U Školek, U Školek je kluků a holek ráj...

Akce třídy 9.B

Zde se nacházíte: Základní škola Litomyšl » Naši absolventi » Třída 9.B -2015 » Akce třídy 9.B

Loučení v 9.B

Datum publikování: 1.7.2015
"Na každém konci je krásné, že něco nového začíná..."
Krásné léto, 9.B & A.H. :-)
Loučení v 9.B

Počtení s prvňáčky

Datum publikování: 28.6.2015
Naši prvňáčci číst umí. O tom jsme se přesvědčili na společné akci ve čtvrtek. A moc se nám to líbilo :-)

Výlet 9.B

Datum publikování: 21.6.2015
Náš poslední školní výlet jsme strávili v areálu Horního Bradla na Vysočině. K dispozici jsme měli venkovní vyhřívaný bazén a četná sportoviště, která jsme první den s chutí využili. Sluníčko svítilo celý den, prostě nádhera. Bohužel den následující se neskutečně ochladilo, pršelo a bylo nám zima. Naštěstí jsme mohli využít vnitřní bazén, vířivky i saunu a tak se trochu ohřát. Večer si ještě kluci zašli do posilovny a některé holky na diskotéku. O zábavu tedy bylo postaráno i přes nepřízeň počasí. Následující den byl náš poslední. Zastavili jsme se na zmrzlinu a vydali se k domovu. Bylo to fajn  9.B

Dlouhé Stráně - exkurze

Datum publikování: 12.5.2015
V pondělí 11.5.2015 jsme se zúčastnili exkurze do přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé Stráně. Tato elektrárna se nachází na říčce Divoká Desná v Hrubém Jeseníku a je považována za největší přečerpávací vodní elektrárnu na světě. Dozvěděli jsme se, že výstavba byla zahájena v roce 1978, ale dokončení proběhlo až o 20 let později. Jedná se o elektrárnu s největším spádem a největším výkonem v ČR. Horní nádrž se nachází v nadmořské výšce 1350 m a s dolní nádrží (800 m) je spojena dvěma přivádějícími tunely. V roce 2005 se tato stavba zařadila mezi 7 největších divů České republiky. Exkurze se nám opravdu velice líbila, a myslíme si, že toto místo rozhodně stojí za návštěvu.

Bruslíme s prvňáčky

Datum publikování: 1.3.2015
Ve čtvrtek 26.2. jsme si zopakovali své bruslařské dovednosti a pokusili se je předat dál našim mladším kamarádům z 1.B i 1.A. I když to už většinou nebylo třeba. Zabruslili jsme si báječně a opravdu si to užili :-)

Welcome to the USA

Datum publikování: 14.11.2014
´Fasten your seatbelts, we´re landing´, ozvalo se v úterý 11.11. a my přistáli na západním pobřeží Ameriky. V rámci přednášky v anglickém jazyce jsme navštívili Kalifornii, Arizonu i Nevadu. Dozvěděli jsme se mnoho užitečných informací a viděli zajímavá místa a města. Například jsme se projeli po Golden Gate Bridge v San Francisku a v Los Angeles jsme se zase prošli po Walk of Fame. V San Diegu jsme shlédli Sea World vodní show a v Las Vegas si trochu zahazardovali. Také jsme spatřili největší stromy světa a užasli nad krásou Grand Canyonu. Nechybělo ani seznámení s novodobými indiány. Překvapilo nás, že korálky, kterými se zdobí, pocházejí z České republiky. Poslouchat o Americe v angličtině nás bavilo. Zjistili jsme totiž, že tomu celkem dobře rozumíme.

