U Školek, U Školek je kluků a holek ráj...

VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ SCIO - MAPA ŠKOLY

Zde se nacházíte: Základní škola Litomyšl » Výsledky našich žáků » Testování » VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ SCIO - MAPA ŠKOLY

Datum publikování: 9.5.2016
Naše škola využívá společnost SCIO nejen pro testování znalostí a dovedností žáků, ale také pro zjišťování klimatu školy. V souvislosti s tím jsme před časem poprosili žáky, rodiče i učitele o anonymní vyplnění zaslaných dotazníků. Nyní jsme obdrželi souhrnnou zprávu, v níž se můžeme dočíst, jaký je jejich pohled, v čem se shodují, nebo naopak jestli se některé pohledy liší. Zpráva nás celkem potěšila. Přinášíme v detailu novinky jen stručné souhrnné hodnocení, podrobná stostránková zpráva s velkým množstvím grafů a zpracováním jednotlivých odpovědí na dotazníky je k nahlédnutí v ředitelně školy.
VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ  SCIO - MAPA ŠKOLY

Dotazníky byly zaměřeny na několik oblastí:

Kvalitu výuky hodnotí rodiče našich žáků 5.6 body z možných sedmi. Žáci 2. stupně odpovídali mimo jiné na otázku, jestli se učitelé snaží, aby je výuka bavila. Spokojenost žáků je vyšší než na 89% ostatních zapojených škol.

V oblasti výchovy a chování hodnotili rodiče školu též spíše pozitivně, a to 5.58 body z možných sedmi. V porovnání s hodnocením rodičů jiných škol bylo hodnocení lepší než u 64% ostatních škol.

Pokud jde o atmosféru školního prostředí, hodnocení žáků na 1. stupni ukazuje, že školní atmosféra  je pozitivní, dali jí 2.75 bodů z možných tří. Také žáci na 2. stupni hodnotili atmosféru pozitivně, 3.26 ze čtyř možných bodů. Pouze na 18% škol hodnotili žáci atmosféru ještě lépe.  I z pohledů učitelů je atmosféra pozitivní, dali jí 3.58 ze 4 možných bodů.

Na základě hodnocení rodičů se naše škola v oblasti vnějších vztahů chová pozitivně, udělili jí 3.33 ze 4 možných bodů. Jsou podle jejich vlastního hodnocení o dění ve škole informováni dobře. Na dotazy, jak mohou rodiče ovlivňovat chod školy, získala škola 2.45 z možných 4 bodů, přičemž průměrné hodnocení na všech školách bylo 2.18bodů.

Dalším kritériem hodnocení bylo materiální vybavení – žáci jej hodnotili 3.26 body ze čtyř možných, tedy též pozitivně, postoj učitelů je spíše pozitivní, udělili škole 2.8 bodů ze čtyř možných.

Také prostředí školy se žákům v souhrnu líbí, ohodnotili je 3.26 ze 4 možných, přičemž v průměru je na školách prostředí hodnoceno 3.07 body.

V dotaznících byla také otázka pro žáky, rodiče a učitele, čeho si na škole nejvíce váží.

  • U žáků se nejčastěji objevily tyto odpovědi:  1/ kamarádů, 2/ akcí pořádaných školou, 3/ vedení školy – snaží se řešit problémy a věci zlepšovat.

  • U rodičů to byly: 1/ přístupu učitelů k žákům, 2/ přístupu učitelů k rodičům, 3/ vedení školy

  • U učitelů se nejčastěji objevilo: 1/ dobrých vztahů mezi učiteli, 2/ vedení školy, 3/ přátelských vztahů mezi žáky a učiteli.