na školní výlet. Zamířili jsme do Moravského krasu. Ten nabízí nesčetné množství kouzelných míst. Suchá a mokrá část prohlídky Punkevní jeskyně byla doplněna zajímavým výkladem. Lanovka nás vyvezla nad propast Macocha a při zpáteční cestě jsme si prohlédli ještě Kateřinskou jeskyně. Společně s 5.B jsme si užili bezva den.

Příprava na školní akademii vrcholí ...

Den D se blíží a my se snažíme doladit vše, co ještě lze. Přijďte se ve čtvrtek společně s námi pobavit do Smetanova domu.

Fenomén Masaryk – vlastivědná exkurze 5. tříd

23.1.2018 / Ilona Krejbychová / Třídy 6.A

Ráno v 5.30 zvoní budík. „Ještě pět minut,“ ozývá se z postele. „Čeká Tě výlet,“ povídá mamka. Obléct, vyčistit zuby a hurá na autobus. Takto začíná Natálie Sovová své vyprávění o exkurzi, jejíž hlavním cílem bylo navštívit výstavu o T. G. Masarykovi v Národním muzeu v Praze. Tato expozice zprostředkovala žákům jeho životní příběh od dětství, přes školní a studentská léta, období první světové války a jeho úlohu v emigraci, až po návrat do Československé republiky a jeho zásluhy o nový stát. Jan Radimecký k tomu říká: „Co budu povídat, bylo to úžasný – vidět Masarykův stejnokroj, šavli, dobové obrazy.“ Žáci si také nenechali ujít další zajímavou výstavu nazvanou Archa Noemova. Prohlídka je zavedla do fascinujícícho světa živočichů, kteří obývají či obývali naši planetu. Navštívili polární oblasti, tropické lesy, ale i hlubiny mořských oceánů. „Inspirující, krásné a zajímavé, takto bych popsala tuto výstavu," zhodnotila Stella Chadimová. Po výstavách následovalo nutné občerstvení, poté procházka Prahou od Václavského náměstí až po Staré Město. Amálie Švecová zakončila svoji slohovou práci slovy:„Večer v 9 hodin jsem přemýšlela o tom, co jsem se svou fajnovou třídou zažila. Abych řekla pravdu, moc jsem si to užila. Bylo to vážně dobrodružství!“<

Návštěva planetária a muzea betlémů

17.12.2017 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

V úterý 12.12 2017 navštívili žáci 5.A a 4.tříd v rámci výuky Planetárium v Hradci Králové. Dozvěděli se zde spoustu zajímavých věcí. Škoda, že slunce nám ukryly mraky, a tak jsme si dalekohled pouze prohlédli. Výlet jsme si zpříjemnili návštěvou Muzea betlémů v Třebechovicích.

Keramická dílna DDM - glazování

6.12.2017 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

Dnes jsme v DDM dokončili výrobu aromalampy. Děti si promyslely, jakou technikou dozdobí své výrobky a pustily se do práce. Nyní už jen vypálit a dárečky jsou hotové.

1.adventní neděle

1.12.2017 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

Přejeme Vám všem příjemné prožití 1. adventní neděle. Sváteční náladu jistě pěkně doplní adventní věnce, které děti během pátečního vyučování samy vyrobily. Co věnec, to opravdu originál. Příjemné chvíle při zapalování první svíčky přeje 5.A

Etiketa s Míšou Dolinou

28.11.2017 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

Dnes žáci 5. - 9. tříd navštívili velice zajímavé vystoupení ve Smetanově domě, kde je zábavnou formou Míša Dolinová za doprovodu Ladislava Ondřeje seznámila se základy etikety. Tento poučný, ale i zábavný program doplnil Pavel Callta a Nella Řehořová svým hudebním vystoupením a v závěru i autogramiádou.

Návštěva keramické díly

25.11.2017 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

Ve středu jsme s 5.A navštívili keramickou dílnu v DDM. Děti si vybraly motiv svého výrobku a vrhly se na výrobu aromalampy. Připravily si hlínu, promyslely tvar a celkový vzhled lampy a pustily se do práce. Po dvou hodinách práce byla vyrobena spousta krásných lampiček, které budou určitě milým překvapením.

Konzulatace žák - rodič - učitel

11.11.2017 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

V úterý 14.11.2017 se konají konzultace žák - rodič - učitel. Je třeba, aby Vás děti zapsaly na přihlašovací arch, který visí na nástěnce naproti šatnám. Vzhledem k tomu, že učím i na 2.stupni, tak není možné se přihlásit přes internet. Děkuji za pochopení. Lenka Ondráčková

PŘELEZ - PŘESKOČ - RECYKLUJ

8.9.2017 / Lenka Ondráčková / Třídy 6.A

Na Toulovcově náměstí byl pro žáky připravený ekologický program zaměřený na recyklaci elektra. Děti získaly spoustu zajímavých informací. Organizátoři měli připravené hry, kvízy, soutěž a drobné ceny.

Školní výlet do VIDY 4.A

8.6.2017 / Veronika Řeháková / Třídy 6.A

Ve středu 7.6. jsme vyrazili společně se 4.B do Brna do VIDY, cestování vlakem nás všechny bavilo, potom 2,5 km pěšky a nakonec super zábava ve VIDĚ. Výlet jsme si všichni parádně užili.