Vítkovice - malý svět techniky

Datum publikování: 3.10.2014
Ve čtvrtek 25.9.2014 jsme se vydali navštívit expozici do Vítkovic s jasným cílem – seznámit se s technickými obory v ostravském regionu, a to zábavnou a interaktivní formou. Vítkovická expozice odhaluje tajemství technických vynálezů od parního stroje až po nejmodernější robotizovaná pracoviště a „superchytré“ stroje. Jednotlivé části výstavy jsou nazvány dle světově známých vědecko-fantastických knih Julese Verna, jehož datum narození (1828) je identické s rokem zrodu Vítkovických závodů. Tato expozice rozhodně stála za návštěvu.
Deváťáci
Vítkovice -  malý svět techniky

Týden v plném proudu

Datum publikování: 22.9.2014
Minulý týden byl pro nás velmi zajímavý. Kromě učení jsme se hned v pondělí 15.9. vydali do České Třebové na VOŠ a SŠT. Zde jsme byli rozděleni do dvou skupin. Jedna pracovala se dřevem a druhá s elektrotechnikou. Domů jsme si odvezli vlastnoručně zhotovené výrobky – dřevěné krabičky.
Ve čtvrtek 18.9. jsme pro změnu vyrazili do nemocnice tady v Litomyšli na den otevřených dveří. Hned u lékárny jsme byli obdarováni odznáčky s mottem ´Nemocnice barevná a přátelská´ a výbornými koláčky. Nejprve jsme zamířili na rehabilitační oddělení, kde jsme si mohli vyzkoušet pomůcky, se kterými pacienti cvičí. Potom jsme se vydali na gynekologii, kluci se samozřejmě po pár minutách odebrali na chodbu a nechali holky o samotě. Další naší zastávkou byla ortopedie. Tady byly k vidění různé kloubní náhrady. Nakonec jsme šli do parku, kde byla stanoviště s ukázkami preventivních vyšetření a stan s občerstvením. K poslechu zde hrála řada kapel a my jsme měli možnost ochutnat místní dobroty. Také jsme mohli hlasovat o nejhezčí obrázek nebo fotografii žáků místních škol. Byl to krásný den a velmi pěkný zážitek.
Míša Koudelová, Markéta Křížová a Sam Flídr, 8.B
Týden v plném proudu

Společný výlet s prvňáčky

Datum publikování: 9.9.2014
Dne 3.9. jsme připravili pro naše nové malé kamarády šipkovanou. Jako třída jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna šla napřed, aby schovala úkoly a ta druhá je šla s prvňáčky hledat. Trasa plná zábavných úkolů končila v Klášterních zahradách, kde jsme ukryli poklad. Po svačince jsme malým kamarádům přečetli z našich oblíbených dětských knih. Toto čtvrteční dopoledne jsme zakončili společnými hrami - všichni jsme se moc dobře bavili. Nahlédněte do galerie.
Míša Koudelová, 9.B
Společný výlet s prvňáčky

Nocování ve škole

Datum publikování: 26.6.2014
Dne 19.6. jsme se s 8.A rozhodli nocovat ve škole. Nejprve jsme se vydali na bowling. Po náročném sportovním výkonu následovala zastávka na pizzu. Pak už jsme jen hráli hry, pouštěli si filmy a povídali si. V noci usnuli jen někteří, ti ostatní vydrželi až do příštího dne do hodiny dějepisu…

Rafting na Vltavě

Datum publikování: 9.6.2014
Ve středu 4. června brzy ráno jsme vyrazili autobusem na dva dny na rafty do Větřní do jižních Čech. Po seznámení s řekou, raftem a pádlem jsme byli připraveni vyplout. Čekalo nás ´pouhých´ 20 km pádlování v raftu s asi deseti jezy na trase, přičemž některé z nich byly skutečně záludné – třeba ten v Krumlově U Jelení lávky nás opravdu překvapil! Tento den byl naší cílovou stanicí kemp Zlatá koruna. Stany jsme postavili v rekordním čase, pojedli zásoby a dopřávali si zaslouženého odpočinku a slunečného odpoledne. Ač tomu nic nenasvědčovalo, v noci se nečekaně přihnal liják a někteří bohužel prožili krušnou noc ve stanech plných vody. Druhý den ráno jsme vypluli směr Boršov. Opět nás čekalo 20 km. Vltava nám přichystala jen mírné vlnky, a tak nás dost zaskočilo, když se nám podařilo několikrát uvíznout na kamenech uprostřed řeky. Na raftech jsme si užili spoustu zábavy, zažili dobrodružství a nabyli mnoho nových zážitků. I když nás všechno pobolívá, výlet to byl nezapomenutelný a opravdu se nám líbil! AHÓÓÓJ 8.B a 7.A

Z Kozlova do Litomyšle

Datum publikování: 12.5.2014
My z 8.B jsme strávili „den pro třídu“ aktivně. Vyrazili jsme autobusem na nedaleký Kozlov s jasným cílem – dostat se zpátky do Litomyšle pěšky. Nejdříve jsme se vydali na rozhlednu a poté lesní cestou až do Strakova. Místy rozbahněný terén jsme zvládli všichni bez obtíží a po cyklostezce došli do Litomyšle (mnozí bychom uvítali bicykly, neboť nás začaly pobolívat nohy a poslední kilometry nám znepříjemňoval silný protivítr). Nicméně, ušli jsme 13 km a mohli jsme být na sebe pyšní!!! Výlet se nám vydařil a doufáme, že si to zase někdy zopakujeme.

České muzeum štříbra

Datum publikování: 18.4.2014
Ve středu 9.4. v 7 hodin ráno jsme vyrazili autobusem do Kutné Hory. Cesta trvala 2 hodiny. Počasí bylo sychravé. V 10 30 hod. nám začala prohlídka, která trvala hodinu a půl. Před prohlídkou stříbrných dolů jsme si vzali bílé pláště, helmy a baterky. Kromě dolů jsme se podívali na razírnu mincí a také na architekturu Kutné Hory. V hodině volna jsme se procházeli po náměstí. Spokojení a plní zážitků a radosti jsme odjeli domů. Exkurze se nám moc líbila.

Výlet ve Vranicích

Datum publikování: 20.6.2013
Tento týden v pondělí a úterý jsme byli na výletě ve Vranicích. Plni zážitků jsme sepsali krátké povídání a nakreslili několik obrázků o tom, co jsme tam prožili. Můžete se přesvědčit, jak se nám to povedlo.

Jsme šikovní!

Datum publikování: 24.5.2013
Co všechno se dá vyrobit v hodinách výtvarné výchovy i v pracovních činnostech rádi předvedeme...

Vůle a myšlenka, návštěva interaktivní výstavy v Městské galerii v domě U Rytířů

Datum publikování: 20.5.2013
Při výuce výtvarné výchovy jsme navštívili výstavu Vůle a myšlenka. Své práce zde vystavují učitelé Fakulty restaurování Univerzity Pardubice, kteří působí v Litomyšli na restaurátorské škole. Naším úkolem bylo "vžít se " do rolí autorů a představit si navzájem "svá" díla. Úkol to byl nelehký, ale i velmi zajímavý. Nakonec jsme se stali sami "opravdovými" tvůrci a vytvořili vlastní koláže. Podívejte se, jak se nám povedly.

Spaní ve škole 7.B

Datum publikování: 9.5.2013
Dne 2.5.2013 jsme se rozhodli přespat ve škole. Poté, co jsme se všichni sešli před školou a nachystali třídu ke spaní, jsme měli na programu bowling.

Tvorba adventních věnců

Datum publikování: 29.11.2012
Blíží se první adventní neděle a akce Advent ve škole, proto jsme s celou třídou vyráběli adventní věnce. Moc se nám povedly a už jsme zvědaví, jak se budou líbit návštěvníkům. Těšíme se v neděli 2.12. 2012!

Bruslení

Datum publikování: 12.11.2012
Dne 8.11. jsme se vydali na zimní stadion. Krásně jsme si zabruslili a příjemně unavili. Cestou do školy jsme na bolavé nohy z bruslí zapomněli a už se těšíme na příště!

Třídnická hodina

Datum publikování: 6.11.2012
Na třídnické hodině jsme mluvili o tom, jak se k sobě chovat a navzájem se oslovovat.